Gå til innhold

Oppfølger til Canon 450D?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe 450D men har kommet over noen nettsteder på nettet som sier oppfølgeren kan være rett rundt hjørnet og bli lansert i februar/mars.

Er det noen som vet noe mer konkret? Er dette et kjent rykte i fotomiljøet?

Og tusenkronersspørsmålet: Burde man vente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

xxD og xxxD serien til Canon erstattes normalt hver 18 måned. (Eneste unntak har vel vært 50D). Så det betyr at 450D ikke byttes uyt før til sommeren.

Hva den finansielle situasjon har å si på lanseringene fremover, er et for tidlig å si noe om. Men jeg kan vel se for meg at det vil være lite nytt i en stund fremover.

Om det er verdt å vente eller kjøpe 450D nå; der vil jeg si at det er bedre å kjøpe nå. 450D er god nok, og en forbedret utgave vil nok ikke være så mye bedre. Men den vil være dyrere.

Tom

Lenke til kommentar
Har ikke hørt denne rykten før nå. Har hørt litt om 1D4 og 1DsIIIn, men ikke noe om 450D.

1DMkIV (eller 1DMkIIIn) er vel mest sannsynlig. 1DsMKIIIn har jeg ikke så stor tro på, enda.

Har ikke tro på noe jeg, kun at 1D mk IV kommer. Men 450D har jeg ikke hørt noe om, verken på foto.no eller fotopia.no eller digit.no

Lenke til kommentar
1DsMKIIIn har jeg ikke så stor tro på, enda.
5D II er så lik 1Ds III at tror jeg virkelig at Canon har noe på hjertet ganske snart! Jeg kan virkelig ikke finne ett rasjonelt argument for å velge 1Ds III fremfor 5D II, med mindre du *ofte* er ute i regnvær i timesvis og *må* ha den beste værtetningen. Du har råd til å herpe et par 5D II'er før du er oppe på prisen til 1Ds. Da ville jeg faktisk heller valgt 5D II + 1D III - som fremdeles er billigere enn 1Ds.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...