Ducktoy Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Microsoft MÅ levere med W7, ellers så er det over og ut. Over og ut? Verden bare slutter å bruke Windows? Sannsynlig. Tja brukstallene på *NIX har skutt til himmels siden Vista så det er noe i det. Imo Linux > Windows. Har hørt at "Linux blir det store neste år" nå i over ti år, med litt sannsynlighetsregning burde det vel bli sant en gang? edit: typo Endret 23. desember 2008 av Leken Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) W7 blir en egen greie ja. Forhåpentlig med det nye filsystemet Vista skulla ha hatt, og masse annet snacks. edit: LENGE LEVE LINUX!!! Endret 23. desember 2008 av Ståle Lenke til kommentar
laicepS Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 W7 seier dei at skal vere ein egen greie ja LENGE LEVE XP!!! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 GNU/Linux blir aldri "stort" på dekstopen (i form av markedsandel) dersom det ikke skjer betydelige endringer hos de som leverer mesteparten av sluttbruker OS i verden, nemlig datamaskinleverandørene og tilhørende økosystem (distributører, markedsføring og salgsledd). Selv om det har vært et par knøttsmå satsninger fra et par av de, så er det alt for dårlige greier til å kapre betydelige markedsandeler. De er per i dag lite motivert for å gjøre en stor satsning fordi de ikke kan være sikre på at det lønner seg. De tjener jo uansett bra med spenn på å selge Windows, et OS som praktisk talt selger seg selv fordi det er "de facto" standard, så hvorfor skal de gidde noe annet? Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 WinXP/WinVista-historien er jo bare blitt en patetisk farse. Microsoft MÅ levere med W7, ellers så er det over og ut. Lol, du lever i din egen drømmeverden. Microsoft MÅ levere med W7, ellers så er det over og ut. Over og ut? Verden bare slutter å bruke Windows? Sannsynlig. Tja brukstallene på *NIX har skutt til himmels siden Vista så det er noe i det. Imo Linux > Windows. Har hørt at "Linux blir det store neste år" nå i over ti år, med litt sannsynlighetsregning burde det vel bli sant en gang? edit: typo 10 år? Prøv heller 20. Linux kommer ALDRI til å bli noe av. OS for særinger. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Linux til side, det er jo illustrende for Vistas "suksess" at XPs liv stadig forlenges. Og bra er det, kanskje det får MS til å ta seg litt sammen, Vista var dårlig sett i forhold til utviklingstid, og når det kom. AtW Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 sip Kvifor trur du dette? Det verkar ikkje akkurat som om du har noko særleg dybdeinnsikt i Linux. Du er vel den typen som lev i "draumeverda" om at det berre finnes eit os, og at dette er Windows. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Tja brukstallene på *NIX har skutt til himmels siden Vista så det er noe i det.Imo Linux > Windows. Fra 0,1% til kanskje 0,5% mener du? Det jeg lurer på hvor mange desktopbrukere er det som kun bruker *nix, uten hjelp fra mac os/windows. Veldig veldig få. Mac OS er et *NIX-basert OS, Mac OS har vært det siden høsten 2000. Slår man sammen Linux, FreeBSD, Sun OS og Mac OS er *NIX-andelen derfor nå oppe på nesten 10%, hvorav Mac OS er desidert størst. Kilde: http://marketshare.hitslink.com/operating-...re.aspx?qprid=8 Endret 23. desember 2008 av SeaLion Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Windows 2000, Windows Vista og GNU/Linux er snacks. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Har hørt at "Linux blir det store neste år" nå i over ti år, med litt sannsynlighetsregning burde det vel bli sant en gang? 10 år? Prøv heller 20. Linux kommer ALDRI til å bli noe av. OS for særinger. Linux er på mange områder allerede en stor suksess, og fremtiden ser ikke akkurat mørk ut. Men de fleste steder Linux er suksessfull så aner ikke folk at de "bruker" Linux. Halvparten av verdens webservere for eksempel, eller haugevis med embedded enheter av alle varianter. Men på desktoppen er Linux definitivt hovedsaklig for særinger, dvs folk som er mer enn gjennomsnittlig interessert i data. Og slik tror jeg det kommer til å fortsette med mindre noe spesielt skjer. Linux har forresten ikke eksistert i 20 år en gang. Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Var jo ikke før godt inn i SP2 XP var blitt stabilt nok for majoriteten, så XP var også i sin tid sett på som en flopp. Tror de fleste er enige om at Vista var en unødvendig oppgradering. Men W7 har jeg bare hørt gode ting om, så jeg tror faktisk det blir bedre enn før. Lenke til kommentar
onkelRoar Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Så det vil si at hvis jeg f.eks kjøper en hdd så kan jeg kjøpe en OEM utgave som i "gammle" dager? Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) W7 ER en egen greie, brukt det en stund nå og må si at jeg er imponert. penere enn vista men mye raskere, nesten like raskt som xp. I tråden for windows 7 står det mye nyttig for dem som skulle lure litt: Windows 7 - Diskusjon, erfarninger og forslag Endret 23. desember 2008 av mrjazz Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 MS tørr vel ikke annet. De vil vel tape for mye penger på å ikke selge XP. En del har jo fått helt paranoia mot å velge Vista. Sikkert noe begrunnet og. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 MS ser vel trenden med at bedrifter fortsetter å kjøre XP og heller venter på W7. Skulle skolen jeg jobber på oppgradert til vista ville det bety at vi måtte oppgradere/bytte ut mer eller mindre hele maskinparken (og selv med 4 gb ram klarer ikke vista å pakke ut en zip fil på tilsfredstillende måte...). På det private markedet har jeg i alle fall sett at de yngre går mer og mer går bort fra windows. Ungdom ser til mac fordi det er "kult" og det bare funker. Det er iallefall min oppfatning at blant våre 1400 elever har de fleste lyst på mac, men har ikke råd, eller planlegger mac ved neste laptopkjøp. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 XP får leve litt lenger Jeg synes overskriften er misvisende siden "livet" til XP ikke avhenger av når det kan kjøpes, men hvor lenge det oppdateres (og dermed kan brukes uten stor risiko/problemer. On 14 April 2009, Windows XP will begin its "Extended Support" period that will last for 5 years until 8 April 2014.[70] Kilde Den eneste grunnen til at jeg fremdeles bruker Windows på laptoppen når jeg ikke spiller, er pga batteritiden. Linux har ikke fått det helt til enda dessverre. Hvilken linux-distro og utgave er det du har testet batteritiden på? Lurer på hvordan det går i det offentlige liv, der det er XP på alle maskinene. Og de maskinene er så vidt gode nok til å kjøre vista uten Aero kanskje. De kan fortsette å bruke XP fram til 8. april 2014 så lenge de ikke trenger flere lisenser. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Har hørt at "Linux blir det store neste år" nå i over ti år, med litt sannsynlighetsregning burde det vel bli sant en gang? Det har ikke jeg hørt. Derimot har jeg hørt at det store linux-året nærmer seg stadig mer. Det store linux-året er det året Linux virkelig slår gjennom. Jeg vet ikke helt hva definisjonen på det er men jeg skulle tro 10% markedsandel er omtrent det det siktes til. Utsagnet har forsåvidt stemt bra hvert eneste år hittil. Markedsandelene har stadig økt og har aldri vært høyere enn i 2008. Mye på grunn av minibærbare PCer. Trenden ser absolutt ikke ut til å snu i det nærmeste så utsagnet kommer til å stemme glimrende i år også. Finanskrisen kommer til å øke fokuset på pris og det vil gå i favør av linux. 10 år? Prøv heller 20. Linux kommer ALDRI til å bli noe av. OS for særinger. Det sier en som tydeligvis digger Amiga OS. Ikke har du mye innsikt heller. Linux har ikke eksistert i 20 år og det har det allerede blitt svært mye bra av det. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Den eneste grunnen til at jeg fremdeles bruker Windows på laptoppen når jeg ikke spiller, er pga batteritiden. Linux har ikke fått det helt til enda dessverre. Hvilken linux-distro og utgave er det du har testet batteritiden på? Fedora 10. Får bare 2 timer, mens i Vista får jeg 3-4 timer. Lenke til kommentar
Espen W Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Det begynner å gå opp for MS at Vista aldi vil bli noen suksess. De har jo prøvd å overbevise folk om at det er veldig bra, at folk bør gå over, at alle går over, at det er viktig å gå over, at fimaer vil tape effektivitet på å ikke gå over, at det kan være en sikkerhetstrussel å ikke gå over, at det kan by på problemer å ikke gå over osv osv osv, men likevel, vil folk fremdeles ha XP. Eneste måten de kan få folk til å bruke Vista på, er å stenge ned all som har med XP å gjøre, og lage ett nytt OS som er enda verre enn Vista. Et skikklig monster, som som trenger 2.5 gig med RAM for å boote, som sender beskjed til politiet hvis du kopierer en cd over å mp3-spillern din, som trenger eksotiske spesialdrivere for å få brukt en mus, en skriver eller en ekstern HD. Et OS som ikke booter hvis du installerer Firefok eller Opera. DA kommer Vista til å bli en vinner! Jeg håper de fortsetter å tape markedsandeler, at de virkelig får seg en økonomisk trøkk, som får de til å våkne opp og lage et modulært, effektivt og skikkelig OS. Som gjør det mulig for brukerne å fokusere på arbeid, på spill eller andre ting som man kan bruken en PC til. E Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) at de virkelig får seg en økonomisk trøkk, som får de til å våkne opp og lage et modulært Så du er ikke fornøyd med den økonomiske trøkk som verden … generelt..allerede har fått also? Endret 24. desember 2008 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå