Cactupuss Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Endret 24. desember 2008 av Cactupuss Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Du må forandre på oppløsningen, så bilde ikke blir lengre enn 1280 pixler på lengste siden Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Mine første tanker om dette er at du burde ha senket kameraet helt ned til vannoverflaten. Dessverre blir ansiktet til hunden for mørkt og grenen til høyre synes jeg er forstyrrende... men det er bare mine første tanker. Når man tar bilder av barn, dyr, osv. er det en "regel" som sier at man bør komme ned på deres nivå - ikke la kamera se ned på objektet. Dette er vel noe som ikke alltid må følges slavisk, men det hjelper et bilde ganske mye. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Foto handler om lys. Tenkte du over hvor du hadde lyset ditt her? Du står rett mot solen og da blir kontrastene store, som her fører til ett skyggelagt, intetsigende uttrykk hos hunden. Vinkelen som kommentert over, er for høy, kom deg ned på hundens nivå. Her ville det også gitt mer liv i vannoverflaten, siden du står for høyt til å få fine refleksjoner. Komposisjonen er litt vel "midt-på" og virker tilfeldig med greinene over og når man ser at lyssetting ikke har blitt vurdert. Presentasjonen er for dårlig, her viser du fram en bildefil der komprimeringen går utover vannet i nedre del av bildet. Fult av artefakter og ulumskheter, enten er det selve komprimeringen eller så er det redigeringen i forkant som kan til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå