Gjest forelskaisammeperson Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hei Jeg har et lite problem. For noen uker siden falt jeg for ei jente, fant også ut at bestekompisen min falt for samme jenta. Har fått sikkelige følelser, er i hvertfal storm forelska. Begge flørter med henne, men virker ut som om hun liker han, er ikke sikker. Har aldri vært god med jenter, så kan ikke akkurat si jeg vet om hun liker han, men virker litt sånn. Snakker med henne og han daglig, begge er med i vennegjengen, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Lurte på om noen har noen gode råd. Er det bare å gi opp? Eller venner før jenter? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Her burde du være litt forsiktig.. Jeg og en kamerat ble forelsket i samme dame, hun ville ha han.. Jeg ble sjalu, og ble mildt sagt litt kjip og ha med og gjøre neste gang vi skulle på fylla sammen.. Når man er skikkelig forelsket så er det så vanskelig og bare trekke seg unna.. Tror det er veldig viktig at du holder en åpen tone mellom deg og kameraten din.. La dama få velge, og at dere begge to er enige på forhånd at den andre skal trekke seg tilbake når hun har gjort sitt valg.. Det beste er jo at begge to trekker seg med engang, men det er ikke alltid bare bare.. Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hei Jeg har et lite problem. For noen uker siden falt jeg for ei jente, fant også ut at bestekompisen min falt for samme jenta. Har fått sikkelige følelser, er i hvertfal storm forelska. Begge flørter med henne, men virker ut som om hun liker han, er ikke sikker. Har aldri vært god med jenter, så kan ikke akkurat si jeg vet om hun liker han, men virker litt sånn. Snakker med henne og han daglig, begge er med i vennegjengen, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Lurte på om noen har noen gode råd. Er det bare å gi opp? Eller venner før jenter? Hva er viktigst for deg? kompisen din eller dama? og om dere alle tre er i samme vennegjeng så ville jeg gjort som anbefalt over; hold en lav tone, prat med kompisen din å bli enig om å la dama bestemme, måtte den beste vinne! når det skal sies er det ulike grep og ting du kan gjøre for å øke sannsynligheten for at hun velger deg, men nå spørs det hvor 'usportslig' du skal være ovenfor kompisen din også da uansett hva du måtte velge så pass på å velg noe som ikke ødlegger situasjonen din helt - med andre ord dette er en tenk deg om 2 ganger situasjon. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Stå på, helt til alt håp er borte! Men som de over her har nevnt, så snakk med kameraten din om det. Han lurer garantert på det samme som deg. Bli enige om at uansett hva som skjer, så skal ikke det ødelegge vennskapet deres. Og at den "tapende" parten skal backe ut, så fort det er tydelig hva jenta vil. Bli enige om en tid hvor den "tapende" parten har lov til å være litt furten. (viktig at det er en konkret tid så den av dere som fikk jenta vet akkurat hvor lenge han må holde ut) Etter den tiden skal alt bli som før, og emnet om jenta skal ikke tas opp igjen. Men uansett! Ikke gi deg før det er helt tydelig at jenta vil ha han og ikke deg! (eller omvendt ) Og jeg sier det igjen, fordi dette er ekstremt viktig: Snakk med kameraten din om det! Lykke til Lenke til kommentar
Gjest Guest_jente_* Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg er i akkurat den situasjonen du beskriver, bare at det er jeg som er jenta... Det eneste jeg kan si, er at hun jenta vet hvem hun liker, hvis hun liker en av dere. For og finne ut om deg er deg hun liker, så får du prøve å gi henne en klem, eller holde i handa hennes, så får du se an hvordan hun reagerer. Trekker hun seg unna, så er hun nok ikke interessert dessverre. Hvis det er snakk om at du "bare" er forelsket, så syns jeg du skal la kameraten din "få" henne hvis det er han hun vil ha. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 For all del - velg kompisen over jenta! Lenke til kommentar
Gjest forelskaisammeperson Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Takker for gode svar Har snakket med vennen nå, og funnet ut jeg skulle backe vekk litt, og om hun ikke likte han så var det min tur å se om jeg har sjangse Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hei Jeg har et lite problem. For noen uker siden falt jeg for ei jente, fant også ut at bestekompisen min falt for samme jenta. Har fått sikkelige følelser, er i hvertfal storm forelska. Begge flørter med henne, men virker ut som om hun liker han, er ikke sikker. Har aldri vært god med jenter, så kan ikke akkurat si jeg vet om hun liker han, men virker litt sånn. Snakker med henne og han daglig, begge er med i vennegjengen, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Lurte på om noen har noen gode råd. Er det bare å gi opp? Eller venner før jenter? Her er det den sterkeste sin rett. Om du vinner så kan det hende du mister kompisen din, men hva så? Da har du bevist for mange jenter at du er en alfahan og kan velge og vrake i jenter i mange år fremover. Jeg anbefaler deg å kjøre på for fullt, og om nødvendig gi kompisen din juling for å få dama. Backer du av så vil hun i alle fall ikke ha deg. Ingen jenter som vil ha en som gir seg i en kamp. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 det luther sa. eller du kan gjøre som _mann og banke kompisen din lol Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 [...] Ingen jenter som vil ha en som gir seg i en kamp. Interessant teori du kommer med. Dog, du har helt feil. Alpha-male hører til dyreriket, hvor det sosiale er mye mindre komplekst. I dagens samfunn er det ikke den sterkeste som banker alle som vinner det motsatte kjønn. Det handler om mer, både penger, karriere, det ytre og det indre. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Kjør på med alt du har, og se an utviklingen. Hvorfor er det du og ikke kompisen som skal holde seg tilbake? Hvis du ikke har fått klare tegn fra henne at det er han hun foretrekker vil du bare tape på å trekke deg tilbake "for å bevare vennskapet". Han kan trekke seg tilbake for å bevare vennskapet meg deg, og ikke omvendt! Hvis du trekker deg tilbake og de to blir sammen vil du i praksis ha mistet kompisen din helt til de engang slår opp, eller du kommer over henne. (Noe som vil ta tid dersom følelsene er sterke ettersom du vil omgås henne såpass mye.) Han vil også prioritere henne fremfor deg i lang tid fremover, og det er ikke sikkert vennskapet deres er like sterkt når de to en gang slår opp, og da står du igjen med jumbohatten og uten gevinst. Tenk deg nøye om før du feiger ut, for ved å gjøre det har du effektivt stilt deg som den underdanige i ditt vennskapsforhold med kompisen din, og det kan svekke hans interesse for deg på sikt, eller føre til at din interesse i vennskaper svekkes. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 [...] Ingen jenter som vil ha en som gir seg i en kamp. Interessant teori du kommer med. Dog, du har helt feil. Alpha-male hører til dyreriket, hvor det sosiale er mye mindre komplekst. I dagens samfunn er det ikke den sterkeste som banker alle som vinner det motsatte kjønn. Det handler om mer, både penger, karriere, det ytre og det indre. Nå... Du tar nok feil, og har rett. Det vil si, du er enig med meg men har bare ikke forstått det ennå Den sterkeste, alfahannen, er den som karrer til seg penger, karriere og det ytre. Det indre er en underordnet sak som kun er viktig om to hanner ellers vurderes som like sterke. Så TS taper garantert denne kampen. Hadde TS derimot gått ut og krevd førsteretten til jenta så hadde han vunnet hennes oppmerksomhet og "hjerte". Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg og en god venn falt for samme dama. Det var litt: "hands off", i starten fra min siden siden jeg var tidligst ute, men så falt han jo pladask selv. Det hele utviklet seg til en helvetes trekant, der alle tre lå i samme seng og begge kysset henne. Haha. Faentastisk. Det hele endte med at jeg ble sammen med henne, og han insinuerte at han ikke hadde noen følelser for henne. Alt var fryden og gamen i en liten stund, helt til jeg fant ut at jeg ikke hadde noen følelser for henne og gjorde det slutt. Jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men det var vist ikke så veldig pent. Jeg ble fort stemplet som en kynisk dritt, hurra. De ble sammen tre-fire uker etter at jeg gjorde det slutt. Det var i januar, ifjor. De er sammen enda. Vi er overhode ikke venner. Vi dro faktisk på Iron Maiden sammen i sommer pga. en gammel avtale der faren hans hadde bestilt bilett for meg. Den turen var ikke så veldig koslig. Utrolig fet stemning ene kvelden når vi delte rom. Jeg, han, en venn og eksen. Hun var en total fitte under hele turen. "Snorker Jacob?" - "Nei, han bare puster jævlig høyt og ligger urolig" Vennskapet gikk ganske til helvete egentlig. Hun var bare starten på starten til slutten. Selve starten på slutten var når det ble slutt mellom oss. Sikkert ikke så morsomt for han at jeg dumpet en jente vi begge "slost" om, fordi jeg ikke var forelsket i henne lenger. Kan ikke si at jeg var så høy i hatten heller. Leser du dette er du flink. Det ligger noen subtile tips her ett sted, blant annet at du begir deg ut på en helvetes heisatur som jeg, av mine personlige erfaringer, ikke vil anbefale. Lenke til kommentar
mobilglad Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Kjør på, fair play:D Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 @J@cob En genial historie! Husk at du nå fremstår som en mann med baller Ny dame tror jeg er en smal sak for deg! Klart erfaringen kostet litt, men dæven så betalt med renter du kan få om du vil! Kan love deg en ting, ethvert hunkjønn som leser ditt innlegg kjenner suget etter å få deg. Men ikke pokker om de vil si det høyt Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Heheh, "godt" at flere enn meg har det samme problemet Har det likt, vi konkurrerte om samme til jente, helt til jeg fant ut at det ikke var meg hun var interessert i. Så jeg fortalte kameraten min at han var "vinneren" og trakk meg unna. Var jo et he**** etter det, er ikke samme forholdet mellom meg og kameraten min nå nei :S Så det går jo mest på hva som går først! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå