Gå til innhold

Ditt beste julespilleminne

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et sterkt minne fra barndommen som er litt i andre enden. Jeg ønsket meg Nintendo Entertainment System med Mario. Forklarte dette til mine foreldre. De trodde nok at spillkonsoll var spillkonsoll og jeg fikk en Atari (tror det var en Atari 2600). Jeg åpnet pakken og fikk gråten i halsen. Gjør vondt å tenke på den dag i dag. Så skuffa har jeg aldri blitt over en gave.

s_MissileCommandTB_Hack_3.png

Dette spillet satt jeg med tårene i øynene og prøvde å underholde meg med den Jula! (missile command)

Lenke til kommentar
Eit vanskelig valg, så eg får nevne mine to beste :p

Julen 97`, da eg fikk min N64 sammen med GoldenEye..det var heilt,heilt utrolig. Første åpningsdag etter juleaften kjøpte eg Lylat Wars, og fikk med ein rumble pack. Ein snodig sak som forandret spillopplevelsen til det bedre :wee:

Julen 98`, åpenbaringen kom i form av Ocarina of Time. Eg har aldri før, eller siden blitt sugd inn i eit univers på samme måte. Alt sammen var bare rein nytelse fra start til slutt.

Ocarina of time :love:

Ah det spillet hvor mange timer det har røvet fra meg, husker romjulen 1998, fikk tak i det spillet 3dje juledag, kostet mine aller siste slanter av 700 kr (mye penger for meg da) men det var verd det. Selv i dag når jeg ser nostalgivideoer på nette av introen til Ocarina of Time kjenner jeg at det bruser i blodet og en liten tåre kreker seg ut fra øyekroken. Så mange vakre minner.

Nyttårsaften, da rakettene gikk opp med et brak, gikk Ganondorf ned med slott og hele hurven. Så glad jeg var, og så overasket jeg ble at det ikke var over. Lett kamp egentlig, men du verden for et øyeblikk. Slutten på spillet sendte bare frysninger gjennom kroppen, det føltes faktisk som jeg hadde vært i Hyrule selv, kjempet kampen selv. Og slutten, for en slutt, for en slutt.

Nei nå ble det mye minnesnakk her, Ocarina of Time, i mine øyne tidenes beste spill. Et spill du kan ta opp 10 år senere og ha samme glede av som den dagen du kjøpte det, er en klassiker uten tvil.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvem av disse men har 3 store minner om julen. Den første skjedde på 80 tallet når jeg fikk NES med spillet Super Mario. Andre var på 90 tallet da jeg fikk Final Fantasy VI eller III i statene) historien med kefka og co. Er så rått når han ber om å få børsta skoa sine i ørkenen. Det tredje minnet var når jeg kjøpte 360 og PGR3.

Lenke til kommentar

Husker julaftener hvor man dro fram spill som ikke akkurat hadde blitt utgitt ved juletider, som solomon's key, MegaMan 2 og Tecmo World Wrestling på NES. Men de spillene jeg husker best, som jeg kjøpte og spilte ved juletider er Ocarina of Time i 98, og Twilight Princess i 2006.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...