Gå til innhold

Svindlet på finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om saken ender med at du tar turen på døra til fyren så ta noen forhåndsregler. Jeg har vært med å krevet inn diverse på døra ved et par anledninger og man vet aldri hva som venter.. Ting kan gå fra vondt til værre på et blunk.

Jepp!

 

Og før du vet ordet av det ligger du på sykehuset og lurer på hvorfor i all verden du banket på døra hans for skarve 1600,- :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okay. Namnet svindlaren har oppgitt til meg er åpenbart falskt, og telefonnummeret står i det namnet, så ingen hjelp i det. Har fått bekrefta av Storebrand at kontoen han oppga ikkje tilhøyrer "Esben Johansen", men dei har heller ikkje lyst å ut med kven kontoen eigenteleg tilhøyrer. Nokon tips til korleis eg kan finne ut kven vedkomande er? Kan eg gå til politiet og seie at eg vil anmelde personen med kontonr.xxx?

Lenke til kommentar
Okay. Namnet svindlaren har oppgitt til meg er åpenbart falskt, og telefonnummeret står i det namnet, så ingen hjelp i det. Har fått bekrefta av Storebrand at kontoen han oppga ikkje tilhøyrer "Esben Johansen", men dei har heller ikkje lyst å ut med kven kontoen eigenteleg tilhøyrer. Nokon tips til korleis eg kan finne ut kven vedkomande er? Kan eg gå til politiet og seie at eg vil anmelde personen med kontonr.xxx?

 

Hva skjedde med denne tråden?

Har trådstarter to kontoer på forumet?

Lenke til kommentar
Hvis du er så dum at du overlater dine egne penger til en totalt fremmed person så syntes jeg nesten du kan ha det så godt.

Du har vel lært nå; kjøper du det over internett så få det tilsendt i OPPKRAV! Det koster deg 100,- mer pr pakke (oppkravspakke = 198,-) og da vet du også at hvis selger nekter å sende i oppkrav så har han ikke noe å selge men er kun ute etter pengene dine.

Dummeste jeg har hørt! Når jeg selger ting på nettet er det KUN mot forskuddsbetaling. Ikke f*** om jeg sender ting i oppkrav.

Lenke til kommentar
Okay. Namnet svindlaren har oppgitt til meg er åpenbart falskt, og telefonnummeret står i det namnet, så ingen hjelp i det. Har fått bekrefta av Storebrand at kontoen han oppga ikkje tilhøyrer "Esben Johansen", men dei har heller ikkje lyst å ut med kven kontoen eigenteleg tilhøyrer. Nokon tips til korleis eg kan finne ut kven vedkomande er? Kan eg gå til politiet og seie at eg vil anmelde personen med kontonr.xxx?

 

Hei,

Jeg er bortreist frem til 5. jan, men send meg det på pm så skal jeg se hva jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Hvis du er så dum at du overlater dine egne penger til en totalt fremmed person så syntes jeg nesten du kan ha det så godt.

Du har vel lært nå; kjøper du det over internett så få det tilsendt i OPPKRAV! Det koster deg 100,- mer pr pakke (oppkravspakke = 198,-) og da vet du også at hvis selger nekter å sende i oppkrav så har han ikke noe å selge men er kun ute etter pengene dine.

 

Jeg selger en del via Finn.no, og har etter en del uheldige opplevelser sluttet med å godta oppkrav som betaling for varene av 2 enkle grunner.

 

* Kjøper kan vente 3 uker på å hente varen og betale, og det betyr at jeg må vente i 4-5 uker på å få betaling - helt uaktuelt for meg!!!!

 

* Alt for mange useriøse kjøpere ombestemmer seg etterpå og driter i å hente pakken, men den følge at jeg må betale frakt * 2 + oppkravsgebyr for varene.

 

Skal jeg sende varer i oppkrav, forlanger jeg portokosnad og gebyr i forskuddsbetaling!!!

 

Anbefaler alle på QXL og FINN til å bruke Payez betalingsgaranti isteden, mye enklere og sikrere for begge parter. Aldri hatt noen problemer når jeg har brukt denne løsningen. Er jo også mye billigere for kjøper enn å få varen i oppkrav.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppkravssendinger ligger på postkontoret 2 uker før de blir sendt tilbake, bortsett fra i ferier ol hvor de kan ligge litt lengre.

 

Du er sikkert fornøyd med Payex helt til du får varen i retur etter noen uker. Payex er i praksis det samme som en angrerett for kunden. Jeg er ikke interessert i å få en vare i retur som jeg ikke vet hva som er gjort med eller hvordan den er behandlet. Det i tillegg til at salgssituasjonen kan ha endret seg betraktelig. Har man f.eks opprinnelig flere veldig interesserte kjøpere på hånden er det ikke sikkert de er like interessert etter noen uker eller er villig til å betale like bra.

Lenke til kommentar

Panter: Som privatperson som selger til annen privatperson vil du aldri komme unna muligheten for at kjøper ønsker å heve kjøpet. Kjøpet er regulert av kjøpsloven med de reklamasjonsreglene og forbrukerrettighetene som ligger i den loven.

 

At man stort sett velger å se bort ifra kjøpsloven når man handler mellom privatpersoner og at man stort sett kommer til minnelige løsninger uten bruk av denne loven, betyr ikke at den ikke gjelder hvis det skulle ende i rettssystemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

 

Hvis det er en kjeltring, hvordan kan det ha seg at vedkommende ikke har en eneste negativ karakter etter så lang tid?

 

http://www.qxl.no/accdb/viewUser.asp?IDU=401983195

 

ta deg 10 sek og se her:

http://www.qxl.no/accdb/viewUser.asp?IDU=4...=2&PageNr=1

ja den nest øverste var en bra karakter og klikker du på Marlyng og ser på karakteren dens så ser du en morsom ting: http://www.qxl.no/accdb/viewUser.asp?IDU=402742571

ta deg litt tid og see igjennom fler som har positive karakterer ;) yellowpages har også gitt de positive karakterer :)

Lenke til kommentar
Panter: Som privatperson som selger til annen privatperson vil du aldri komme unna muligheten for at kjøper ønsker å heve kjøpet. Kjøpet er regulert av kjøpsloven med de reklamasjonsreglene og forbrukerrettighetene som ligger i den loven.

 

At man stort sett velger å se bort ifra kjøpsloven når man handler mellom privatpersoner og at man stort sett kommer til minnelige løsninger uten bruk av denne loven, betyr ikke at den ikke gjelder hvis det skulle ende i rettssystemet.

 

I praksis en angrerett som jeg har tatt opp, har ingenting med Kjøpsloven å gjøre. Angrerett reguleres av Angrerettloven som gjelder ved handel mellom næringsdrivende og forbruker.

 

Så mitt argument at bruk av løsninger som Payex i praksis gir kjøper en angremulighet og du får varen tilbake i fanget står så absolutt.

 

Reklamasjon iht Kjøpsloven er noe helt annet og noe som jeg ikke har vært inne på.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Panter: Som privatperson som selger til annen privatperson vil du aldri komme unna muligheten for at kjøper ønsker å heve kjøpet. Kjøpet er regulert av kjøpsloven med de reklamasjonsreglene og forbrukerrettighetene som ligger i den loven.

En sannhet med modifikasjoner, da Kjøpsloven er en fravikelig lov, og partene kan uten problemer avtale vilkår som er dårligere enn det som står i loven.

Lenke til kommentar
ta deg 10 sek og se her:

http://www.qxl.no/accdb/viewUser.asp?IDU=4...=2&PageNr=1

ja den nest øverste var en bra karakter og klikker du på Marlyng og ser på karakteren dens så ser du en morsom ting: http://www.qxl.no/accdb/viewUser.asp?IDU=402742571

ta deg litt tid og see igjennom fler som har positive karakterer ;) yellowpages har også gitt de positive karakterer :)

Hvorfor er det rart? Kjøper og selger gir hverandre karakterer, og har handelen gått smertefritt er det ingen grunn til at de ikke skal gi hverandre en positiv karakter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Anbefaler alle på QXL og FINN til å bruke Payez betalingsgaranti isteden, mye enklere og sikrere for begge parter. Aldri hatt noen problemer når jeg har brukt denne løsningen. Er jo også mye billigere for kjøper enn å få varen i oppkrav.

 

Jepp, på den måten kan kjøper bruke produktet i ti dager, ødelegge det, og sende det tilbake uten av selger har krav på noe som helst. En forbedret versjon av angrerettsloven, som ihht. beskrivelsen kun dekker salg mellom bedrift/privatperson, samt ikke dekker retur av skadde varer.

 

Sitter nå med en av de individene cpt.Ødegård fyldig beskrev i sitt første innlegg, som lurer på om "Et av festene kanskje er ødelagt", merk bruken av ordet kanskje, pluss at dette er en jobb som hadde krevd avbitertang. Kunden har forøvrig ikke bekreftet mottak.

 

Idioter og annonsesalg går sammen som hånd i hanske.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...