Gå til innhold

Race Pro med dato (X360)

Anbefalte innlegg

Høres ut som en god konkurrent Grand Turismo og Forza

tja, det kan kanskje bli en konkurrent til gran turisimo, men siden simbin ikke satser eller har nedprioritert skademodellen så blir vel fortsatt Forza2 den eneste "ekte" simulator på konsoll.

? Kan du klargjøre hva som er galt med skademodellen i Simbin spillene?

Race Pro vil nok være betraktelig mer realistisk enn både Forza og GT. Det er ivertfall min antakelse basert på PC versjonene Simbin har utgitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. Forza 2 er ingen simulator, det er tross overraskende god kjørefølelse, i stor grad et "samle biler"-spill. Det er absolutt ikke skademodellen som avgjør om det er en simulator eller ikke; er jo tross ikke krasjing man prøver simulere..

Etter å ha prøvd 2x GTR, race og nå sist STCC-spillet på PC er jeg skeptisk til Race PRO dessverre. Det er noe med dekkfysikken som ødelegger. Det føles rett og slett ikke som å kjøre bil. I tillegg er det noe veldig rart med force feedback og styring generelt i alle simbin sine spill. LFS og iRacing får dette til, så det er veldig synd, for alt annet i simbin sine spill - alt fra at det faktisk er en kar ute på banen og veiver blåflagg til organisering av løpene osv er jo veldig bra. Men er vel lov å håpe at de må gjøre noe vesentlig når det skal bli tilpasset gamepad.

Lenke til kommentar
Høres ut som en god konkurrent Grand Turismo og Forza

tja, det kan kanskje bli en konkurrent til gran turisimo, men siden simbin ikke satser eller har nedprioritert skademodellen så blir vel fortsatt Forza2 den eneste "ekte" simulator på konsoll.

? Kan du klargjøre hva som er galt med skademodellen i Simbin spillene?

de sier jo at de ikke tar skademodellen så seriøst i den andre artikkelen som er publisert på gamer.no men jeg gleder meg jo selvfølgelig

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar
Etter å ha prøvd 2x GTR, race og nå sist STCC-spillet på PC er jeg skeptisk til Race PRO dessverre. Det er noe med dekkfysikken som ødelegger. Det føles rett og slett ikke som å kjøre bil.

Jeg har gode erfaringer med kjørefølelsen i Simbin sine titler, men det kreves riktignok en del pusling med Force Feedback-innstillingene. Fysikken er neppe 100% nøyaktig på papiret, men kompenserer litt for at man ikke føler G-krefter i et spill.

Anyways, ser noen erger seg over at Race Pro ikke kommer til PC. Kjøp GTR Evolution, bør da være mer eller mindre det samme spillet. :)

Lenke til kommentar

Ja, bortsett fra et par baner som er med i Race Pro, nemlig Laguna Seca of Road America. GTR Evolution har derimot Nordschleife, som er ca en million ganger fetere enn de to.

Race Pro er på Lizard engine da, den nye fysikk- grafikkmotoren til Simbin, GTR Evo er på den gamle gmotor2.

Lenke til kommentar
Ja, bortsett fra et par baner som er med i Race Pro, nemlig Laguna Seca of Road America. GTR Evolution har derimot Nordschleife, som er ca en million ganger fetere enn de to.

Race Pro er på Lizard engine da, den nye fysikk- grafikkmotoren til Simbin, GTR Evo er på den gamle gmotor2.

Aha! Er Lizard da en ny motor som vil være i alle titlene framover, eller er den bare tilpasset konsoll?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Atari has confirmed that Simbin’s RACE Pro is on the home straight as the Xbox 360 racing simulation has now reached gold status.

Furthermore, the publisher has confirmed the release dates for Simbin’s first ever console simulation. RACE Pro will be available starting February 17th in North America and February 20th in Europe. Now, the only thing missing is the playable demo which will be released any day now.

http://www.virtualr.net/race-pro-goes-gold/

Tre uker til release, og demo rett rundt hjørnet :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...