Gå til innhold

50.000 kroners PC

Anbefalte innlegg

Bruk 20/30 eller whatever på boksen, så legger resten av pengene i skjerm, ta denne feks; da får du HEFTIG skjerm.

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP....06ymy2&Dept=cpu

13000,- NOK

Hvis ikke det skulle holde så har du denne:

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP....E6ymy0&Dept=cpu

22000,- NOK

SIKLE SIKLE

Eller så kan du kjøpe denne hendige 40 tommeren....

lcd4000_lg.jpg

BARE 40.000,- LØP OG KJØP

.exe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir bare LITT(les j****) provosert når det kommer folk som til de grader sløser bort penger på ting de overhode ikke har peiling på. Kan du ikke bare brenne pengene hvis de skriker etter å komme seg bort. Det finnes nok av organisasjoner som kunne hatt bruk for penger. Kjøp maskin for 30k og gi resten bort til et godt formål. Du merker ikke forskjell uansett.

Du kan selvsagt ikke skryte av at du har brukt 50k på maskin da, det er vel kanskje det som betyr noe.... :evil:

j**** provosert....

:wink:

Lenke til kommentar

Det virker ikke som om vedkommende har tenkt å skru sammen boksen selv da... Dermed er det kanskje lurere å ta utgangspunkt i PC-byggeren på Komplett.no el, istedet for å kjøpe litt her og litt der?

Skal du først bruke så sinnsykt mye penger kan Komplett lage et dyr av en PC :D 8) :D

Lenke til kommentar

Jeg ville nok si noe slikt:

hardware fra komplett:

P4 3.06 GHz

Asus P4G8X/Deluxe/GD (E7205 Dual DDR)

2x 512MB Corsair XMS3200LL

Sapphire ATI Radeon 9800 pro

Western Digital Raptor 36GB SATA 10krpm (til systemdisk)

2x WD 200GB SE til lagring.

Hercules Game Theater XP (kjøp ett ordentlig sterioanlegg til)

Plextor DVD-brenner PX-504A 4/2.4/16/10/40/12x

Pioneer DVD spiller 16/40x

Samsung Syncmaster 191T 19" lcd.

Sony floppy

Logiteck internet navgiator keyboard

Microsoft intelli mouse explorer v3.0 bundle. (med icemat)

Totalt: 34765,-

Fra Microplex:

PC70USB - Lian Li Servertower, Aluminium, m/USB kr 2 275,-

NC1993: NoiseControl strømforsyning,450W,ATX12V kr 1 995,-

Swiftech MX4000B (eller hva den heter?) til p4.

5stk Papst NGH 80mm vifter.

Sunbeam Rheobus Med sølvfront.

Totalt: 6025,-

For hele pcen: 40790,-

Dette tør jeg påstå er noe av det RÅESTE man kan få på markedet i dag. Eneste som kunne vært bedre er eventuelt vannkjøling.

Jeg mener scsi er uforholdsmessig dyrt i forhold til hva det smaker, og burker derfor en 10krpm sata disk til os/system disk. Og heller 2x200gb til lagring. noe som burde holde?

Skjermkort, prosessor, hovedkort og ram er vel noe av det råeste man kan få? Så det skulle vel være greit.

Kabinettet og strømforsyningen er gode varer.

DVD brenner og dvd rom er og en grei måte å svi penger på :wink:

Skjermen er den eneste jeg er litt i tvil om, men jeg må si jeg har virkelig TRO på samsung sine LCDer..

Ellers er tastatur og mus noe man må velge selv. Uansett hva du velger, så lykke til :)

(og kjøper du dette, er jeg på grensa til misunnerlig :lol: )

Lenke til kommentar

Vil anbefale og holde langt unna de Creative Audigy 2 kortene til cpu'er som støtter HyperThread. Har selv en Dual Xeon med HyperThread på, og Audigy2 kortet, har hatt så og si daglig kontakt med support til Creative om å fixe at det #¤&¤%%# lydkortet skal funke på pc'en min, men neida, så jeg har pælma ut hele møkk kortet til 2000 lapper , hoppet på den og skutt den med luftpistol.

Den funket ei heller med en P4 3.06 GHz, nytter ikke å slå HT av eller på, den tryna alltid.

Men på en P4 2.4 GHz funket den helt fint

Rå PC

Intel Xeon, dual, 3.06 GHz i HyperThread

Windows 2003 Server Enterprise mekket om til en Windows 2003 Pro. En Winpro pc med støtte for mange flere enn de 4 cpuene du får med dual xeon,en jævel til multimedia

Resten er opp til deg selv, velg det dyreste.

Lenke til kommentar
alt var rått, helt til jeg la merke til pc 2100 ddr...

:lol:

corsair xms 3500

Du bør kanskje også legge merke til at hk han over deg valgte bruker dual ddr, dvs to stk slike brikker vil ha en effektiv bus på 533 mhz.

Lenke til kommentar

Her er mitt bidrag;

Komplett_PC.gif

Også må du kjøpe deg tastatur og gjerne denne musa, pluss en CRT skjerm. Gjerne denne.

Hos Microplex kjøper du vannkjøling av denne typen (Selv syns jeg den er stygg som få. Skal du ha vannkjøling anbefaler jeg at du setter det sammen selv.) eller en stille kjøler av denne typen.

Personelig ville jeg ikke kjøpt Swiftech settet, men heller satt sammen eget bestående av Aqua Computer komponenter. I ditt tilfelle ville jeg begynt med vifta.

Andre ting som er verdt å bite seg merke i er mitt valg om å gå den gyldne middelvei mellom ytelse/støy. Vil tro det vil bli konge maskin med ett behagelig lydnivå.

Lenke til kommentar

Seriøst, det er ikke noen vits i å bruke 50k på en pc...den blir ikke merkbart bedre enn en til 15-20k alikevel, bortsett fra skjermen.

Med teknologi blir det ikke slik at du får det du betaler for, du får rett og slett ikke noe særlig raskere enn 3.06 Ghz maskin nå,samma om du bruker 5 000 eller 50 000 på oppgradering.

Jeg vil påstå at en vanlig gamer ikke merker den store forskjellen på scsi/raid og vanlig ide, da spill som oftest loader det meste ferdig før spillinga begynner.

Og viktigst av alt:

Om 2-3 år er pc'en verdt type 20% av nypris, knapt det.

Ingen gidder å kjøpe brukte lcdskjermer når de langt rimeligere og bedre oled-skjermene har etablert seg, og med s-ata får scsi en verdig konkurrent, så snart pcibussen forbedres/erstattes av pci-x eller hva det nå er det skal hete. Disse nyvinningene vil introduseres på lave prisnivå, og derfor blir det bare tull å kjøpe en så dyr pc nå.

Jeg kan f.eks. ikke si å merke den ekstreme forskjellen etter å ha oppgradert fra celeron 300A@450 mhz med sdram, 5400 rpm hd til xp2400 m/ddr-ram og 7200rpm hd'er i raid 0, sånn i daglig bruk av maskina, selvfølgelig med unntak av noen ekstreme spill (men disse er ikke så morsomme at jeg gidder å spille de til fordel for f.eks. cs, q3a, c&c: generals alikevel), og jeg kan ikke si det er noe spes. mye gøyere/behagelig å spille i 1600xXXXX istedetfor 800x600...

Divx/svcd/xvid trenger ikke mer enn ca. 450-600 mhz for å kjøre glatt.

Mp3 trenger 90 mhz.

Konklusjon: Bruk 20k på pc, gi resten til barna i Afrika.

Hvis du uansett skal sløse så jævlig mye penger, kjøp i hvert fall noe du kan ha i lang tid, som et VapoChill kabbis m/kjøling, projektor eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Litt sløsing kanskje :shrug:

men jaja...ikke mitt problem akkurat det...hvis han vil så vil han!

Bare kjøp alt det dyreste du finner på f.eks komplett :roll:

Vil han ha P4 eller AMD?

vil han overklokke?

FFS!!!

AMD er et firma, vet du(og alle de andre som ikke klarer å skrive amd | interl / athlon | p4) det?

Lenke til kommentar

Vil han ha P4 eller AMD?

vil han overklokke?

FFS!!!

AMD er et firma, vet du(og alle de andre som ikke klarer å skrive amd | interl / athlon | p4) det?

Lenke til kommentar

kanskje han tenker på en hammer da gjøken :grumpy:

Beklager frekkheten

Men jeg skal nå gjenta det forrige innlegget, bruk15000 på pc gi så resten tilbake.

Hvis ikke så kan du lett brenne av noen tusen med et par prometeia og vannkjøling... Så skal du ha software ved siden av...

Lenke til kommentar

Vil han ha P4 eller AMD?

vil han overklokke?

FFS!!!

Kanskje han ikke er sikker på om han skal ha athlon mp eller barton da vettu.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...