Soldatmbx Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hei alle sammen Noen flere i dette forumet som har blitt kalt inn til UB på HH madla 09? Noen tanker rundt dette her? Noen som har noen innspill på hva de psykologiske testen går ut på? Dette med tallrekker osv? Hører at det er der de fleste ryker ut. Noen som har vært borti slike tester før? Tenker også på under opptaksprøver, på den svømme teste som vi kommer til å ha, noen som veit hva den går ut på? Evt felt uken visst man kommer seg så langt, blir der is-bading blant annet? Siden det er vinter opptaket? Veit det ble en forferdelig mange spørsmål, men visst du sitter på noe informasjon som kan besvare 1 av spørsmålene mine så hadde det vært nice Peace! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) De psykologiske testene er ikke veldig ulike de testene jeg tok på sesjon for få år siden, og som jeg regner med fremdeles er standard, men visse forskjeller er det jo. Jeg tar også disse testene på Kjevik om mindre enn to uker, og har selv tatt dem to ganger tidligere. Testen er identisk fra år til år, og jeg personlig synes ikke den er så enormt vanskelig, selv om jeg sliter litt med enkelte elementer på den ene delen. Jeg innbiller meg egentlig at det er flere som ryker på fysisk, men jeg kan ikke backe den påstanden for øyeblikket, og jeg tror også andelsforskjellen er marginal. Svømmetesten går i utgangspunktet kun ut på at man skal kunne svømme 200m uten problemer. I fjor sommer slapp vi unna med ca 100m i sjøen fordi de under opptaket egentlig bare er ute etter å kontrollere om man faktisk kan svømme eller ikke, ikke hvor lang strekning man kan tilbakelegge på kortest mulig tid eller hvor lenge man kan holde pusten under vann. I fjor vinter ble svømmetesten utsatt fordi det ikke lot seg gjøre å gjennomføre utendørs, og det ikke var tilgjengelige svømmehaller i Kjevikområdet i det aktuelle tidsrommet, men innendørs vinterstid regner jeg med det er snakk om å kunne tilbakelegge 8 distanser à 25 meter uten pauser. Hvorvidt sjøforsvaret har egne svømmetester i løpet av UB-kurset vet jeg ikke, men det generelle opptakskravet for alle grener er "evne å svømme 200 meter". Isbading har jeg ikke peiling på, jeg tviler sterkt på det. På sommeren (FOS) er det diverse gjørmeløyper som gjør at man går klissvåt hele dagen, men pga vinterklimaet kan jeg ikke tenke meg at det kan være aktuelt å la oss gå i våte klær. edit: Modererer delvis slik at Herrbrun slipper å lese ting han mener kan vere gradert info Endret 13. januar 2009 av srbz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Sikker på at ikke det du skriver nå (om hva testene består av) er gradert BEGRENSET? (er du i tvil, er du ikke i tvil!) Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Innholdet i teoritestene kan jeg godt tenke meg er BEGRENSET, der regner jeg med å ha en fordel siden jeg har tatt dem to ganger før og forhåpentligvis husker igjen flere av oppgavene når jeg nå skal ta dem på nytt. Imidlertid husker jeg kun ytterst unntaksvis detaljer fra disse testene i hodet nå, og slik informasjon røper jeg uansett ikke. For alt jeg vet skifter de også regelmessig, men i 2008 var ihvertfall testene de samme vinter og sommer. At testene inneholder disse delene er langt fra noen stor hemmelighet, jeg visste det ihvertfall lenge før jeg dro på opptak første gang uten å stusse videre på dette. Jeg kan ikke på noen måte forestille meg at akkurat dette punktet er begrenset informasjon. Det skal også understrekes at testene IKKE er like dem man tar på sesjon. Prinsippet i testen er nesten helt likt, men innholdet er ganske annerledes. Slik jeg ser det, er disse testene hakket vanskeligere, men for de fleste bør de gå temmelig greit skulle jeg tro. Endret 13. januar 2009 av srbz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Er du sikker på at det bare er innholdet? At ikke typene? Det er jo ikke gitt at det går på det du sier at det går på, og jeg har ikke funnet noe om det på mil.no. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Kanskje jeg har lest dette i en katalog eller på et annet nettsted enn mil.no ihvertfall. Uansett skal det godt gjøres å klare å jukse utifra de opplysningene som er gitt her :!: Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 OK. Sikkert ikke så farlig, men husk: Er du i tvil, er du ikke i tvil! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Er så å si ikke i tvil, men slik det står nå blir vel alle glade. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Sikker på at ikke det du skriver nå (om hva testene består av) er gradert BEGRENSET? (er du i tvil, er du ikke i tvil!) OMFG oh noes, gradert begrenset, oh noes FFS ZOMG xD haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå