Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst]Mindre enn den jeg er

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg går i 5.klasse. På skolen jeg går på har vi i 5.klasse en liten prøve i slutten av uka for og sjekke om hvor mye vi har følgt med i løpet av uka. Denne prøven kaller vi ukeslutt. Dette hadde klassen min i 4.klasse også. I 4.klasse hadde jeg nesten alltid alt rett ( 20 av 20 ) . Men i starten av 5.klasse ble jeg og pulten min satt ved siden av en annen jente i klassen og pulten hennes ( I dette innlegget kaller jeg henne bare Mati, kallenavnet hennes ) . Jeg og Mati er jo gode venner som alltid. Men Mati har et lite "problem" . Hun har en vanne ved og komentere alt og ikke rekke opp hånda. Hun sier ofte svaret på spørsmål av læreren/andre elever i timene uten og ha fått ordet. Dette er ganske plagsomt når du hører det 16 ganger i løpet av skoledagen. Ja, tilbake til emne nå KI1998. I timene pleide Mati og snakke til meg,uten at læreren merket det. Det ble jo til at jeg ikke klarte og få med meg hva læreren sa og fikk da dårligere ukeslutt resultat. Jeg tok det opp hjemme og til lærerene. Det hjalp ikke stort for da begynte Mati og snakke STYGGT til meg. Vel jeg er jo ganske følsom ,men hun snakket virkelig STYGGT. Hun snakket så styggt til meg at innimellom begynte jeg og gråte og måtte sette meg i bakrommet til klasserommet. Og ikke tro at jeg er pysete for jeg hadde grunn til og gråte. Jeg snakket veldig mye med mamma om det og med lærerene. Etter hvert måtte mamma ringe til læreren min. Vi snakket om det på skolen og jeg byttet plass med ei jente jeg kaller Sassa i dette innlegget. Så nå sitter jeg i andre enden av klasserommet for Mati. Mati og jeg har ordna opp nå. Men problemet er at jeg føler meg,liksom, "dummere" enn det jeg er. Altså Mindre enn den jeg er. Jeg får jo ikke med meg særlig mye av timene og for mye mindre ukeslutt resultat enn det jeg pleier. En time i den dumme perioden mellom Mati og meg fikk jeg ikke med meg NOE som helst pga. Mati snakka til meg. Og alle ukene etter det fikk vi spørsmål om ting vi hadde fått svaret på i DEN timen. Har dere noen tips om hva jeg kan gjøre i 2009??

P.S. God Jul og Godt Nyttår!

Koz fra KI1998 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg var deg ville jeg spurt læreren om jeg kunne få sitte foran i klasserommet, men ikke ved siden av noen av disse jentene du snakker om.

Jeg ville prøvd å være så aktiv som mulig i timene, men rekk opp hånda. Selv om noen roper ut svaret før deg vil læreren legge merke til at du faktisk overholder reglene og vil dermed begynne å spørre deg.

Les deg opp på det dere skal snakke om i timen før dere skal ha om det på skolen. På den måten vil du kunne mye av det læreren skal snakke om, og læreren vil se at du kan mye.

Still spørsmål om det du har lest, og det du lurer på. Ingen spørsmål er for dumme.

Håper dette hjalp deg litt :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg var deg ville jeg spurt læreren om jeg kunne få sitte foran i klasserommet, men ikke ved siden av noen av disse jentene du snakker om.

Jeg ville prøvd å være så aktiv som mulig i timene, men rekk opp hånda. Selv om noen roper ut svaret før deg vil læreren legge merke til at du faktisk overholder reglene og vil dermed begynne å spørre deg.

Les deg opp på det dere skal snakke om i timen før dere skal ha om det på skolen. På den måten vil du kunne mye av det læreren skal snakke om, og læreren vil se at du kan mye.

Still spørsmål om det du har lest, og det du lurer på. Ingen spørsmål er for dumme.

Håper dette hjalp deg litt :)

Takk for hjelpen!

God Jul og Godt Nyttår!

Lenke til kommentar
Nå er jo problemet allerede svart på, men jeg må legge til at du skriver utrolig riktig til å være i 5. klasse. Jeg kan påstå at du skriver bedre enn enkelte folk på min alder. :)

P.S. God Jul og Godt Nyttår!

God Jul og godt nyttår!

Ja, jeg tenkte også dette. Du skriver utrolig bra!

Jeg jobber sammen med enkelte som ikke skriver så bra som deg :p

God jul og godt nyttår til dere også!

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Imponert over hvor godt du skriver, vil nok tro at du er over gjennomsnittet i forhold til andre 5. klassinger her i landet :).

Tusen takk, ikke for å skryte, men har vel egentlig alltid vært ganske flink med språk osv. I 3.klasse hadde jeg høyere lesehasighet en en gjennomsnittlig 7.klassing :) Hehe ..

Endret av KI1998
Lenke til kommentar

Tusen takk, ikke for å skryte, men har vel egentlig alltid vært ganske flink med språk osv. I 3.klasse hadde jeg høyere lesehasighet en en gjennomsnittlig 7.klassing :) Hehe ..

bare fordi eg lurer, hva var den ?innocent.gif (x ord per min?)

Endret av stelar7
Lenke til kommentar

bare fordi eg lurer, hva var den ?innocent.gif (x ord per min?)

?? Hva mener du?

Lenke til kommentar

Kan hende at det hjelper å bli flyttet foran (hmm er denne tråden gammel ooops, trodde jeg leste noe om 2009....).

Men så vidt som jeg har forstått. "Matti" har snakket og bablet i ett kjør i en uke, og dere skal ha "ukeprøve" i akk den uken og du husker ingen ting? Du kan prøve å spørre læren(e) f.eks du i la oss si uke 9 så fikk jeg ikke med meg alt, kan du si bare kort om det vi hadde, f.eks hadde det vært samf eller historie så kunne du kanskje fått vite at du hadde om 2 verdenskrig. og du kan finne litt info selv (aiaiai lite morsomt...) Matte derimot kan bli et litt større problem.

Det med at de andre elevene bare roper ut svaret tror jeg kommer til å bli en slutt på, dette er meget irriterende for lærene, og ville tro at dere får en regel om at man skal rekke opp hånden. (herregud ble litt av et langt svar) (og det med at du ikke får snakke behøver nødvendigvis ikke å bare være negativt... I klassen min, hver gang jeg sier noe uansett hvilket fag uansett hva jeg sier, så sier alle elevene "omg hold kjeft " o.l. Meste parten er vell generelt "Hold kjeft". (jeg mener ikke at du skal bare sette deg ned og aldrig si noe, men om du synes at dette er negativt så kan du jo tenke dette som positivt, så kommer du kanskje i humør :)

For håpe dette hjelper da...

Mvh 9 Klassing

Løst også, pokker heller....

Endret av sindre_sniper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...