A.J Green Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 hei, hadde kanskje tenkt meg å kjøpe mobil igjen om en stund. Men det er en ting som er kjipt med å kjøpe mobiltelfon uten abn. i norge nemlig prisen.... er det mulig å kjøpe mobil i utlandet som fremdeles fungerer i norge. norn so eventuelt har erfaring med dette og vet hvor det kan være lurt å slå til? hvem har med vettet i behold råd til feks en se p800 i norge? referer til ungdom her altså, uten fast inntekt... :o Lenke til kommentar
pzyco86 Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 hvem har med vettet i behold råd til feks en se p800 i norge? referer til ungdom her altså, uten fast inntekt... :o Ja, det er sant det, men så er jo se p800 ikke en ungdoms tlf heller dah Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Selvsagt kan du kjøpe fra utlandet. Jeg kjøper selv endel mobiler fra Tyskland, Luxemburg osv (men jeg bor i EU og slipper toll...) P800 finnes vel i bare en utgave og du kan dermed kjøpe den fra hvilket land som helst, sålenge den er 'SIM-free'. Men: du må betale 24% toll/moms for innførsel til norge (hvis du ikke klarer å gjøre spesiell avtale med webshoppen om at de sender deg mobilen som 'gave' med verdi kroner null). Uansett, mobiler er generelt billige i norge, så det er kanskje ikke så enkelt å finne de så mye billigere... Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 mobiler er generelt nillige i norge? kompisen min hadde for bare en uke siden kjøpt p800 i nederland uten simkort til kun 1500 kr. hva den tilsvarende prisen i norge er tør jeg ikke tenke på engang.... Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 mobiler er generelt billige i norge? kompisen min hadde for bare en uke siden kjøpt p800 i nederland uten simkort til kun 1500 kr. hva den tilsvarende prisen i norge er tør jeg ikke tenke på engang.... Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 SIM-free P800 for 1500 må i såfall være brukt, eller bare tull. F.eks her i UK ligger mobilene generelt 30% dyrere enn i Norge. SMS og ringetid er også generelt billig i Norge (men likevel klager dere :wink: ) Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 SMS: 20 øre i Danmark MMS: 1.50 i Sverige Norges ringepriser er ikke akurat mye å være glad for, men i både Tyskland og Danmark er telefoner ca. 10% dyrere, mens i Sverige er de 10% billigere etter min erfaring... Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hvordan er prisene nede i Singapore? Faren min skal straks nedover der nå, og kansje han kunne tatt med en telefon hjem? Ville vært phet ass Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Det stemmer at mobiltelefon er en av få ting som faktisk ligger på samme prisnivå som resten av verden. Så det er ikke noe særlig å spare på å kjøpe fra utlandet, hvis ikke du klarer å slippe unna moms. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Siemens er faktisk dyrere i Tyskland enn i Norge :wink: Men uansett, er det noen som vet om noen svenske ettbutikker ala mpx, eller Komplett Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Men, ofte har de mobiler som ikke finnes andre steder, f.eks ME45 Winter Edition. CL50 kjøpte jeg i februar, den var ikke tilgjengelig i andre land enn Tyskland da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå