Gå til innhold

[Løst] Nyttårsproblem, vise dag i rett uke


Anbefalte innlegg

Har ett system som kjører på Oracle 10g, med Oracle Forms 6.0, hvor jeg lister ut forekomster som tilhører gjeldende uke. Dette fungerer greit, men har en svakhet rundt nyttår med at noen av datoene kan tilhøre uke 1 året etter, f.eks med 29-31/12 i år. Når jeg da gjør TO_CHAR(dato,'IWYYYY') hvor dato f.eks er 29.12.2008 så blir det 012008, noe som resulterer i at 29.12.2008 vises i uke 1 2008, men den skulle blitt vist uke 1 2009.

 

Noen tips på hvordan jeg kan håndtere dette ?

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det som er litt ironisk var at jeg google frem to_char en liten stund før jeg skrev posten, og da så jeg så vidt at det var noe IYYY greier, men siden det ikke var det jeg var ute etter så ble det ignorert. Hadde litt ekstra tid siden det var litt stille før jul, så det var greit å hente inn litt hjelp så jeg fikk fikset det mens det enda var "ferskt", og slapp litt gjett og sjekk. Har en tendens til å bli utsatt og glemt når nyttår passerer, for da har man jo ett helt år på å rette det opp på. Og siden jeg lagde denne applikasjonen i 2006, så har latskapen slått til noen ganger, men nå er det rettet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...