Gå til innhold

Tips til 1.8" SSD?

lektroluv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med Mtron Mobi 1,8" 32GB?

1938kr på multicom, kommer inn i midten av januar.

Dette er 3500 utgaven, alså andre generasjon fra Mtron, og de har forbedringer på strømbruk, og ytelse. Dette er er et KJEMPEgodt kjøp dersom du klarer å overleve med 32GB fast lagringsplass. (jeg ga over 5000 kr for SSD med tilsvarende ytelse tidligere i høst)

Hvis du synes 32GB blir litt lite så anbefaler jeg deg å gå for en stor USB-penn eller en ekstern harddisk ved siden av. Ytelsen du får fra en Mtron Mobi er størrelseorden 5-10 ganger bedre enn en Velociraptor (10.000 rpm SATA), som er den beste SATA-harddisken du får til stasjonære.

Hvis du er interresert i å lære litt mer om SSD, så sjekk denne forumtråden. Hvis du velger å kjøpe SSD, som jeg anbefaler sterkt dersom du velger en god en (som den anbefalte ovenfor), anbefaler jeg deg å lese denne tråden. Det vil gi deg større utbytte av disken din ;)

Intel sine SSD hadde også vært et godt alternativ hvis du får tak i de i 1,8", men jeg tror de ville vært utenfor budsjettet ditt.

Edit: Etter å ha kikket litt til på multicom så jeg at de får inn 2,5" 32GB (3500)Mobi samme dagen til 1800, da blir det en oppgradering på laptoppen min i bursdag-gave til meg selv :D (har bursdag 12. januar) 32GB holder lenge til windows og programmer på skole-pc'n min, og så lenge jeg har XP får jeg plass til et par spill også :D

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...