anonymouse Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=555649 Statistisk sentralbyrås innvandrerregnskap går i pluss, når man regner med innvandrere fra vestlige land, til tross for at innvandrernes inntekter fra offentlige støtteordninger ligger høyt over gjennomsnittet for befolkningen. Dette er jo noe vi vet. Men jeg fortsetter å irritere meg over begrep som vestlige og ikke-vestlige, når det er snakk om muslimer og ikke-muslimer. Kinesere, latin-amerikanere osv. er jo også ikke-vestlige, men har den høyeste sysselsetningen av noen etnisk eller geografisk bakgrunn i Norge. Blant førstegenerasjons somaliske innvandrere utgjør disse trygdeytelsene 38,9 prosent av inntekten Alikevel fortsetter SV, SU, AUF og andre å påstå at vi må ha innvandring, og særlig ifra krigsherjede land, for at økonomien skal gå rundt. For innvandrergruppen samlet er tallet 16,8 prosent, men trygdeforbruket til innvandrerne fra Tyrkia, Marokko, Somalia, Afghanistan, Irak og Pakistan trekker opp gjennomsnittet. Kan noen fortelle meg hva disse landene har til sammen? Jo, de er alle muslimske, og de er de største innvandrerbefolkningene i Norge. For å unngå stigmatisering av enkeltgrupper basert på tall preget av tilfeldige variasjoner, har SSB tradisjonelt vært skeptiske til å bryte slike data ned på enkelte nasjonaliteter. Eller i klartekst: SSB er ikke et organ som publiserer statistikk og data av offentlig interesse, de er et politisk styrt og oppnevnt organ som publiserer politisk korrekte data på bestilling ifra den sosialistiske regjeringen. Det er ikke mer enn et par dager siden jeg ble angrepet og latterliggjort for å komme med "konspirasjonsteorier" om SSB og deres politiske leninger. Min konklusjon: Vi kan ikke redde verden ved å ta inn folk som er inkompatible med vår kultur og vår livsstil. Vi tar jo ikke engang "ekte" flyktninger og asylsøkere. En ekstremt stor andel er bare lykkejegere, og nesten alle samme har gjort seg skyldig i å bryte internasjonale og nasjonale lover før de har ankommet landet. Dette handler ikke om hudfarge. Jeg ønsker alle innvandrere velkommen som ønsker å delta i samfunnet på samme premisser som oss andre. Det handler ikke engang om religion. Det handler om kultur og ukultur. Vi kan ikke ukritisk importere hovedsakelig kriminelle samt traumatiserte flyktninger og så forvente at de skal gli knirkefritt inn i samfunnet vårt. Det er på tide å våkne opp og å stenge grensene for asylanter og flyktninger ifra land som ikke direkte grenser til Norge, samt kaste ut alle som ikke er villige til å redegjøre for sin identitet. Men fatter politikerne dette? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Ble jeg faktisk overrasket over at 6 av 10 somalere forsørger seg selv.. Endret 25. desember 2008 av datating Fjernet kommentar til slettet innlegg. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 On topic ble jeg faktisk overrasket over at 6 av 10 somalere forsørger seg selv.. Er ikke bra nok før minst 9 av 10 forsørger seg selv. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Jeg er mer eller mindre enig i alt du sier anonymouse. Syntes også vi burde redusere antallet vi tar inn per år. Det er ikke "rasistiske" motiver bak det, som garantert noen anti-rasistene og sosialistene kommer til å spy ut snart. Dersom vi tar inn færre innvandrere per år blir det mer ressurser på hver når det gjelder integrering og en større andel av dem vil bli velykket integrert. Det er bare latterlig å ta inn masse folk og ikke lære de norsk eller integrere de i vår kultur for så å la de henge på trygd og/eller kriminalitet. Burde som sagt heller tatt inn et mye mindre antall, sørget for at disse ble lært norsk grundig og godt integrert i vårt samfunn slik at de kunne bidratt i samfunnet på samme vis som alle andre. Husk at arbeidskraft er et viktig motiv for å ta imot innvandring. Det er jammen på tide at vi begynner å stille krav til innvandrerne. On topic ble jeg faktisk overrasket over at 6 av 10 somalere forsørger seg selv.. Er ikke bra nok før minst 9 av 10 forsørger seg selv. Er ikke bra nok før vi ikke kan se forskjell fra resten av befolkningen. Endret 23. desember 2008 av Ceburger Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Makan til makkverk. -Man kan ikke regne med 30% skatt hos en gruppe som i snitt tjener 201.000 kr. Man har heller ikke tatt med ekstra kost for: -barnehageplass (hvor innvandrere har prioritet) -skoleplass -økt kriminalitet -mottakssentre -narkoomsorg(det er muslimske innvandrere som styrer narkomarkedet) Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Bet meg fast i denne setningen: "Innvandrerregnskap avslører høyt trygdeforbruk", dette er trist. Synes likevel det er interessant at dette kommer frem. Det er også høyst nødvendig. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Det du skriver kan tolkes på mange måter: -synd at det ble avslørt og nødvendig at de får pengene. -synd at de får pengene og nødvendig at de ble avslørt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Makan til makkverk. -Man kan ikke regne med 30% skatt hos en gruppe som i snitt tjener 201.000 kr. Har du lest "makkverket", Robert, siden du antar at de har plukket en skatteprosent ut av luften? Selvsagt har de ikke det... Inntekt etter skatt fremkommer ved å summere husholdningens lønnsinntekter, næringsinntekter, kapitalinntekter (eksempelvis renteinntekter og avkastning på verdipapirer) og ulike overføringer (pensjoner, trygder, barnetrygd, bostøtte, sosialhjelp med videre). Husholdningens utlignede skatter og negative overføringer (underholdsbidrag og pensjonspremier i arbeidsforhold) trekkes fra. Mer når jeg etterhvert får tid til å lese rapporten selv. Geir Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Dataene kan tolkes på forskjellige måter. Det viktigste i mine øyne er at de nå kommer frem. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Dataene kan tolkes på forskjellige måter. Det viktigste i mine øyne er at de nå kommer frem. Enig. Jeg vil selvsagt anbefale at folk faktisk setter seg inn i dataene før de tolker dem... Geir Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Mer når jeg etterhvert får tid til å lese rapporten selv. Jeg fant ikke rapporten om våre nye ransmenn på ssb.no, og antok at det Aftenposten gjenga var hentet fra SSB. Det kan selvsagt være en feil antagelse. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Mer når jeg etterhvert får tid til å lese rapporten selv. våre nye ransmenn Mmm, imøtekommende og nyansert debatt. Lenke til kommentar
Bata Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Makan til makkverk. -Man kan ikke regne med 30% skatt hos en gruppe som i snitt tjener 201.000 kr. Man har heller ikke tatt med ekstra kost for: -barnehageplass (hvor innvandrere har prioritet) -skoleplass -økt kriminalitet -mottakssentre -narkoomsorg(det er muslimske innvandrere som styrer narkomarkedet) BULL! Kanskje de som selger på gata i Oslo, men Norge er større enn Oslo. Menjaok, du får tro det Du har sikkert sett mye på "The Wire"... Masse farlige menn med annen tro enn deg og sikkert annen hudfarge i tillegg. Endret 23. desember 2008 av Strindmo Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Statistisk sentralbyrås innvandrerregnskap går i pluss, når man regner med innvandrere fra vestlige land, til tross for at innvandrernes inntekter fra offentlige støtteordninger ligger høyt over gjennomsnittet for befolkningen. Dette er jo noe vi vet. Men jeg fortsetter å irritere meg over begrep som vestlige og ikke-vestlige, når det er snakk om muslimer og ikke-muslimer. Kinesere, latin-amerikanere osv. er jo også ikke-vestlige, men har den høyeste sysselsetningen av noen etnisk eller geografisk bakgrunn i Norge. Blant førstegenerasjons somaliske innvandrere utgjør disse trygdeytelsene 38,9 prosent av inntekten Alikevel fortsetter SV, SU, AUF og andre å påstå at vi må ha innvandring, og særlig ifra krigsherjede land, for at økonomien skal gå rundt. Det er ein farleg sti å gå inn på, om du forlangar at medmenneska våre skal vere lønnsome for å forsvare sin eksistens i Norge. SV, SU, AUF og andre...? Dette er vel helst lause påstandar ifrå di si side, som du klistrar på andre? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Jeg fant ikke rapporten om våre nye ransmenn på ssb.no, og antok at det Aftenposten gjenga var hentet fra SSB. Det kan selvsagt være en feil antagelse. Du er etterhvert en erfaren samfunnsdebattant, og vet godt at media forenkler. Rapporten er på 200 sider, Aftenposten og VG skal ha det inn i en spalte eller to. Da forsvinner bakgrunnsopplysningene, og man står igjen med konklusjonen. våre nye ransmenn Jeg er etter hvert en erfaren samfunnsdebattant jeg også, og vet at når fakta ikke går i folks favør så skrur man opp ordbruken et hakk istedet. Hvem bryr seg om statistikk og sånt, man kan alltid ta den lettvinte veien, og ty til generaliseringer og repetisjoner. Det behøver ikke engang være i nærheten av sant. Never mind det faktum at 994 av 1000 ikke-vestlige innvandrere ikke er ransmenn eller driver med annen alvorlig kriminalitet, gjenta antydninger om det motsatte ofte nok så henger litt igjen uansett. “The most brilliant propagandist technique will yield no success unless one fundamental principle is borne in mind constantly - it must confine itself to a few points and repeat them over and over”. Jeg har sagt det før: Innvandrere er overrepresentert på kriminalstatistikkene. Men hvis formålet med debatten er å finne ut av hvordan vi kan gjøre noe med saken, så må vi være sannferdige i vår omgang med problemstillingen. Det fordrer selvsagt at formålet er å stoppe innvandrerkriminaliteten. Jeg mistenker folk for egentlig bare å kjempe for den tapte sak, nemlig å stoppe innvandringen, punktum, og da er det selvsagt formålstjenlig å sverte alle innvandrere. Nå vet jeg ikke hva som er ditt anliggende her Robert, men om det ikke er å drive innvandrerhets for hetsens egen skyld, så ville det tjene debatten her på forumet om vi holdt et rimelig sakligshetsnivå. Geir Endret 23. desember 2008 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Det er ein farleg sti å gå inn på, om du forlangar at medmenneska våre skal vere lønnsome for å forsvare sin eksistens i Norge. Tja egentlig syntes jeg det er det minste vi kan forlange, ettersom innvandring først og fremst skal hjelpe på med arbeidskraft. Da er det lite lønnsom å ha folk som ikke er i arbeid eller ikke på noen måte produktive for samfunnet. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Tallene er ikke gode for det norske samfunnet, samt litt skremmende. Nå har jeg kun lest artikkelen i VG og muligens artikkelen ikke er nyansert nok. Ønsker selvfølgelig at vi skal ta i mot folk som trenger hjelp og at disse skal få seg en jobb og være selvstendige. Det er personer som vil jobbe som er lønnsomt for samfunnet vårt. Men likevel bør det være lov til å spørre seg om hva vi gjør galt? Eller er mange av innvandrerne som kommer lykkejegere og døgnnikkere? Som ikke ønsker å jobbe så lenge vi har disse sosiale godene her i Norge. Er av den formening at vi ikke alltid tar inn de innvandrerne som virkelig trenger hjelp og som vil gjøre det beste for lande de er kommet til. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Tja egentlig syntes jeg det er det minste vi kan forlange, ettersom innvandring først og fremst skal hjelpe på med arbeidskraft. Da er det lite lønnsom å ha folk som ikke er i arbeid eller ikke på noen måte produktive for samfunnet. Hvor har du det fra at innvandringen først og fremst skal skaffe oss arbeidskraft? Mye av dagens innvandring er begrunnet i internasjonale forpliktelser og et ønske om å hjelpe mennesker i nød. Er av den formening at vi ikke alltid tar inn de innvandrerne som virkelig trenger hjelp og som vil gjøre det beste for lande de er kommet til. Det er desverre ikke noen automatikk i at de som virkelig trenger hjelp er de som er mest istand til å yte gjengjeld... Geir Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Tja egentlig syntes jeg det er det minste vi kan forlange, ettersom innvandring først og fremst skal hjelpe på med arbeidskraft. Da er det lite lønnsom å ha folk som ikke er i arbeid eller ikke på noen måte produktive for samfunnet. Og jeg som trodde det hovedsakelig var humanisme, menneskerettigheter og folkerett som var årsaken til av vi har så åpen innvandring. Vel, så feil kan man ta. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Eller er mange av innvandrerne som kommer lykkejegere og døgnnikkere? Som ikke ønsker å jobbe så lenge vi har disse sosiale godene her i Norge. Er av den formening at vi ikke alltid tar inn de innvandrerne som virkelig trenger hjelp og som vil gjøre det beste for lande de er kommet til. En god del burde kunne forklares med at disse menneskene kommer hit med en helt annen kultur, er ufaglærte og i tillegg møter diskriminering på arbeidsmarkedet. Med tanke på hvor lite som skal til før dvask norsk ungdom inntar sofaen og putter sugerøret i statskassa, er det jo nesten et mirakel at det ikke er verre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå