Gå til innhold

Litt juleskryt til GNU/Linux herden

cyclo

Anbefalte innlegg

Da drar jeg om få timer hjemmover til mine barndomstrakter, og jeg vil benytte anledningen til å ønske dere god jul og godt nytt år. Samtidig så er det virkelig på plass med litt skryt. GNU/Linux-delen av forumet er en samling kunnskapsrike mennesker med utrolig kunnskaper, tålmodigheter og ikke minst en svært hjelpsom gjeng. Jeg tror ikke det finnes særlig mange steder på forumet (om noen) hvor det er så lett å få hjelp som her. (Riktignok får jeg ofte ikke svar på mine egne spørsmål, men så er det det da at jeg tross alt har en god del erfaring, samtidig som jeg som regel googler minst et døgn før jeg plager dere med saken, og om google ikke vet det, så kan ingen her klandres for å ikke vite det)

Særlig imponerende er det at det stadig kommer nye GNU/Linux-brukere inn her og spør samme spørsmålene som er stilt om igjen og om igjen, og hver forbanna gang får de saklige, gode og fornuftige svar. (I skrivende stund er 4 av de 8 øverste trådene "nybegynnertråder")

En annen ting som imponerer er hvor mange av dere er flinke til å anbefale alternativer. "Selv har jeg valgt vm xxxx, men du bør også sjekke ut yyy, zzz, æææ, øøø og ååå, og gjøre ditt eget valg."

Kudos til alle som er med og gjøre GNU/Linux forumet det beste stedet på forumet (svært så subjektiv fra min side). Takk for det gamle, og ha et riktig åpent nytt år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har vært et godt år for GNU/Linux, med store framskritt og mange nye brukere. Da er det bare å jobbe for at det skal blir et like bra, ellerbedre, neste år. Stå på!

2008 var praktisk talt mitt første år med GNU/Linux (prøvde Ubuntu 7.10 bittelitt når det kom ut). Nå bruker jeg det utelukkende på mine datamaskiner, og håper at det kan bli sentralt for mitt arbeid når jeg er ferdig å studere(elektronikkingeniør med fokus på embedded systems).

Så derfor er et av mine få nyttårsforsetter å bidra tilbake til de FOSS prosjektene jeg bruker daglig. Det innebærer bugrapportering og muligens noe utvikling, konstruktive feature-request, pakking av programvare og at jeg donerer litt av feriepengene mine (et par hundre dollar eller noe sånt).

Oppfordrer andre til å bidra på alle de måtene de kan!

Lenke til kommentar
Så derfor er et av mine få nyttårsforsetter å bidra tilbake til de FOSS prosjektene jeg bruker daglig. Det innebærer bugrapportering og muligens noe utvikling, konstruktive feature-request, pakking av programvare og at jeg donerer litt av feriepengene mine (et par hundre dollar eller noe sånt).

Ahh, høres smart ut. Har aldri hatt noen nyttårsforsett, men en gang må være den første. Har jo lyst til å gi noe tilbake. Nå har jeg brukt linux aktivt i to år uten å gi noe tilbake(med untak av to bugreports. :p ), så dette året skal jeg involvere meg i noe jeg bruker.

Lenke til kommentar

God jul!

Er helt enig i at folkene på denne delen av forumet er svært hjelpsomme. Har selv kommet hit som komplett nybegynner for nesten halvannet år siden og opplevde ikke annet enn svært god hjelp. Har sett mange på forumet (og andre steder på nettet) som har kritisert Linux-brukere for at de er elendige til å hjelpe nybegynnere. Det er absolutt ikke min erfaring.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Mest fornuftige nyttårsforsettet jeg har hørt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...