Gå til innhold

Svindlet på finn.no

Anbefalte innlegg

Fyren er 29 år, hadde 0 i inntekt og 0 i formue siste år. Da har man ikke hatt jobb de siste 3 årene, ville da hatt dagpenger som regnes som inntekt. Har enten kun hatt sosialstønad eller sittet i fengsel. eneste måten å ha 0 i inntekt.

Har ikke råd til dyre tlf. da med mindre du er kjeltring. Har i tillegg et harry navn og kommer fra Lillestrøm.

TA HAN. Eneste som hjelper. Finnes folk som kan hjelpe deg med dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fyren er 29 år, hadde 0 i inntekt og 0 i formue siste år. Da har man ikke hatt jobb de siste 3 årene, ville da hatt dagpenger som regnes som inntekt. Har enten kun hatt sosialstønad eller sittet i fengsel. eneste måten å ha 0 i inntekt.

Har ikke råd til dyre tlf. da med mindre du er kjeltring. Har i tillegg et harry navn og kommer fra Lillestrøm.

TA HAN. Eneste som hjelper. Finnes folk som kan hjelpe deg med dette

Hvordan kjenner du han fyren?

Lenke til kommentar

jeg selger sikkert 8 til 10 ting på finn hvert år, for 4 år siden så var jeg villig til å sende mot oppkrav. Nå derimott så er det KUN mulig å kjøpe noe som helst av meg hvis du enten møter meg eller kommer hjem til meg. Jeg opplevde gang på gang at pakken kom i retur og jeg måtte da betale "heile skiten". Jeg gjør og som en før her skrev, all mulig info om produktet og tydelig beskjed i annonsen om at skambud både blir ledd av og ignorert.

Det er selvsagt trist at du har blitt lurt av en useriøs selger men jeg mener det faktisk er flere useriøse kjøpere enn selgere.

"man endrer avtaler og bestreber seg for å møte kjøper til enn gitt tid og får beskjed på mail 4 timer etter avtalt møtet , nei jeg kunne ikke komme! Det som er morsomt er at vedkommende da ihvertfall har send 10 meldinger om " KAN DU MØTE MEG DER OG DER TIL DEN TIDEN?"

Dette har skjedd meg flere ganger og ja jeg blir irritert av det.

Lenke til kommentar

Kjenner han ikke, googla navnet og opp kom skattelistene fra i fjor + to forskjellige adresser i Lillestrøm. Bor vel neppe på noen av de firmaadressene men bor nok i Lillestrøm. Bør ikke være vanskelig å finne.

Ser at linken med navnet nå er fjernet.

Lenke til kommentar
Kjenner han ikke, googla navnet og opp kom skattelistene fra i fjor + to forskjellige adresser i Lillestrøm. Bor vel neppe på noen av de firmaadressene men bor nok i Lillestrøm. Bør ikke være vanskelig å finne.

Ser at linken med navnet nå er fjernet.

Noen tips på hvordan jeg kan finne hvor han bor?

Lenke til kommentar
Du burde absolutt ikke selge ting til andre folk. :roll:

Du må være en av de minst serviceinnstilte personene jeg har hørt om.

Tja, hvis annonsen hans filtrerer ut de tullingene som bare maser og ikke er av interesse og selge til så kan jeg ikke se at han gjør noe feil.

Det er 100% lovlig og velge sine kunder, ikke alle er verd bryderiet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Du burde absolutt ikke selge ting til andre folk. :roll:

Du må være en av de minst serviceinnstilte personene jeg har hørt om.

Her er det siste fyr jeg solgte til skrev på mail:

Då gjentstår vel egentlig berre å sei tusen takk for hyggelig og god service, og ønske deg riktig god jul og godt nyttår!

Vedkommende hadde mange intelligente spørsmål og jeg hjalp han så godt jeg kunne ut fra det. Synes det er mye bedre bruk av tiden enn å svare 20 personer nøyaktig det samme når de lurer på dumme spørsmål som google kan besvare på 10 sekunder.

Gir ikke dårlig service, jeg bare filtrerer vekk folk som er for dumme til at jeg gidder ha noe med dem å gjøre. Det er absolutt ikke snakk om å gjøre alt for et salg som en ape her anklaget meg for, her for et par uker sider hadde jeg en Nokia N800 ute for salg og fikk en mail av en type som spurte om det var "høretelefonutgang på den a?". Jeg kunne skrytt saken opp i skyene og fått et salg, selv om jeg visste veldig godt at N800 var altfor avansert for en som ikke engang vet om det er hodetelefonutgang på den - her snakker vi om en linuxdings som er såpass spesialisert og avansert at det krever timevis av forumlesing og googling for å bruke den til noe som helst nyttig. Nisjeprodukt delux, med andre ord. En person som heller sender en mail og venter et ukjent antall timer på svar motfor å bruke 10 sekunder på google er vel mest sannsynlig ikke en person som burde ha en slik sak. Skrev tilbake at info finnes på google og saken krever høy teknisk innsikt og selvstudering, fikk tilbake svar om at det var greit, da var han ikke interessert. Fikk så i forrige uke en mail fra en person som var veldig oppvakt og det ble det salg av. Altså måtte jeg vente et par uker lenger på å selge saken, og person 1 slapp å betale 1100 kr for en sak han ikke hadde hatt noe nytte av.

Ergo, pass kjeften på deg du som sa at jeg gjør alt for et salg, hadde elkjøpansatte hatt samme innstilling ovenfor kundene som meg hadde det kanskje vært mange som hadde blitt fornærma, men de hadde i det minste sluppet å komme hjem med produkter de ikke trenger. 98% av kjøp som ikke oppfyller forventet verdi hos kundene kunne vært unngått om 1: folk gadd å gjøre litt research og 2: folk som jobber på steder som spaceworld, elkjøp etc ikke hadde vært (i mange mange tilfeller, men med unntak) komplette idioter med null produktkunnskap.

På finn har man forøvrig en mulighet man ikke har som selgende bedrift - unnvike folk som skaper mer trøbbel enn det er verdt. i markedsføring har man en 20/80 regel der 20% av kundene står for 80% av fortjenesten, og 20% av kundene står for 80% av servicen som gis - IKKE nødvendigvis de samme 20% som står for fortjenesten. jeg gjør det derfor ganske enkelt, jeg ignorerer folk som virker for dumme (eks dårlig norsk er et veldig godt tegn på at det blir mye bry ut av handelen, noe som QXl har bevist gang på gang) og konsentrerer meg om å gi 80% av servicen til de 20% av kundene som er verdt det.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
jeg selger sikkert 8 til 10 ting på finn hvert år, for 4 år siden så var jeg villig til å sende mot oppkrav. Nå derimott så er det KUN mulig å kjøpe noe som helst av meg hvis du enten møter meg eller kommer hjem til meg. Jeg opplevde gang på gang at pakken kom i retur og jeg måtte da betale "heile skiten". Jeg gjør og som en før her skrev, all mulig info om produktet og tydelig beskjed i annonsen om at skambud både blir ledd av og ignorert.

De gangene jeg har solgt og kjøpt via finn.no har jeg alltid hatt som krav at jeg møter den jeg handler med, og betaling skjer cash ved fysisk overlevering av vare. Ved å følge dette har jeg aldri hatt noen problemer.

Lenke til kommentar
Har enten kun hatt sosialstønad eller sittet i fengsel. eneste måten å ha 0 i inntekt.

Eh, nei. 99 av 100 multimillionærer har gjerne 0 i inntekt.. Det samme har svært mange andre selvstendig næringsdrivende m.fl.

Og 0 i formue

Ehh nei der er liksom de penga de bruker

man kan ikke bruke bedriftens penger på alt..

Og hvis de er rike er det umulig å ha 0 i forume..

Huset ditt, bilene din osv.. telles som forme.

Lenke til kommentar
Det greie med finn er jo nettopp masse folk med lte peiling. Får bedre betalt for tinga dine sånn... :p

var flere som tjenete seg rike for noen år siden på den måten, mange hadde ikke sjønt at pcer hadde falt mye i pris, så de satte sammen en billig pc og solgte på finn for 6000, satt da igjen med 3k i fortjeneste.

Lenke til kommentar
Her var det mye rart..

Men for å ta det viktigste og mest alvorlige; det er strengt forbudt og innebærer straff å åpne andres post! Det vil si at å sjekke innholdet i en oppkravssending før den er betalt er ulovlig. En postansatt som bidrar til dette risikerer mye.

Se f.eks denne, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=950548

Når det gjelder oppkrav så sender jeg aldri slike sendinger uten å ha mottatt en viss forskuddsbetaling. Dersom jeg vet at det i worst case er mulig å selge gjenstanden på nytt og få samme pris da kan denne forskuddsbetaling kun være frakten. Normalt bør betalingen være noe høyere.

Bor man i en storby som f.eks Oslo bør det normalt være mulig å møte kjøper eller en han stoler på.

Slike løsinger som Payex ol som finn.no fremhever vil jeg aldri bruke. Det er i praksis en angrerettmulighet for kjøper som bare kan gi masse bry og pes og så får du varen tilbake uten å vite hva mottager har gjort med den bl.a.

Nå er det flere folk som har fått sjekket innholdet før de betaler så postkontoret er fleksible her.

Men om du får åpne pakken har du i praksis to muligheter, enten politianmelde han for svindel eller betale så det vil kun hjelpe om du får en murstein.

Du kan ikke pakke den inn igjen og nekte å betale om det du kjøpte var mer slitt en du trodde eller lignende. Det er nok derfor posten er lite samarbeids villige her.

Når du åpner forplikter du deg til å kjøpe, det eneste som kan redde deg er opplagt svindel.

Lenke til kommentar

Posten burde hatt en forsendelsestype myntet på kjøp og salg over internett. F.eks. der du kan åpne pakken og sjekke at du ikke blir svindlet før du betaler. Før dette kommer kan du glemme at jeg gjør en handel over nett med privatpersoner for store summer.

Og dette med oppkrav er jo uproblematisk, det er jo bare å kreve at kjøper betaler oppkravsgebyr til deg på forhånd, slik at du ikke risikerer å sitte med regningen.

Lenke til kommentar
Huset ditt, bilene din osv.. telles som forme.
Tviler sterkt på at rik-folk setter slikt i eget navn. Hørt om firma-bil?

I tilleg er det vanlig å ta ut ulikt overskudd fra firma forsjellige år. Du tok ut 8 millioner i fjord, men du har fortsatt mye penger igjen så du tar ikke ut noe i år.

Heller ikke alt som tas med, intekt fra utlandet, salg av hus osv telles ofte ikke med.

Biler hus og aksjer blir heller ikke lignet for sin fulle verdi så har du gjeld er det fint mulig å ha 0 i formue.

men alt dette gjelder for næringsdrivende, skal de svindle noen driver de ikke med slikt tull, finner bedre bedre metoder om du har penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg har selv blitt svindlet av en/ei på QXL som solgte iPhone 2G/3G.

Selgerens navn på QXL er Yellowpages, og jeg er helt sikker på at noen her inne har sett vedkommende på en eller annen auksjon.

Hvis hw.no fjerner navnet til denne selgeren, ser jeg på det som fortvilende og skuffende, da dette bare hjelper vedkommende med å selge mer, til andre intetanende kjøpere.

Ha en god Jul!!

-x-

Hvis det er en kjeltring, hvordan kan det ha seg at vedkommende ikke har en eneste negativ karakter etter så lang tid?

http://www.qxl.no/accdb/viewUser.asp?IDU=401983195

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...