Haansi Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Fikk til litt bedre farger. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Nå som du begynner og få kontroll over kameraet er det greit og tenke litt på komponering av bildene også. Kattebildet og juletreet viser at du tenker i riktige baner. Når det gjelder dyr,barn og andre lave ting så er det fint og komme ned på samme nivå. Det du kan gjøre er og se på hvordan andre tar bilder av biler og prøve og etterlingne de bildene du synes er kule. PS:ikke dumt og sladde/Fjerne eller dekke til nummerskiltet. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Takker for fin tilbakemelding Bilder av bilen var egentlig bare for å se om jeg kunne få HDR til å fungere. Angående nummerskilt, så har jeg så mange bilder med skiltet usladdet i prosjekttråden min at det egentlig ikke har noe for seg å sladde det Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Sladdet skilt ser shit ut. Heller kjøpe et billig show-shilt. Jo, det meste av info ligger på i-net, ikke minst finner du både informasjon og ekspertise her i gården. Men det er en gang slik at foto er forfriskende rasjonelt på pris. Du får det du betaler for. Dersom du lager en fjernutløser selv i garasjen din får du det du betaler for, og gratis informasjon på internett er ikke like intuitivt og godt opplagt som en dedikert fotobok. Er det ikke Toralf Sandåker som har "Digital fotografering i praksis"? Den skal være god. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Skjønner, skjønner Får se hva jeg leter opp Tror morfar også har en bok jeg kan låne Lenke til kommentar
tor-ivar.hals Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Sjekk ut bøkene til Scott Kelby. finnes både på norsk og engelsk. The Digital Photography Book 1 og 2... der er det et lass med små tips å ta med seg i alle mulige og umulige situasjoner :-) Lenke til kommentar
torve Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Er det ikke Toralf Sandåker som har "Digital fotografering i praksis"? Den skal være god. Er nok Magnar Fjørtoft. Anbefales Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Hvilket program må jeg bruke for å bruke pcen som søker? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) Vil påstå jeg begynner å klare å få klare bilder nå Men jeg klarte ikke få hele teksten klar.. Skulle hatt høyere blender-verdi kanskje? Endret 24. desember 2008 av Haansi Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Litt mindre blender hadde hjulpet, ja. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Skulle ha testa det, men selvfølgelig tom for batteri nå Ser etter bare 2 dager at jeg må kjøpe meg et ekstrabatteri. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Ser etter bare 2 dager at jeg må kjøpe meg et ekstrabatteri. Ekstrabatteri er noe av det smarteste man kan kjøpe. Har man kun et batteri, så blir det alltid flatt på verst tenkelig tidspunkt. Tom Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Jeg hadde 2stk batteri liggende av den gamle typen, så for min del var det nedtur at 450D brukte en ny form for batteri. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Ser etter bare 2 dager at jeg må kjøpe meg et ekstrabatteri. Ekstrabatteri er noe av det smarteste man kan kjøpe. Har man kun et batteri, så blir det alltid flatt på verst tenkelig tidspunkt. Tom Spesielt når du er på jobb! Derfor har jeg HLD-4 (grep) med 2 BLM-1, en batteriramme med 6 AA-batterier og et ekstrakamera i baggen. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Noe feedback på dette bildet? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Helt feil hvitbalanse. Ellers virker det noe snodig redigert, hva har du gjort med det? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Tok bare 3 bilder med forskjellige lukketid, og smekka de sammen i photomatix. Fargene ble veldig rare, og jeg klarte ikke ordne det skikkelig i photoshop :\ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 You ask for it, you get it. Du må først rette opp hvitbalansen på de tre originalene. Og når du henter de oppi photomatix, så må ta det rolig i svingene. Men du kan jo spørre deg om det er vits i det; med et såpass kjedelig motiv ... Tom Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Ja, feedback er akkurat det jeg vil ha Motivet er vel ikke det viktigste her, jeg bare prøver å øve meg. Er det altså hvitbalansen på originalene som blir feil? 2sekund, så skal jeg laste opp den ene originalen. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Feil hvitbalanse på det også? Hvordan får jeg evt rettet det opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå