Barry White Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Saken er: Bor i et kollektiv med tre andre, der en jente av disse tre er et vimsete menneske, som tidligere blant annet har ført til at hun har mistet husnøklene og brukt vinduet på rommet hennes for å komme seg inn om dagene. Hun har også hatt fest med tvilsomme venner flere ganger hos seg der gjestene hennes blant annet har stjålet sko ved noen anledninger og "kjent" på dørene til oss andre som bor der. Det har bedret seg, men jeg er skeptisk, spesielt nå som jeg skal hjem til jul. Så i dag tegnet jeg en innboforsikring. Men vil dette hjelpe i det hele tatt? De mest sannsynlige scenarioer hvis noe skjer er: 1) Hun har fest der en gjest sparker inn/dytter inn døra mi (det er en enkel lås, som kan brytes opp med litt kraft) 2) Hun mister nøkkelen til noen som kjenner hun, som drar til kollektivet, låser seg inn og bryter ned dørene for å stjele. Uansett tilfelle vil det ikke være snakk om en tyv som tar seg inn i leiligheten uten enten å allerede være der, eller at han/hun allerede har nøkler til leiligheten. Så, er det i det hele tatt noen vits for meg å tegne innboforsikring, når et tyveri mest sannsynlig skjer ved at hun er uaktsom? Brann forsikrer jeg meg selfølgelig mot da... Lenke til kommentar
Loko Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 såfremt eiendelene dine er på rommet ditt og det er låst så har du ditt på det tørre ovenfor forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Dersom du bor i et borettslag, bør du sjekke kontrakten din. Det kan hende at du er pliktet til å ha en innboforsikring. Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Litt off topic, men vil bare informere. Nå vet ikke jeg om dette er tilfelle for deg, men dersom du er student og har samme folkeregistrerte adresse som dine foresatte, er du mest sannsynlig dekket av deres innboforsikring allerede. Mange kjenner ikke til dette, og har dermed dobbelt opp med innboforsikring. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Jeg er lærling og 21 år, og min folkeregistrerte adresse er hos min far. Gjelder hans forsikring da på meg? Endret 22. januar 2009 av Barry White Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg er lærling og 21 år, og min folkeregistrerte adresse er hos min far. Gjelder hans forsikring da på meg? Sannsynligvis, men hør med forsikringsselskapet hans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå