Gå til innhold

Ditt beste julespilleminne

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Mitt beste julespillminne er den julen jeg fikk Final Fantasy VII i julegave. Spilte store deler av julekvelden/natten og stod opp klokken 6 1 juledag. Skippet alle julebesøk og avbrøt bare spillingen for å spise middag. Ble helt trollbundet av det spillet og brukte ca 70 timer på første "gjennomspilling", da var jeg kommet helt til vulkan og siste bossen. Spilte mot sistebossen 2-3 ganger, og kampene var lange, ca 2-3 timer, men klarte ikke å slå den. Så jeg startet ett nytt spill og brukte denne gangen bare 40 timer før jeg knuste sistebossen på kort tid.

ahhh gode minner.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avgrensa til berre å gjelde konsoll, må det nok vere då det låg eit stk. Nintendo under juletreet for alt for mange år sidan. Konsollen vart brukt jamnt gjennom heile barndommen, og blir fortsatt brukt no og då. Sjølv om eg har kjøpt andre konsollar seinare, er det nok ingen ting som kan kome heilt opp mot den same kjensla som denne gåva ga.

Endret av ttt
Lenke til kommentar

For nøyaktig ett år siden satt jeg og spilte uncharted på PS3. Kjeda meg så at jeg tok bilen og kjørte og kjøpte spillet på expert for 600 kroner og kjørte hjem igjen for så å spille gjennom spillet samme dag. Fantastisk spill og fikk tida til å gå myyyye fortere!

Lenke til kommentar

Beste minnet må vel være den jula jeg og søsteren min fikk Commodore 128 av familen, og vi satt resten av jula å spilte et eller annet spill hvor en kar skulle komme seg frem på en enhjulet sykkel.

Klarer ikke huske hva det heter lenger, så om noen vet kan jeg kanskje oppfriske minnet mitt igjen.

Av konsoll må det være da Blades of Steel lå under treet til Nintendoen.

Jeg og en kompis var totalt hekta på hockey, og spillet hadde stått på ønskelista øverst med stor skrift.

Vi satt i timesvis hver eneste dag den jula, og må si jeg savner hvor oppslukt man ble i den alderen :)

Lenke til kommentar

Mitt beste spillminne er når jeg en julaften på slutten av 80-tallet fikk Commodore 64 av mine foreldre. Ansiktet mitt lyste opp når jeg åpnet opp gaven og fikk se skjønnheten. Kvelden og litt av natten gikk med på å prøve så mange spill som mulig sammen med min eldre søster. Gode minner.

Lenke til kommentar

Eit vanskelig valg, så eg får nevne mine to beste :p

Julen 97`, da eg fikk min N64 sammen med GoldenEye..det var heilt,heilt utrolig. Første åpningsdag etter juleaften kjøpte eg Lylat Wars, og fikk med ein rumble pack. Ein snodig sak som forandret spillopplevelsen til det bedre :wee:

Julen 98`, åpenbaringen kom i form av Ocarina of Time. Eg har aldri før, eller siden blitt sugd inn i eit univers på samme måte. Alt sammen var bare rein nytelse fra start til slutt.

Lenke til kommentar

'03

Spilte Tony Hawks Underground til GC hele romjula, dvs, når jeg kunne spille i stua da, og det føltes som veldig lite tid.

'99

Toy Story 2 til PC, hele romjula her også gitt. Husker jeg "gnagde" på marsipan mens jeg spilte dette, uslåelig kombo :)

Edit: var visst i 1999, ikke 2000 :p

Endret av Kjeksmestern
Lenke til kommentar
Det var julen 1989.

Fikk Batman til C64. Og Batman var STORT det året.

Batman C64

elsket det spillet på Commodore 64!

Fikk selv en commodore 64 engang på 80 tallet på julaften, det var mitt første møte med spill verden.......

og så husker jeg 2 juler jeg fikk Sonic 1 og 2 på megadrive begynnelsen på 90 tallet, da var det spilling 24/7 hele julen...

Lenke til kommentar

Mitt beste juleminne er nok når jeg og broderen spilte gjennom Jak3 første juledag. Hele dagen ble brukt til å spille det spillet. Vi var helt med i historien og gameplayet var som vanlig fantastisk. Vi har prøvd med mange julespill etter det, men ingen har vært i nærheten av den opplevelsen.

Lenke til kommentar

Julen 1998, da "Legend of Zelda: Ocarina of time", lå under treet. Ble helt sugd inn i spillet, og holder det fremdeles som det beste spillet jeg noensinne har spilt. Helt fantastisk, på ALLE måter. Dette er det eneste spillett hvor jeg virkelig HÅPET ikke tok slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...