Gå til innhold

Ekstern HD borte

Layback

Anbefalte innlegg

Har mistet kontakt med min eksterne HD,ingen av pc`ene reagerer når jeg plugger den inn.

Strømforsyningen det er noe galt med?

Det er en western digital elements 500Gb.

Mener det skal være et blått lys bak på den,men vet ikke om den trenger kontakt med pc for at det skal tennes.Er ihvertfall ikke lys nå

Endret av Layback
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om det er strømsforskyninga til den eksterne harddisken som er gåen, men hvis det er liv i harddisken (hører eller kjenner på den om den vibrerer litt) og det ikke skjer noe når du putter den inn i en USB kontakt i pc-en, kan du prøve dette:

Startmenyen -> høyreklikke på min datamaskin -> behandle -> dobbeltklikke på LAGRINGSPLASS -> dobbelttrykke på DISKBEHANDLING (LOKAL) -> høreklikk på den eksterne harddisken og velg ENDRE BOKSTAVSSTASJONER- OG BANER. Velg en helt random bokstav litt ute i alfabetet (P, Q, R etc). Trykk på OK og da skal pc-en finne harddisken...;)

Hvis dette ikke funker, så er det trolig noe galt med selv koblingen inne i den eksterne harddisken. Du kan prøve å ta ut selve harddisken og sette den inn som "intern" harddisk.

Håper du får den til å funke...^^

Lenke til kommentar

Hvis det som er foreslått over ikke funker har du 2 alternativer:

1: sende den inn RMA, du mister da alt innholdet.

2: ta disken ut av kabinettet og koble den til som intern disk, hvis selve harddisken fortsatt funker beholder du da alt innhold og har en intern disk som fungerer, og du kan kjøpe nytt eksternt kabinett hvis du vil. Men du mister garantien (tror jeg?).

Lenke til kommentar
Hvis det som er foreslått over ikke funker har du 2 alternativer:

1: sende den inn RMA, du mister da alt innholdet.

2: ta disken ut av kabinettet og koble den til som intern disk, hvis selve harddisken fortsatt funker beholder du da alt innhold og har en intern disk som fungerer, og du kan kjøpe nytt eksternt kabinett hvis du vil. Men du mister garantien (tror jeg?).

Så lenge du bryter forseglingen på noe så mister du som regel garantien på produktet tror jeg...;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...