sirtommen Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Er det noen muligheter for å gi brukere i et domene rettigheter til KUN å installere drivere? Som feks printer drivere, uten å gi de admin/power user rettigheter? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 litt usikker på, tviler sterkt, du kan jo gi admin rettigheter men deretter nekte brukeren adgang til visse mapper. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Kan jo ikke nekte en admin noe? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 joda, bare gå inn på en mappe og se under sikkerhets fanen, så kan man huke av for avslå, altså "explicit denied", aner ikke hva jeg skal kalle det, haha Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 men brukeren er jo admin og kan gå inn å fjerne det igjen Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) er sikkert en policy som kan gjøre at det ikke er mulig gå inn på "lokale sikkerhetsinnstillinger" via administrative verktøy, er en hau med policyer der. er lenge siden jeg har drevet med rettigheter og policyer så kan ikke få hjulpet så veldig mye Endret 23. desember 2008 av simster Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Hehe, ja.. Men det er jo et helvette å vedlikeholde da.. For når alt kommer til alt så skal jo JEG og administrere denne PCen som administrator, uten å måtte fjerne 200 policyer hehe.. Jeg håpte bare det var en enkel måte å gjøre dette på Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 hehe, ikke som jeg vet om desverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå