Azaseth Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Som emnet sier, så har det kommet 2 av samme ip på samme nett,etter at jeg kom hit (slekt...). Det som skjedde da, var at jeg fikk en feilmld fra windows, om 2 av samme IP, også ble den andre personen DC'a fra nettet.. men jeg ble ikke. Er dette en såkalt >IPkonflikt<? og skal jeg bytte IP'n for å fikse dette?.. har ikke passordet til routeren heller -_- i forveien, TAKK! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jo dette er lokal IP-konflikt. Du kan ikke ha to maskiner med samme IP på samme nettverk. Dette tyder også på at maskiner er feil/dårlig satt opp. Sjekk om maskinene er satt opp med statisk IP-adresse istedenfor å få tildelt IP-adresse fra router/ADSL-modem. Hvis de får tildelt IP-adresser (fra DHCP) forsøk med en ipconfig /release - ipconfig /renew. Lenke til kommentar
Azaseth Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Jo dette er lokal IP-konflikt. Du kan ikke ha to maskiner med samme IP på samme nettverk.Dette tyder også på at maskiner er feil/dårlig satt opp. Sjekk om maskinene er satt opp med statisk IP-adresse istedenfor å få tildelt IP-adresse fra router/ADSL-modem. Hvis de får tildelt IP-adresser (fra DHCP) forsøk med en ipconfig /release - ipconfig /renew. Trenger jeg å ta ut nettverkskabelen, eller noe? (har automatisk tildeling fra router..) edit: prøvde det du sa (ipconfig /release, og ipconfig /renew) men fikk samme IP tilbake.. skal jeg prøve å sette egen IP, og bytte ut det siste tallet (.4) med .5? (er 2 med .4...) Endret 23. desember 2008 av Azaseth Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Sjekk hvilke IP-adresser alt utstyret som er koblet i nettverket får (sjekk på hver enkel) og list det her. Ingen fare alle IP-adresser er interne på det lokale nettet og kan ikke benyttes av hackere. IP-adressen bør ligge i 192.168.x.x eller 10.0.x.x seriene avhengig av utstyret som tildeler ip-adresser. Lenke til kommentar
Azaseth Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Sjekk hvilke IP-adresser alt utstyret som er koblet i nettverket får (sjekk på hver enkel) og list det her. Ingen fare alle IP-adresser er interne på det lokale nettet og kan ikke benyttes av hackere. IP-adressen bør ligge i 192.168.x.x eller 10.0.x.x seriene avhengig av utstyret som tildeler ip-adresser. ok, min og fattern min sin er hvertfall: 192.168.192.4 Vet ikke med brorn min sin, tro det er 192.168.192.3.. Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Da kan du gjøre følgende på en av datamaskinene: Eksempel for Windows XP: Velg Start Velg Kontrollpanel Velg Nettverkstilkoblinger Høyreklikk, velg egenskaper Klikk på Internet Protocol TCP/IP Klikk på Egenskaper Velg Motta IP-adresse automatisk eller endre det siste tallet på statisk IP-adresse til f.eks 6 (192.168.192.6) Lagre endringene Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 ok, min og fattern min sin er hvertfall: 192.168.192.4 Vet ikke med brorn min sin, tro det er 192.168.192.3.. Og hav med din maskin og evt. annet utstyr? Og ikke oppgi hva du tror! Sjekk ut og oppgi. Skal du ha hjelp må vi få fakta! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå