Gå til innhold

Lyse og lokkeperiode..?


Anbefalte innlegg

Moren min har nettopp fått lagt inn kabeltv via lyse fiber og en sånn Telsey Router. Siden hun bare ville ha tv abbonement ble jeg overrasket da jeg oppdaget at hun hadde fått bredbåndstilkobling også! :) Jeg koblet meg til utgangen for "PC" og der hadde jeg plutselig 11Mbps rett på nettverkskortet!

 

Men.. er dette noe som faller bort etterhvert ? Hun har jo pr idag tilgang til alle kanalene på tven sin, men det regner jeg med er en vanlig "lokkeperiode", siden hun egentlig bare skal ha tilgang til 14 tvkanaler elns. Vil bredbåndstilgangen falle bort samtidig med at hun går tilbake til 14 tvkanaler?

 

Eller er bredbåndtilbudet i den totale pakken med TV/IP-Telefoni/Bredbånd, basert på at man har bredbånd via de trådløse antenne på ruteren?

 

Noen her som har/kjenner noen som har KUN TV pakken fra Lyse, og kan fortelle meg om de har tilgang til bredbånd likevel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som at det har skjedd noe feil i systemet i ditt tilfelle.

Visst hun bor i et sameie, så kan det være sameiet har avtale om internett\tv-pakke i leien.

 

Foreslår at du ringer lyse og hører.

Er ingen "lokkeperiode", men kanskje en feil på systemet.

Lenke til kommentar
Virker som at det har skjedd noe feil i systemet i ditt tilfelle.

Visst hun bor i et sameie, så kan det være sameiet har avtale om internett\tv-pakke i leien.

 

Foreslår at du ringer lyse og hører.

Er ingen "lokkeperiode", men kanskje en feil på systemet.

Det er ett sameie, og det eneste som ligger i det fremforhandlede standardtilbudet for alle leilighetene, er kabelTV (lyse/altibox), og kun det. Skal man ha IPTelefoni/Bredbånd må man betale ekstra.

 

Så da er det en feil her ett sted da?

 

Det har vært tilgang til bredbånd på denne Telsey ruteren i ca halvannen uke nå (hun flyttet inn da).

 

Hvis jeg ringer Lyse og forteller om det, er det vel en viss sjans for at de slår det av? ;)

Lenke til kommentar
Virker som at det har skjedd noe feil i systemet i ditt tilfelle.

Visst hun bor i et sameie, så kan det være sameiet har avtale om internett\tv-pakke i leien.

 

Foreslår at du ringer lyse og hører.

Er ingen "lokkeperiode", men kanskje en feil på systemet.

Det er ett sameie, og det eneste som ligger i det fremforhandlede standardtilbudet for alle leilighetene, er kabelTV (lyse/altibox), og kun det. Skal man ha IPTelefoni/Bredbånd må man betale ekstra.

 

Så da er det en feil her ett sted da?

 

Det har vært tilgang til bredbånd på denne Telsey ruteren i ca halvannen uke nå (hun flyttet inn da).

 

Hvis jeg ringer Lyse og forteller om det, er det vel en viss sjans for at de slår det av? ;)

 

 

Spør heller om hva som ligger i bestillingen på kundeforholdet, ligger det ikke internett så er det opp til deg, men ligger det internett så kan det være noe du bør få rettet på visst det ikke skal være asap.

Lenke til kommentar
Spør heller om hva som ligger i bestillingen på kundeforholdet, ligger det ikke internett så er det opp til deg, men ligger det internett så kan det være noe du bør få rettet på visst det ikke skal være asap.

Good point. Får sjekke opp dette etter jul. Takk, Tobby!

Lenke til kommentar

Det vil mest sannsynlig ikke fungere, du står heller i fare for å få nettet automatisk sperret da annet utstyr en TV-dekodere hører ikke hjemme på det VLAN'et som de 3 tv-portene hører til på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...