Gå til innhold

50.000 kroners PC

Anbefalte innlegg

Folk kjøper Ferarri.

Folk kjøper McIntosh/Elektrocompaniet/Mistral/Proceed/Barco etc

Folk kjøper 50 fots princess båter.

Folk kjøper helikopter.

Folk kjøper småfly.

Voksne pappaer kjører bensindrevne radiostyrte "leke"biler.

Damer har 20-30 par sko.

skitt, noen kjøper jo Princess båter med både Ferarri, McIntosh, Barco,  helikopter og 20-30 par sko!!!

Det kan vel arugmenteres for at alt dette er galskap, men det er vel for pokker dundre meg deres eget problem, i den grad det i det hele tatt er et problem.

La nå fyren kose seg med sin kommende gaming rigg til 50k.

Bra sagt :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen trenger jo en skikkelig workstation med tre skjermer da. F.eks. folk som jobber med design eller 3D. Så man kan ikke alltid si at det er galskap å kjøpe en PC til 50000,-

Vil heller si det er galskap at vi har et så stort klasseskille at noen har råd til luksusbåter og privatfly mens andre lever i fattigdom.

Lenke til kommentar

Eget fiberkabinett til diskene, dette pga støy.

5 eller flere SCSI disker i RAID 5 seff.

SCSI DVD - Brenner.

Prometia eller Vapochill kabinett.

Og til han som foreslo wildcat: Hørt om DirextX eller? Wildcat støtter KUN OpenGL. :roll:

Kjøp neste generasjon nVidia eller ATI, sikkert fete saker uansett...

Dual cpu er bare tull for spilling, men har du lyst har du lov. 2x Xeon, eller Hammer (som er rett rundt hjørnet nå)

4GB RAM og et PCI - kort med 8GB RAM konfigurert i windows for bruk til Swapfil, Scratchdisk i premiere - photoshop o.l...

Mus og tastatur: Microsoft bluetooth tastatur 4fun og dedikert spilltastatur eller mus ved siden av...

Ach!

Lenke til kommentar

Abit MediaXP, 5 1/4" Front panel til MAX med CF/MS/SD leser, USB2.0 x2, IEEE1394

Abit AT7-MAX2 Hovedkort Socket A, SATA VIAKT400, ATA/133, ATX, USB2.0, 8X, Raid

AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz 333 MHz bus Socket A (Barton) prosessor, 512kb BOXED

Corsair XMS3500 DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-3-3-7-T1, 434MHz, 5ns oops glemte denne *2

Maxtor S-ATA/150 160GB 7200RPM 8MB DiamondMax Plus 9, 8 * 4 stk

Hercules 3D Prophet 9800PRO 128MB DDR AGP,ATI Radeon9800PRO,TV-Out/DVI,Retail

Samsung CD-spiller IDE 52x S.A.T Bulk, SC-152LEBB, Sort design

Creative Soundblaster Audigy 2 Plati. eX PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX6.1

Logitech Cordless Desktop Comfort (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus,

HP DVD-brenner IDE (300i) Retail DVD+R/RW 4X

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern

Microsoft Windows XP Professional Programvare Norsk Full

Eizo 18" LCD FlexScan L685-K TCO-95 Sort USB, 2 x DVI 1 -

Chieftec Matrix Big Tower m/dør Sort Kabinett m/360W MA-01B-D P4 / AMD

SUM 49 169.00

Killah ? vel nesten iværtfall :yes:

Lenke til kommentar
Hei!

Broren min vil kjøpe seg pc sier han,Han vil bruke 50k.(fatter ikke hvorfor han skal bruke så mye men ok)

Uansett, kan noen anbefale ett konge oppsett av en pc some tilsvarer en pris på rundt 50k? skal vel bruke pcen mest til spilling å slikt tenker jeg.

~Takk på forhånd~

Min anbefaling:

1) Lage en PC til seg selv til 25.000.

2) Sende den andre halvparten til Vestby Asylmottak, som sårt trenger et par PCer til beboerne. Har bare én gammel som går på halvt hold.. jeg har data-kveldskurs der to kvelder i uka, og det blir til at alt humper og går med ikke så mange elever som det kunne ha vært.

Lenke til kommentar

Synes ærlig talt dette er litt kvalmt. Det er helt greit å kjøpe den beste PC-en du kan få, uten å bry deg om kostnad, men du greier ikke å sette sammen en PC til 50 000 kr uten å gå inn for å sløse.

Du kan selvfølgelig kjøpe 4 GB RAM, dual Xeon 3 GHz og 5 stk. SCSI-disker på 15 000 RPM, men vil du få en bedre spillmaskin? Nei. I beste fall et par prosent høyere ytelse enn på et fornuftig oppsett. Hva med å gi halvparten av dette "lommerusket" til mennesker som dør fordi de ikke får vann eller mat?

Jeg har ingenting imot penger, eller å ha god råd, men i det øyeblikket du må begynne å stresse for å bruke opp pengene dine, da er det på tide å tenke seg om.

Lenke til kommentar

Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512kB "Northwood"

Asus P4C800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid

2 stk Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC2700 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns

3 stk Western Digital Raptor 36,7GB SATA 10000Rpm 8MB cache D360GD

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern

Plextor DVD-brenner IDE PX-504A, Retail DVD+R/+RW 4X/2,4X/16X/10X/40X/12X

Logitech Cordless Desktop Comfort (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail

Skjermkort - Vent på oppdatert FX! (NV35 - som sannsynligvis blir raskere enn 9800pro?) Pris - circus 4-5000kr?

Creative Soundblaster Audigy 2 Plati. eX PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX6.1

Samsung 21" LCD Syncmaster 210T TCO99 Skjerm

Chieftec Strømforsyning ATX 2x400W Redundant strømforsyning

NC2182: NoiseControl CPU-kjøler

SBAC1CL1: Sunbeam Miditower, DIY, Acryl, Transparent

Pluss litt diverse kabling og småtterier - sånn circa 50 000 :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...