Simon Aldra Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Kjører du RAW eller JPEG? Bruk RAW, da kan du fritt endre hvitbalansen i ettertid. Da vil de også åpnes i Adobe Camera RAW om du har CS3 eller nyere, og da kan du enkelt dra hvitbalansen frem og tilbake, hvitbalansen er fargetemperaturen helt øverst i så fall. Korrigering i photoshop er litt mer avansert. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Har kjørt JPEG til nå, men skjønner jo at RAW er en idè Da gjør jeg det fra nå av! Men da bør jeg skaffe meg et større minnekort enn 2GB Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Minnekort er så billige nå at det bare er å handle. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Jepp, koster bare noen småkroner for et 8GB-kort på ebay Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Jepp, koster bare noen småkroner for et 8GB-kort på ebay Ville heller spandert på meg kort fra anerkjente fabrikat. På eBay så forekommer det piratkopier av kjente merker,så ville styrt unna hvis du ikke er helt sikker. Det jeg og flere andre bruker er sandisk exstrem III eller IV. En av grunnen for og bruke bra kort er at du er mer sikker på at du virkelig får bilder du vil ta vare på,er ikke noe værre en å sitte ved Pc'en og få beskjeden at det ikke er mulig og laste opp bildene,spesielt hvis bildene er fra noe viktig. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Min første reaksjon var at pæresider er noe svensk ræl som burde stoppes ved grensen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Min første reaksjon var at pæresider er noe svensk ræl som burde stoppes ved grensen. Engelskmennen skiller mellom perry og cider. Perry er laget av pære og cider av eple. Men det er fortsatt noe ræl. Tom Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Er det folk her som kjenner til enkle og greie guider for etterbehandling av bilder? Som gjerne ligger på nettet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Skal en ha cider fra den andre siden av grensen er faktisk Grevens Björnbärscider ganske god. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Tranebærsider hadde vært en god ide, for tranebær har faktisk enn indremedisinsk effekt som kjøler ned kroppen. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Svært så glad dere var i å diskutere cider da Endret 25. desember 2008 av Haansi Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Må si det imponerer meg hvor støyfrie bildene blir selv på iso 800: Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Svært så glad dere var i å diskutere cider da Nei, vi er glade i helle alkoholholdig drikke ned i sluket over skuldrene, og kresen på innholdet. Er det ikke absinth, så må det i hvertfall smake godt. Absinth bør også smake godt, men er den over 60% så gir du fort faen uansett. Når det gjelder renheten i det bildet av felgen så skyldes det nok litt fargene i motivet også, men ja - i dag leverer alle kameramodeller ganske rene bilder ved den isohastigheten. Lenke til kommentar
Fotgrafen Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Må si meg enig med PM, det er litt med fargene, si den hadde vært blå, se på den da Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Kan vel ha noe med at den lange lukkertiden plukker opp for mye rødskjær fra duken eller noe. Var nemlig ganske mørkt i rommet. Men ja, jeg må bare trene på justeringer av hvitbalanse Endret 25. desember 2008 av Haansi Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Testa litt med forskjellige blender-åpning på kjøkkenet med et par krydderdåser. Er artig å se hvordan blender-åpning påvirker dybdeskarpheten i bildet, men at man da kanskje må ofre litt iso eller lukkertid for å få det så skarpt som man vil ha det. Brukte også sentrumsfokus. Endret 25. desember 2008 av Haansi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå