abene Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Multimediaprogrammet Mediaportal er nå endelig lansert etter rundt fem år med betatesting. Les mer Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Vel og bra at 1.0 endelig er lansert, men selv venter jeg på 2.0 og jeg vet at jeg ikke er den eneste. Mediaportal fungerer fint til filmer og serier i Divx/Xvid, DVD og liknende, men mulighetene når det gjelder filmer i H.264/MPEG-4 AVC i HD i matroskakontaineren sliter jeg med å få til korrekt bytte av lydspor og undertitler gang på gang i nyeste mediaportal, selv med omfattende søking etter en løsning. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg kjører 1.0 RC2 og har ikke opplevd problemer med subtitles eller bytte av lydspor i matroska-filer. Filene streames over vanlig windows fileshare. Jeg er på juleferie nå, men gleder meg til jeg kommer hjem senere i romjula og skal leke meg med 1.0. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg kjører 1.0 RC2 og har ikke opplevd problemer med subtitles eller bytte av lydspor i matroska-filer. Filene streames over vanlig windows fileshare.Det var jo besynderlig. På mediaportal-forumet fikk jeg beskjed om at det var et problem med enkelte MKV-filer og at det foreløpig ikke var noe jeg kunne gjøre med det. Jeg får gjøre litt ekstra research for å være sikker på at det ikke er et lokalt problem. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Har prøvd dette på beta stadiet og det var ikke mye stabilt da dessverre for meg.Har selv ikke funnet noe bra programm som funker til det som jeg bruker ennå så da blir det dessverre og bruke windows utforsker Ingen av de media program takler .img eller .iso osv. Noe som feks. VLC tygger glatt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Mediaportal funka greit for meg. I hvertfall bedre enn Vista Mediacenter, men nå bruker jeg en Popcorn Hour boks i stedet. Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 kan den spille av img eller iso filer? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Har prøvd dette på beta stadiet og det var ikke mye stabilt da dessverre for meg.Har selv ikke funnet noe bra programm som funker til det som jeg bruker ennå så da blir det dessverre og bruke windows utforsker Ingen av de media program takler .img eller .iso osv. Noe som feks. VLC tygger glatt. Mediaportal takler både IMG og ISO-filer, men det må litt knoting til. Og knoting må man gjøre for stort sett hver eneste ting man ønsker å få opp å gå i Mediaportal. Slik sett gir det jo mange små og store nøtter å knekke, men jeg skulle ønske at mer fungerte rett ut av boksen slik at man slapp mye av det. Jeg håper at Mediaportal 2 vil bli styrket på dette området. Endret 23. desember 2008 av fargoth Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 kan den spille av img eller iso filer? Glatt Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hva bruker dere av tilkobling? Er hdmi fra skjermkort til forsterker noe å anbefale? Har ikke testet dette programmet da jeg bruker tvix mediastreamer over nettverk. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Det finnes flere alternativer for at mediaportal skal støtte img og iso filer, som f-eks. intstallere deamontools, vlc plugin, mplayer plugin. Dette er vel fordelen med mediaportal, muligheten til å tilpasse dette til ditt behov. Bakdelen er jo som følge av dette at man skal ha litt datakunnskaper for å få det til å virke. Har brukt MP siden 2005, så har litt peiling på hvordan det funker nå, og det har kommet en lang vei siden den gang når det gjelder brukervennlighet. Før det brukte jeg Linux og Mythtv, kan ikke akkurat si at det var noe enklere Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Dette er en skikkelig julepresang det Har brukt MP i et par år nå og det har fungert veldig bra Må absolutt anbefale to fantastiske plugin'er som absolutt bør installeres dersom dere vil teste MP. Det er Moving Pictures for filmer og My-TVSeries for serier som virkelig holder orden i rekkene Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hmm. Begynner å bli en stund siden jeg hoppet av MP og over på Myth. Hvordan har MP blitt de siste par årene? Har den forbedret seg noe særlig? Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Mediaportal er helt ok, men har sine begrensninger som nevnt. Til mitt bruk har jeg funnet ut at XB mediacenter for PC fungerer best. Den ser pen ut, har et bra grensesnitt og spiller av filtyper som flac og mkv Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg bruker MP og synes det er et fint program. Høy WAF. Digg å kunne gjøre alt med fjernkontrollen. Har tøtsjet innom xbmc flere ganger, men det virker som om det ikke er noe særlig glad i ATI skjermkort. Hverken på Windows eller linux for den sakens skyld. Men det virker som et bedre program når det kommer ut av betastadiet. Mediacenter ser fint ut, men knoter det alltid til på et eller annet. Subs f.eks. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hmm testet det for en liten stund tilbake, men virket noe knotete og mangelfult og var veldig avhengig av plugins. Men får teste det igjen med nevnte plugins. Bruker selv tversity som filserver som streamer til PS3, andre mediaplayers osv. Men dette blir jo mer en klient på selv avspiller maskinen. Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Mediaportal er helt ok, men har sine begrensninger som nevnt. Til mitt bruk har jeg funnet ut at XB mediacenter for PC fungerer best. Den ser pen ut, har et bra grensesnitt og spiller av filtyper som flac og mkv Det finnes mange skins til MP som ser veldig bra ut. Kule, rene, oversiktlige eller alt på en gang. FLAC og mkv er heller ikke noe problem. De begrensningene mange prater om finnes ikke. Man må bare ta seg 10min til å confe det riktig. ----------- Har selv brukt MP i 2-3år, og er storfornøyd. Litt knot tidligere, men det siste året har den fungert knirkefritt hos meg. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Denne må testes ut grundig her i huset. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hmm testet det her litt og kan ikke si jeg ble særlig imponert. Kræsjet en gang, menyene er hakkete og fæle, tregt å starte, hele greia ga egentlig en litt sånn linux-aktig feel og hvor legger man ting til library? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) I senere tid har kun bugfixing stått i fopkus, og MP oppleves som veldig stabilt her. tacomodo og andre: Håper man tar seg bryet med å lese kjapt i manualen før man klager (ellers er det jo meningsøst) Kjapt: HW min: DX9 skjermkort med 128 MB min. (helst 256). NB: x1250 (690G) har bugs som gjør at du må kjøre spesielle skin eller mod. for at det ikke skal kræsje. SW: XP SP3 (ikke 64 bit), samt Vista SP1(alle) + codecker (!) For musikk bør man virkelig bruke database (!). Krever self. at musikken er tagget. Menyene er kjappe som bare det ... lukter bruker/hardware feil. Og ja: TVSeries og MovingPictures er typiske "must have" plugins. Samenlikningen med XBMC er for meg rar, da mye av utv. tiden er fokusert mot TV-biten - noe ikke XBMC har. Så oppfordringen er: Lek litt, spør litt, les litt - og du VIL oppleve et stabilt og innholdsrikt program - Spragleknas (Moderator, Team MediaPortal) Endret 23. desember 2008 av Spragleknas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå