Gå til innhold

deling av account

Anbefalte innlegg

Blizzard har ett og annet imot "account sharing". Men hva mener de egentlig med dette?

At de ikke tillater å "dele accounten" med flere klassekammerater osv er forståelig.

Tilsvarende å betale gold-farmers osv for å fikse accounten din.

Men er det ulovelig å f.eks la samboern sin spille på accounten din?

Eller kommer da blizzard-politiet og sier "Hei du! Du lot kjæresten din spille WoW...dette er regelbrudd"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig strengt tatt er det vel det de mener... selv om jeg ikke syns (og heller ikke tror de syns) det er veldig alvorlig hvis du lar kona di leke med en karakter i ny og ne.

Men med mindre det f.eks er kona/samboeren din som spiller en karakter i blant så er det veldig gode grunner til at account sharing uansett ikke er noe lurt (sikkerhet blant annet). Og hvis samboeren din syns det er gøy å spille så kan det jo uansett være gøy å kunne spille sammen ;)

Lenke til kommentar

Var bare et eksempel jeg brukte :)

Men tilfellet blir veldig likt.

Broren min spillte WoW før, men går på universitetet, og har ikke tid til å spille lenger.

Vi bor under samme tak, ja, bruker til og med samme PC'er(vi har 4 stykker i huset vårt).

Broren min har nå juleferie, og jeg lot han spille på accounten min, fra PC'ene våre.

Så ble jeg hacka, som veldig mange andre nå i jula, og jeg kontaktet blizzard.

Så fikk jeg mail fra blizzard om at jeg var perm-banna fordi jeg har kjøpt gull eller honor-tjenester..noe jeg ikke har.

Å bli perm-banna for å la broren sin få spille i jula er jo bare mildt sagt latterlig.

Men jeg skjønner blizzard ikke har lyst på kunder i denne finanskrisa..

Jeg mener....hvor stor prosent av WoW-spillerne har ikke latt en bror eller søster spille litt på accounten sin? Skal jeg bannes for dette, bør jaggu de resterende 90% av spillerne også perm-bannes.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Jeg har sendt mail til blizzard.

Men jeg synes jo kanskje det bør ringe en bjelle hos blizzard når alle innloggingene mine(og bror) er fra samme IP -_-

Å bli permbanna uten varsel for det virker jo mildt sagt latterlig.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Jeg ble ikke bannet for acc.sharing nei.

Jeg ble bannet for illegal trading blabla..(husker ikke ordlyden nøyaktig, men det gjaldt altså kjøp og salg av gull og honor).

Jeg er bombesikker på at broren min ikke har gjort det. Vi bor som sagt i samme hus, og han ville ALDRI gjort noe sånt uten å spørre meg. Han spør meg på forhånd bare han skal sette på en enchant på bootsa.

Så min teori er at enten har de på en obskur måte klart å ta broren min sin spilling(fra samme IP som meg), for honor-farming, eller så har jeg blitt banna for handlinger utført av hackeren jeg anmeldte.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar
Så min teori er at enten har de på en obskur måte klart å ta broren min sin spilling(fra samme IP som meg), for honor-farming, eller så har jeg blitt banna for handlinger utført av hackeren jeg anmeldte.

Det mørke feltet er det som er mest sannsynelig. Blizzard tar ikke fingeravtrykkene til de som spiller, og så lenge dere spiller på samme PC, og samme nettverk vil det vel være så godt som umulig for Blizzard å vite at det er din bror som har spilt, og ikke du.

Uansett, det er kjent at hackere bruker kontoen din i de timene/dagene/ukene de har før den originale eieren finner ut av det som har skjedd før kontoen blir stengt for å finne ut hva som har skjedd. Så om du ble disconnected hjemme i Norge, og var pålogget i Kina 5-6 minutter senere forstår Blizzard at det ikke er deg.

Lenke til kommentar

Skjønner.

Men å bli banna for dette, når jeg har bedt support om å investigate accounten min FORDI jeg var hacka, og når denne "avslører" at jeg har kjøpt gull eller honor(noe jeg ikke har), så kan man jo begynne å lure på om de klarer å legge sammen 2+2 på blizzard-kontorene.

Har iallefall sendt mail til blizzard og forklart at jeg ikke har kjøpt noe gull, honor eller power-leveling, og at en eventuell slik handel må ha vært utført av hackeren som jeg tidligere på dagen har anmeldt til blizzard-teamet.

Så får vi se om de kommer frem til noe fornuftig...

Lenke til kommentar

men i dette tilfellet stod det at jeg ble permanent banna, grunnet kjøp og salg av honor, gold eller power-leveling. Så stod det "We regret this, but it's the best for the warcraft community as a whole" osv.

Men jeg har altså ikke kjøpt noe honor, gull eller levels. Ikke broren min heller. Men vi HAR nettopp blitt hacka, og raportert det, og i den forbindelse blitt tatt for noe vi ikke har gjort, istedenfor å få accounten restora.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Kanskje dette er åpenbart og du er fullt klar over det, men du er altså antakeligvis ikke ferska i å ha kjøpt noe, men mest sannsynlig har hackeren brukt kontoen for å spamme ut reklame for gull eller andre ulumskheter før du fikk tibake tilgangen.

For å se det fra blizzards ståsted, så kunne alle som blir tatt i noe ulovlig brukt unnskyldningen din for å slippe unna med det. Selvsagt KUNNE de sett at en kineser plutselig logger på og gjør noe ulovlig, men det blir et spørsmål om hvor grensa går. I stedet for å ta den problematikken på hver enkelt sak så kjører de heller alle under en kam og sier at det som skjer med kontoen din er ditt ansvar. Jeg skjønner de veldig godt.

Kikk heller litt på hvordan de klarte å få tak i passordet i utgangspunktet. Slike ting skjer ikke ut av det blå.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Det er veldig vanlig at accounter blir hacka og deretter brukt til lugubre virksomheter som reklamering, botting osv.

Dette skjer utrolig mange spillere, og det var vært EKSTRA mye nå i jula(ifølge blizzard selv).

Jeg vet om mange som har hatt liknende situasjoner og fått tilbake accountene sine.

Blizzard har av en eller annen grunn trodd at noe hackeren har gjort, er gjort av meg. Har sendt mail til blizzard, så får vi se hva som skjer.

Å begynne å spekulere i hva som er årsaken til at de fikk passordet mitt er nyttesløst.

Det kan likegodt være brute force. Har ikke delt passordet med noen. Vi har WPA-2 secure nettverk med nøkkel på over 32 tegn(store og små bokstaver, tall osv).

Passordet mitt i WoW er på over 8 tegn, også med store og små bosktaver, tall og tegn.

Jeg har både firewall, antivirusprogram og spyware-fjerner.

Så enten har jeg blitt bruteforca, eller så har jeg et spyware eller virus som programmene mine ikke finner(Jeg har kjørt flere scanninger).

Uansett, regner jeg med at Blizzard gir tilbake accounten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...