Gjest Gjest2k Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hei ! I dag tidlig så shavet jeg kukhåra mens jeg dusja også kom jeg uheldigvis til og kutte meg like ovenfor pikken. Det begynte og blø, så først renset jeg det og tok på litt papir også et plaster. Men er dette farlig ? Det var ikke så stort kutt men det blødde en del.. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hei !I dag tidlig så shavet jeg kukhåra mens jeg dusja også kom jeg uheldigvis til og kutte meg like ovenfor pikken. Det begynte og blø, så først renset jeg det og tok på litt papir også et plaster. Men er dette farlig ? Det var ikke så stort kutt men det blødde en del.. Blør det enda? Jeg tviler på at det kan være noe farlig, skal vel mye til for at kroppen ikke kan fikse kuttet selv, pass på å hold kuttet sterilisert, bruk vademecuum eller noe lignende. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Helt ufarlig. Gjort det noen ganger selv. Bare skyld godt med vann og la det få luft. Hei !I dag tidlig så shavet jeg kukhåra mens jeg dusja også kom jeg uheldigvis til og kutte meg like ovenfor pikken. Det begynte og blø, så først renset jeg det og tok på litt papir også et plaster. Men er dette farlig ? Det var ikke så stort kutt men det blødde en del.. Blør det enda? Jeg tviler på at det kan være noe farlig, skal vel mye til for at kroppen ikke kan fikse kuttet selv, pass på å hold kuttet sterilisert, bruk vademecuum eller noe lignende. Tullprat. Sterilt saltvann slår alt av bakteriedrepende greier en lang gang i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Det kuttet er nok ikke farligere enn kutt andre steder, for eksempel på hender (det blør jo også mye). Sålenge det har slutta å blø, så detter nok ikke tissen av med det første. Har aldri desinfisert et sår her, så tror ikke risikoen for infeksjon er så stor. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Helt ufarlig. Gjort det noen ganger selv. Bare skyld godt med vann og la det få luft. Hei !I dag tidlig så shavet jeg kukhåra mens jeg dusja også kom jeg uheldigvis til og kutte meg like ovenfor pikken. Det begynte og blø, så først renset jeg det og tok på litt papir også et plaster. Men er dette farlig ? Det var ikke så stort kutt men det blødde en del.. Blør det enda? Jeg tviler på at det kan være noe farlig, skal vel mye til for at kroppen ikke kan fikse kuttet selv, pass på å hold kuttet sterilisert, bruk vademecuum eller noe lignende. Tullprat. Sterilt saltvann slår alt av bakteriedrepende greier en lang gang i de fleste tilfeller. Ja, de fleste tilfeller. Liten sjanse for å kjøre ut av veien, men du bruker vel bilbelte? Jeg har sett infiserte sår, mest av skuddskader og knivkutt, og jeg anbefaler å stelle såret riktig. Men nå vet jeg ikke om såret er dypt. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Vademecum tar rotta på det meste. Hadde ikke tilgang på pyrisept eller andre rensevæsker en gang, og testet vademecum. Det svir jo som bare faen, men du og du. Dessuten lukter det jo mint av såret, huhu! Dette har riktig nok vært store skrubbsår, og ikke noe nedentil da. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) trådstarter: Rimelig ufarlig. Svir nok pga tynn hud, men forsvinner raskt av seg selv Endret 25. desember 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Det blør mer der nede fordi hele dritten er stort sett fyllt med blod Det tar ofte ikke så veldig mye lengre tid før det gror eller slutter å blø, men det er litt ekstra skummelt når det blør der nede hvor det "absolutt ikke skal blø". Lenke til kommentar
reband Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) er ikke sikker på om det er farlig men jeg tror ikke det for det er jo mange som blir omskjært og jeg TROR at det er nesten på det samma måten. Endret 25. desember 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 er ikke sikker på om det er farlig men jeg tror ikke det for det er jo mange som blir omskjært og jeg TROR at det er nesten på det samma måten. Det farlige er ikke kuttet, det er evt. infeksjoner man kan få i form av bakterier som går inn i kuttet. Alle sår kan i værste fall forårsake en infeksjon, noe som først vil syns som misfarget hud eller et sår i starten, og så spre seg videre over hele kroppen og man blir syk, og hadde vi ikke hatt noe som heter antibiotika for å behandle dette, ville man i værstefall etterhvert dødd. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) nåja. Er ikke så livsfarlig som dere skal ha det til å være. Har kuttet meg flere ganger ganske stygt, bare pass på å skylle det under vann, få bort drit hvis det er noe der og hvis det er skikkelig dypt har jeg brukt 80% raki. (ytterst sjeldent). Har brukt antibiotika et par ganger, men dette er mot kutt som var cm dype og ikke mm. Et kutt med høvel er vel maks 1-2mm dypt og det skal kroppen fint klare å hele selv. Bare vask regelmessig utstyret så skal det ikke være noen problemer. Endret 25. desember 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg