Gå til innhold

Se her - Ekstern harddisk

maane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du burde finne ein bettre emnetittel.

Når det er sagt er det nok ein smakssak. Eg ville velt LaCie disken då den er meir robust. Western Digital diskene (dei eksterne) treng berre et dunk før du kan kaste heile plasten rundt. Og dessuten blir dei veldig fort skrapete å stygge. LaCie diskene er i mykje større grad solide og gode å ta med seg vil eg seie. Har prøvd begge to.

Lenke til kommentar

Men då er ein plutseleg avhengig av å måtte ha eSATA i alle maskinene ein skal broke den i.

Eg vil seie at så lenge ein ikkje skal jobbe med tunge prosjekter der ein lynrask harddisk er viktig, held USB 2.0 i lange baner.

Dei fleste treng jo berre disken til å legge over nokon filmer, bilder, og anna (for å arkivere dei). Så med mindre ein skal redigere HD materiell rett frå disken tviler eg på ein gjennomsnitteleg brokar vil merke forskjell.

eSATA er berre overflødig. Du gidd faen ikkje bruke det uansett. Eg har det sjølve. USB 2.0 går ikkje så utruleg mykje treigare uansett. Til vanlege ting.

Windows går jo treigt uansett så ein merker faen ikkje forskjell.

Lenke til kommentar
Men då er ein plutseleg avhengig av å måtte ha eSATA i alle maskinene ein skal broke den i.

Eg vil seie at så lenge ein ikkje skal jobbe med tunge prosjekter der ein lynrask harddisk er viktig, held USB 2.0 i lange baner.

Dei fleste treng jo berre disken til å legge over nokon filmer, bilder, og anna (for å arkivere dei). Så med mindre ein skal redigere HD materiell rett frå disken tviler eg på ein gjennomsnitteleg brokar vil merke forskjell.

eSATA er berre overflødig. Du gidd faen ikkje bruke det uansett. Eg har det sjølve. USB 2.0 går ikkje så utruleg mykje treigare uansett. Til vanlege ting.

Windows går jo treigt uansett så ein merker faen ikkje forskjell.

Går ann å ha både eSATA og USB2 på en disk :) . Kan også hende trådstarter skal bruke disken 90% av tiden på en data og da vil ikke det bli så veldig tungvindt mtp på eSATA. Windows er heller ikke så treigt hvis man har rask PC. Jeg har selv en PC med Q9550 og 4 GB RAM og Windows er lynraskt hos meg.

Lenke til kommentar

Du merker forskjell, har en ekstern Seagate FreeAgent Xtreme med Esata, USB2 og FireWire og jeg kan si jeg merker forskjell hvilken jeg bruker når det kommer til filkopiering.

Bruker den til backup og holde på 1Tb RAID imaget mitt og flytte noe slikt over USB tar LAAAANG tid.

Har også backup av mindre filer, USB funker greit nok men for å flytte filmene fram og tilbake så er desidert eSATA mye mer levbart, når det funker vell og merke.

eSATA har en stygg uvane, kontaktene er hjemsøkt av dårlig kontakt og andre merksnodige bugs på forskjellige hovedkort.

For eksempel, eSATA delen funker flott om jeg rikler litt med kabelen i slotten og bruker ABIT IX38 kortet mitt, mens på Biostar I45 der funker det ikke i det hele tatt selv om disken spinner opp.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...