lektroluv Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg har en liten og nett laptop som fungerer utmerket, men den har en forferdelig treg 1.8" 4200rpm HDD. Er det noen som har tips til en SSD som ikke koster 5000kr? Finner ikke noe i prisguiden. Størrelse har egentlig ikke noe å si, men kan godt være over 40GB. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Hva med Mtron Mobi 1,8" 32GB? 1938kr på multicom, kommer inn i midten av januar. Dette er 3500 utgaven, alså andre generasjon fra Mtron, og de har forbedringer på strømbruk, og ytelse. Dette er er et KJEMPEgodt kjøp dersom du klarer å overleve med 32GB fast lagringsplass. (jeg ga over 5000 kr for SSD med tilsvarende ytelse tidligere i høst) Hvis du synes 32GB blir litt lite så anbefaler jeg deg å gå for en stor USB-penn eller en ekstern harddisk ved siden av. Ytelsen du får fra en Mtron Mobi er størrelseorden 5-10 ganger bedre enn en Velociraptor (10.000 rpm SATA), som er den beste SATA-harddisken du får til stasjonære. Hvis du er interresert i å lære litt mer om SSD, så sjekk denne forumtråden. Hvis du velger å kjøpe SSD, som jeg anbefaler sterkt dersom du velger en god en (som den anbefalte ovenfor), anbefaler jeg deg å lese denne tråden. Det vil gi deg større utbytte av disken din Intel sine SSD hadde også vært et godt alternativ hvis du får tak i de i 1,8", men jeg tror de ville vært utenfor budsjettet ditt. Edit: Etter å ha kikket litt til på multicom så jeg at de får inn 2,5" 32GB (3500)Mobi samme dagen til 1800, da blir det en oppgradering på laptoppen min i bursdag-gave til meg selv (har bursdag 12. januar) 32GB holder lenge til windows og programmer på skole-pc'n min, og så lenge jeg har XP får jeg plass til et par spill også Endret 23. desember 2008 av GullLars Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Takk for tips! Skal sjekke den ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå