Gå til innhold

hvilken router takler torrent best

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På en forenklet måte:

Destjo høyere verdi, destjo bedre takler den torrent.

Jepp, den sier hvor mange samtlige forbindelser du kan ha mot andre datamaskiner.

De som ligger øverst har 200 forbindelser og det holder fint for de fleste.

Grunnen til at tabellen ikke går høyere enn 200 er begrensninger i softwaren de bruker for å teste.

Kan jo anbefale D-link DIR-655 eller DKT-410 (DIR-635 + trådløsdongle) som er rimelig og bra.

DIR-655 har gigabit både på LAN og WAN og er kanskje den beste routeren til under 1000kr pr dato?

Lenke til kommentar
På en forenklet måte:

Destjo høyere verdi, destjo bedre takler den torrent.

Jepp, den sier hvor mange samtlige forbindelser du kan ha mot andre datamaskiner.

De som ligger øverst har 200 forbindelser og det holder fint for de fleste.

Grunnen til at tabellen ikke går høyere enn 200 er begrensninger i softwaren de bruker for å teste.

Kan jo anbefale D-link DIR-655 eller DKT-410 (DIR-635 + trådløsdongle) som er rimelig og bra.

DIR-655 har gigabit både på LAN og WAN og er kanskje den beste routeren til under 1000kr pr dato?

Ok. Ja kanskje jeg skal prøve en av dem. Har en Jensen router serru og må restarte den fordi nettet blir borte etter å ha lastet ned med torrent. Har også prøvd prøvd å justere ned på max. connection uten hell.. ellers takk for svar :)

Endret av Jamsan
Lenke til kommentar

Jeg har en Alix 2C3 LX800 (3NIC+USB) m0n0wall firewall som er glimrende.

Nå er det 1586 aktive firewall states og den bruker kun 12% CPU og 14% minne på det meste.

Den skal klare bortimot 100mbit/s, også med et par VPNs.

Har ikke hatt noen problemer med den, oppetid er kun begrenset av evt. oppdateringer.

Den kan også settes opp med trådløst om man vil at den skal være et AP.

Lenke til kommentar
Den der løper jo i sirkler rundt konsumerrouterne... :-)

Men den mangler Gigabit og en DIR-655 yter faktisk over 100Mbit trådløst ved ideelle forhold.

Ja den har ikke gigabit men jeg har nå en gigabit og en 10/100 switch på hver sin port uansett og med VLANs er dette en veldig fleksibel løsning. (Det blir flere bokser selvsagt og det er sikkert negativt for mange.)

Lenke til kommentar

Det funker nok kjempebra for deg det og så lenge man ikke har >100Mbit via nettet så gjør det jo absolutt nytten. Har selv DIR-635 med 100Mbit og det holder fint for min del med streaming av video og internett som hovedaktivitet over LAN.

Den holder også fint til bittorrent. 200 forbindelser er helt fint for min aktivitet på det området. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...