ASCIWhite Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Dette er helt fantastisk software Spragleknas vet hva han snakker om. Har drevet betatesting i årevis nå, og jeg er skikkelig fornøyd med det "ferdige" produktet Anbefales. Det er litt mer en installer ferdig gå, men når du har satt alt opp ordentlig er det uslåelig i mine øyne. Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hadde en plan om å teste ut dette programmet igjen. Testet det for noen år siden og da imponerte det ikke.. Men mistet lysten etter å ha lest her. Orker bare ikke et slik program som man må tweake og tilpasse for at det skal fungere. Da gir det meg bare mere hodebry enn glede. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg trenger 64 bit programmer av denne Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 phax: Det er faktisk mikke mye arbeid. Det KAN være, men det må ikke være det kaysindre: Funker på Vista 64 - ikke XP 64 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 kaysindre: Funker på Vista 64 - ikke XP 64 Faen! Men så sa de at iTunes var bare til Vista 64bit også da. *sitter med itunes på min xp 64bit nå * Håper noen finner en løsning. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Om du leser på MP forumet vil du se at det er flere som leter etter workaround for dette. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Som alle programmer har vel dette sine feil, men er det noen gode alternativer? Og hvilke er disse? Og kan dette programmet greit integreres med andre programmer? Feks J. river media center, girder, netremote o.l? Jeg liker ideen på å få det beste fra de forskjellige programmene, og la et program i hovedsak ta seg av front-end-delen. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Jeg synes den fortsatt virket buggete og at xbmc for pc virket mer solid, dog ikke like funksjonsrik. Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Prøvde den litt, men synes responsen var veldig lav. Tok flere sekunder før en HD film begynte å spille av. Og da jeg var ferdig med video, og skulle høre musikk så tok det noen sekunder der og før den begynte å spille. Virker som om den må tilpasses hver enkelte manuelt, noe jeg skjønner mange kan kvi seg for. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) kaysindre: Funker på Vista 64 - ikke XP 64 Faen! Men så sa de at iTunes var bare til Vista 64bit også da. *sitter med itunes på min xp 64bit nå * Håper noen finner en løsning. Hei, Grunnen til at XP x64 ikke er støttet, er fordi MS ikke lanserer fiksene for blant deler av systemet som MP TV Motoren er avhengig av og ergo fører til problemer. Oppdatering for myk avspilling i VMR9 er heller ikke der for XP x64, så ingen i teamet brukte det lenger(mangel på drivere til tv kort +++) veldig vanskelig å støtte et system som ingen av "produsentene bryr seg om" . Vet brukere på engelske forumet har fått det til, men hva de har av utstyr, samt manuelle patcher vet jeg ikke og for ikke å glemme support fra Teamet gis ikke for XP x64...... Hyggelig om folk tester og gir tilbakemelding, ikke nøl med å spørre om hjelp Roy aka ronilse (Team MediaPortal) Endret 25. desember 2008 av ronilse Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg testet TV series plugin saken, men synes det var tungvindt at man måtte trykke ok el. på alle filnavn den ikke kjente igjen når man scannet. Så jeg ga opp den biten, ellers kunne jeg sittet en dag å trykke. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg testet TV series plugin saken, men synes det var tungvindt at man måtte trykke ok el. på alle filnavn den ikke kjente igjen når man scannet. Så jeg ga opp den biten, ellers kunne jeg sittet en dag å trykke. Her er trikset å navngi filene ok samt å bruke en god regex for å parse filnavnet (en del følger med pluginet). Jeg slet litt i starten med dette, men MPTVSeries er helt sykt genialt når du først får det opp og går. Lenke til kommentar
Håvard95 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Funker dette programmet på Linux? Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Funker dette programmet på Linux? Hei, Nei kun på Windows XP(x86), Vista(x86/x64) Roy aka ronilse( Team MediaPortal) Endret 26. desember 2008 av ronilse Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hei, jeg så noen over her sa at dette programmet har kjente buggs med amd 690 hovedkort (x1200-skjermkort). Er det mye bry å fikse dette? Jeg vurderer å laste ned dette og installere det på PC'n til familien hjemme som jeg er på besøk hos nå, så de kan bruke den som en media-pc opp mot 52" LCD som står her. Kan problemet løses med å kjøpe et eget skjermkort? Har vurdert å kjøpe et 4350 til ca 400kr så maskinen kan levere full HD både lyd og bilde i en kabel til tv'n. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Som alle programmer har vel dette sine feil, men er det noen gode alternativer? Og hvilke er disse? Og kan dette programmet greit integreres med andre programmer? Feks J. river media center, girder, netremote o.l? Jeg liker ideen på å få det beste fra de forskjellige programmene, og la et program i hovedsak ta seg av front-end-delen. AtW Ja, en god del muligheter for å bruke andre programmer integrert. Jeg bruker f.eks ZoomPlayer som avspiller av video med Mediaportal som front-end. Har slitt endel med fjernkontrollkommandoer, men har fått de nødvendige til å virke. Girder/NetRemote skal også gå bra, i og med at Mediaportal støtter x11 fjernkontroller. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hei, jeg så noen over her sa at dette programmet har kjente buggs med amd 690 hovedkort (x1200-skjermkort). Er det mye bry å fikse dette? - Feilen ligger i bruk av refleksjoner. Er ikke bry å fikse i det hele tatt; a) velg rett skin (uten refleksjoner/flipY-kommando) b) modifiser skin (slette flipY-kommando). Jeg hjelper deg videre når du bet hvilket skin du vil ha e.l. Eller les her -> http://forum.team-mediaportal.com/general-...problems-29894/ Kan problemet løses med å kjøpe et eget skjermkort? Har vurdert å kjøpe et 4350 til ca 400kr så maskinen kan levere full HD både lyd og bilde i en kabel til tv'n - Jepp. Kun 690G/x1250 som sliter. Løste selv problemet med å kjøpe 3450. Per dags dato ville jeg vurdert nVidia, dog (ATi har småbugs, som sort/blinkende preview noen ganger - dog mye bedre vba Cat. 8.12). Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Grunnen til at jeg absolutt ikke vil ha Nvidia, men heller går for ATI, er at ATI gir både lyd og bilde gjennom HDMI-kabelen uten ekstra intern kobling på hovedkortet. Og 4350 er også kjempegod ytelse for pengene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) ATI kortene kan ikke levere full 8 kanalers HD lyd over hdmi kabelen, det kan Nvidia. Endret 27. desember 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 ^ Slike utsagn skriker etter kilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå