Gå til innhold

- Stalin var religiøs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okei, det viste jeg ikke.. Men det stemmer sikkert, litt rart at jødene fikk kjørt seg så vist han var Kristen.. Var han litt borte i Islam, så hadde det vært mer forståelig.. Men fyren var tydeligvis litt forstryrret på ett par områder og helt geniale på mange andre områder.. Så ikke bare bare og prøve å forstå han sin tankegang..

Nå var vel ikke Hitler den første kristne som la sitt hat på jødene, de har blitt forfulgt i alle år. Dessuten kan du jo vri det dithen at det var jødenes feil at Jesus havnet på korset, bla-bla-bla.

Konklusjonen min er at Hitler, Stalin, Pol Pot osv kunne vært enten ateister eller religiøse uten at det ville betydd veldig mye. Til syvende og sist var de irrasjonelle, maktsyke, manipulerende og til tider ekstremt paranoide.

Lenke til kommentar
Konklusjonen min er at Hitler, Stalin, Pol Pot osv kunne vært enten ateister eller religiøse uten at det ville betydd veldig mye. Til syvende og sist var de irrasjonelle, maktsyke, manipulerende og til tider ekstremt paranoide.

Videre så vil jeg også konkludere med at det er faktisk veldig få personer som disse personlig har henrettet. Hvilken religion (om noen) hadde folkene som trakk av/slapp ut gassen eller brukte fyrstikkene.

Nå er jeg kanskje ikke helt inne på det med perleporten, men tviler på at unnskyldningen "Det var en gal mann som sa at jeg skulle gjøre det" er av den mest overbevisende typen.

Endret av netroM
Lenke til kommentar
Baltazar94: Hvorfor lot de da 6 millioner av sitt eget folk bli slaktet ned under andre verdenskrig?

Dette tallet er antakelig en god del overdrevet, men det er likevel ikke tvil om at mange jøder ble drept, sammen med mange andre.

Men poenget er at disse jødene ble regelrett ofret av sine egne i den hensikt å oppnå en egen stat i midtøsten etter krigen, den staten som vi nå kjenner som Israel.

Lenke til kommentar
Baltazar94: Hvorfor lot de da 6 millioner av sitt eget folk bli slaktet ned under andre verdenskrig?

Men poenget er at disse jødene ble regelrett ofret av sine egne i den hensikt å oppnå en egen stat i midtøsten etter krigen, den staten som vi nå kjenner som Israel.

Kan du utdype dette?

Du mener hitler var en sionist?

Lenke til kommentar

Dette tallet er antakelig en god del overdrevet, men det er likevel ikke tvil om at mange jøder ble drept, sammen med mange andre.

Bra av deg å si slikt, det vitner om total mangel på historisk bakgrunn...

Den amerikanske general Eisenhoover beordret sine tropper til å filme så mye som mulig av disse uhyrlighetene som hadde foregått i tyskland, polen og en del andre land da han VISSTE at de kom slike som deg, som ville fornekte at dette har skjedd.... :no:

6 millioner er jo ingenting egentlig for hva Stalin tok kverken på før, under og etter krigen og det var da merkelig at jødene ikke fikk et land til, ja en hel jævla verdens del, for alle de som ble "ofret" der? Hmm, det var rart?

Si meg nå en gang, hvor kjøper de det vaske middelet de har vasket hjernen din i da? Vet du det? :roll:

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Så du mener at jødene visste at de kom til å få en egen stat i nesten 20 år, og derfor ofret de så mange av sine egne? Korstog mot jødene (og svake mennesker, som handicappede etc.) begynte helt på tidlig 1930-tallet, da nazismen begynte å spre seg i Tyskland.

Dessverre for deg var det ikke lett å se at det så tidlig ville utvide seg til en verdenskrig (eller massakre i så stor skala), og selv om det hadde vært klart, var det ikke sikkert nazistene kom til å tape. Og selv om noen faktisk kunne vite dette, så var det umulig å vite at de ville få seg en egen stat.

Lenke til kommentar

Den amerikanske riksidioten Pat Buchanan mener at Hitler bare ville ha sendt alle jødene til Madagaskar, og at det ikke ville blitt noe Holocaust hvis bare de allierte hadde latt Hitler ture frem. Han glemmer da at:

- Hitler ville ha krig.

- Jødeutryddelsene var i gang før Wannsee-konferansen, og foregikk ikke bare i konsentrasjonsleirene

- Utryddelse av svake og tilbakestående var også i gang tidlig (den Aktion T4-aktiviteten som katolikkene klarte å sette en delvis stopper for etter en stund)

Lenke til kommentar
Sånn sett kan jo nazismen regnes som en religion, siden den var organisert.

Nei det kan den ikke, siden nazisme er en politisk ideologi, ikke gudetro.

Men nei, jeg mente at det er noen som skiller mellom en tro på overnaturlige ting, og en tro på en eller flere guder. Ateisme kommer jo fra atheos - "uten gud".

Religion er ORGANISERT gudetro. Gudetro som ikke er organisert er ikke religion. En organisert ideologi som ikke har gudetro er ikke religion.

Religion er: Organisert, gudetro

Personlig tro er: Gudetro

Politisk ideologi er: Organisert

Hverken personlig tro eller en politisk ideologi er religion, for religion krever begge deler.

Lenke til kommentar
Det er tydeligvis diskusjon rundt hvor god denne kilden er, men de påståtte uttalelsene fra Hitler angående kristendommen kan finnes her:

Det finnes andre religioner enn kristendom. At han var overtroisk/trodde på en eller annen gud er i allefall hevet over enhver tvil.

Lenke til kommentar

Kan du utdype dette?

Det er jo ganske tydelig hva jeg mener med dette, det burde ikke være nødvendig med noen videre forklaring her.

Jeg skrev "Men poenget er at disse jødene ble regelrett ofret av sine egne i den hensikt å oppnå en egen stat i midtøsten etter krigen, den staten som vi nå kjenner som Israel"

Hva er det du ikke forstår ved denne setningen ?

Hitler var nok ingen sionist, men hans ordre gikk først og fremst ut på å skremme jødene, slik at flest mulig forlot tyskland og reiste til midtøsten.

Lenke til kommentar

Kan du utdype dette?

Det er jo ganske tydelig hva jeg mener med dette, det burde ikke være nødvendig med noen videre forklaring her.

Jeg skrev "Men poenget er at disse jødene ble regelrett ofret av sine egne i den hensikt å oppnå en egen stat i midtøsten etter krigen, den staten som vi nå kjenner som Israel"

Hitler var nok ingen sionist, men hans ordre gikk først og fremst ut på å skremme jødene, slik at flest mulig forlot tyskland og reiste til midtøsten.

Jeg forstår hva du skriver, og du må ikke bli følelsesladd om jeg etterlyser en bedre utdypelse.

Hitler samarbeidet med den katolske kirke under ww2, og det er mange kristne som assosierer den katolske kirke med frimurere, okkultiske, og antyder at de samarbeider med sionister. Dette var årsaken til at jeg rettet dette spørsmålet til deg.

Du sikter til noe alla dette?

http://www.dagbladet.no/2009/01/13/magasin...israel/4296519/

Lenke til kommentar

Den amerikanske general Eisenhoover beordret sine tropper til å filme så mye som mulig av disse uhyrlighetene som hadde foregått i tyskland, polen og en del andre land da han VISSTE at de kom slike som deg, som ville fornekte at dette har skjedd.... :no:

6 millioner er jo ingenting egentlig for hva Stalin tok kverken på før, under og etter krigen og det var da merkelig at jødene ikke fikk et land til, ja en hel jævla verdens del, for alle de som ble "ofret" der? Hmm, det var rart?

Si meg nå en gang, hvor kjøper de det vaske middelet de har vasket hjernen din i da? Vet du det? :roll:

Jeg vet hva Eisenhover gjorde, og jeg kan mer historie enn du tror. Jeg fornekter ikke noe, men jeg stiller spørsmål ved det antallet jødene selv påstår ble drept.

Seierherrens versjon av historien er som regel feilaktig, og seierherren i dette tilfellet er jødene. De oppnådde sine mål med krigen.

Deres versjon av historien har også store mangler og sterk slagside.

Lenke til kommentar

Så du mener at jødene visste at de kom til å få en egen stat i nesten 20 år, og derfor ofret de så mange av sine egne? Korstog mot jødene (og svake mennesker, som handicappede etc.) begynte helt på tidlig 1930-tallet, da nazismen begynte å spre seg i Tyskland.

Dessverre for deg var det ikke lett å se at det så tidlig ville utvide seg til en verdenskrig (eller massakre i så stor skala), og selv om det hadde vært klart, var det ikke sikkert nazistene kom til å tape. Og selv om noen faktisk kunne vite dette, så var det umulig å vite at de ville få seg en egen stat.

Jødene visste kanskje ikke at de ville få en egen stat. Men det var dette de hadde planlagt, og arbeidet mot.

Hvorfor er dt så vanskelig å forstå at jødene kunne planlagt dette ?

Jeg vet at dette er forbudt kunnskap, men sannheten er at jødene hadde planlagt både første og andre verdenskrig.

De svake og handicappede som du nevner var ikke jøder. Jødene hadde det bra i Tyskland inntil like før krigen startet.

Lenke til kommentar

Fordi det var umulig å vite utfallet av andre verdenskrig, mange år før den startet, før den var et faktum, før allianser ble stiftet, faktisk før Hitler kom til makten.

Og jeg vet at de svake og handicappede ikke var jøder, jeg skrev heller aldri dette. Jeg bare nevnte de, fordi de også ble inkludert i korstogene, selv om det ikke er relevant i denne diskusjonen.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Den amerikanske riksidioten Pat Buchanan mener at Hitler bare ville ha sendt alle jødene til Madagaskar, og at det ikke ville blitt noe Holocaust hvis bare de allierte hadde latt Hitler ture frem. Han glemmer da at:

- Hitler ville ha krig.

- Jødeutryddelsene var i gang før Wannsee-konferansen, og foregikk ikke bare i konsentrasjonsleirene

- Utryddelse av svake og tilbakestående var også i gang tidlig (den Aktion T4-aktiviteten som katolikkene klarte å sette en delvis stopper for etter en stund)

Hitler ville kanskje ha krig, men han ville ikke ha en verdenskrig. Men det ville jødiske ledere. De jobber også for en tredje verdenskrig.

Denne såkalte utryddelsen av jødene er sterkt overdrevet. Jødene er enda flinkere enn muslimene til å spille ofre.

Lenke til kommentar

Jeg vet hva Eisenhover gjorde, og jeg kan mer historie enn du tror. Jeg fornekter ikke noe, men jeg stiller spørsmål ved det antallet jødene selv påstår ble drept.

Seierherrens versjon av historien er som regel feilaktig, og seierherren i dette tilfellet er jødene. De oppnådde sine mål med krigen.

Deres versjon av historien har også store mangler og sterk slagside.

Her må jeg si meg noe enig.

"Seierherren" er som oftest den som skriver historien som da selvforklarende blir partisk."Seierherren" er også som regel goodguy. Se feks på hebreernes mord og helvete i GT. Til tross for sine grusome handlinger er de goodguy. Det er da ikke utenkelig at mye av historien fra ww2 i likhet med GT innholder vesentlige feil og mangler.

Nå var det ikke helt rett frem mht. at de fikk israel etter ww2. Det var utallige terror aksjoner mot arabiske og britiske mål før briterne til slutt ga opp. Men du kan nok si at "jødene" tjente på ww2 i form at at de "fikk" en stat.

Men uansett så er tallet 6mill svært omdiskutert.

Israel henviser gjerne til Holocaust når de ønsker å frata europeere rett til meninger om om konflikten i MØ. På den annen side er også Holocaust årsaken til at Israel (med vestlig hjelp) fikk anledning til å gjenoppstå i Palestina.

Det er ingen tvil om at mange jøder mistet livet p g a nazistenes gjerninger i ww2, men har tallet 6 millioner noe med virkeligheten å gjøre (i en krig med ca 55 millioner drepte)? Dette tallet, 6 millioner, gjentas f eks i historieprofessor Einhard Lorenz’ bok «Veien til Auschwitz» som kom tidligere i høst.

En som forsøkte å komme til bunns i dette var den franske sosialist og historieprofessor Paul Rassinier (1906 -1966), som selv satt i tyske KZ-leire (Buchenwald og Dora) fra høsten 1943 til frigjøringen i april 1945.

I boka ”Debunking the Genocide Myth: A Study of the Nazi Concentration Camps and the Alleged Extermination of European Jewry” (USA 1978 – fransk utgave 1964) viser Rassinier at antall drepte jøder trolig var mindre enn 1.5 millioner.

Hele boka finnes tilgjengelig på

http://www.aaargh-int...

Lenke til kommentar

Kan du utdype dette?

Jeg forstår hva du skriver, og du må ikke bli følelsesladd om jeg etterlyser en bedre utdypelse.

Hitler samarbeidet med den katolske kirke under ww2, og det er mange kristne som assosierer den katolske kirke med frimurere, okkultiske, og antyder at de samarbeider med sionister. Dette var årsaken til at jeg rettet dette spørsmålet til deg.

Du sikter til noe alla dette?

http://www.dagbladet.no/2009/01/13/magasin...israel/4296519/

Ja jeg gjør nok det, for planleggingen for opprettelsen av Israel har pågått i flere hundre år. Men det er også et høyere mål med dette, som ennå ikke er oppnådd.

Frimureriet er et ledd i jødenes plan om å ødelegge kristendommen, og dermed både den katolske og protestantiske kirke.

Lenke til kommentar
Fordi det var umulig å vite utfallet av andre verdenskrig, mange år før den startet, før den var et faktum, før allianser ble stiftet, faktisk før Hitler kom til makten.

I utgangspunktet så spilte det jo ikke noen rolle for jødene hvem som vant krigen. Om Tyskerne hadde fortsatt å samarbeide, så ville jo de fått landet sitt uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...