robiwan Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 En ting jeg savner og syns Gamer.no burde være en foregangsfigur på er spilletid på spill. Jeg og sikkert mange med meg syns det kommer ut mange gode spill og rekker ikke å spille alle man spilla man kunne ønske. Det hadde derfor hvert til stor hjelp om man fikk vite sånn ca hvor lang tid det tar å spille gjennom singelplayer campaign. Og dere som anmelder spillene vil jeg anta at har som en generell regel at dere skal spille gjennom spillet før dere gir ut anmeldelsen, og derfor har dere en grei oversikt på hvor lang tide det tar å spille gjennom. Hadde vært fint om dette også var et søkekriterie i databasen, slik at man kunne sortere på spille tid og karakter. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Spilletid er relativt. Ta Fallout 3: Her kan du sprinte gjennom hovedhistorien på x antall timer, eller du kan gjøre noen side oppdrag i tillegg til x+6 antall timer, eller du kan gjøre alt spillet har å by på på x+24 antall timer. Hvilken blir rett å bruke i anmeldelsen? Ta Mirror's Edge: Hvis jeg husker rett, så tar det under ti timer å spille gjennom spillet. Men mange mener spillet er gøyest andre ganga man spiller det, når man vet hva man skal gjøre, sånn alt alt går silkeglatt. Og så er det Time Trial-mode, som for mange kan by på mange timer. Hvilken blir rett å bruke i anmeldelsen? Hva med alle typer sportsspill? Hvis jeg ikke hadde vært "inne i spill", og hadde lest i en anmeldelse at Fallout 3 kun varte, la oss si 20 timer, ville jeg blitt skuffet og kanskje ikke kjøpt spillet, siden jeg hadde forventet mere fra et rollespill. Hadde jeg lest at det varte 120 timer, hadde jeg kanskje ikke orket å begynne på et så stort spill. Samme med Mirror's Edge. Dersom jeg leste i en anmeldelse at spillet tok 10 timer å runde første gang, men den ganga var kjedelig, og at man måtte spilt det en gang til for å nyte spillet, så hadde jeg kanskje ikke kjøpt spillet fordi det ville tatt for lang tid. Derfor er jeg engentlig imot spilltid i anmeldelser. Da jeg spilte Uncharted, hadde jeg lest mye på forhånd om at spillet bare varte noen få timer, så jeg satt nesten å ventet på at spillet skulle ta slutt. Selv om jeg koste meg. Anmelder kan gjerne si om spillet var langt eller kort, om det har gjenspillsverdi eller ikke, men noe presist antall spilltimer vil jeg ikke ha. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 +1 @ dunedain. Godt skrevet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå