Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Enda en som er usikker på ei jente.

Gjest Guest_Student_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Student_*

Hei!

Jeg er en gutt på 20 som har en tendens til å ha mange jentevenner, dog har jeg aldri hatt kjæreste. Greia er at jeg i høst begynte å studere et nytt sted, ble kjent med mange nye folk, bl.a. ei jente som jeg nå, ja, er blit forelska i. Da vi ble kjent hadde jeg overhodet ingen interesse, så opplevde jeg at hun viste meg oppmerksomhet (mer enn før sånn helt plutselig), og tenkte "ja, dette er gøy". Falt etterhvert for henne, og vi var mye sammen på skolen. Men hun har liksom bare blitt en god venn, vi har riktignok vært på fest med den konsekvens at vi klinte og hun ble litt opprørt etterpå...

Så etter å ha flørta fram og tilbake en mnd eller så, fortalte jeg henne at jeg var i ferd med å falle for henne (var nok ikke så lurt), hun avviste meg ikke direkte, men fikk følelsen av at det ikke kom til å gå særlig bra... Så snakka vi nesten ikke sammen på et par uker, var veldig rart. En dag foreslo jeg at vi skulle finne på noe, og det endte med at vi var sammen nesten hele siste uka før ferien, leste til eksamen, så på film/TV, spiste middag sammen osv... Hun trives veldig i lag med meg og liker at jeg erter henne, men det ble ikke noe mer enn å sitte litt tett i sofaen... Så ble det ferie.

Var borti tilsvarende situasjon i fjor, da endte jeg opp med å være stupforelska i ei jente som bare ville være bestevenn (heldigvis er vi gode venner nå, men det tok sin tid å få til..). Vil derfor unngå det samme, og er lei av å prøve uten å få noe ordentlig svar.

Er jeg for utålmodig? Hva kan jeg gjøre for å få henne til å bestemme seg for det ene eller andre uten å skremme henne vekk? Har jeg rett når jeg antar at hun er litt interessert, men kanskje vil ta det rolig, eller er hun bare ute etter å være venn, og klarer ikke si det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, stemmer mot "Erik :-)".

Kan vel "skremme" henne bort.

Men for all del, prøv det så hvis/når det går rett i dass skal ikke "Erik :-)" få sende meg noe PM; "Hva sa jeg smartass?"

Btw; Har prøvd det med å spørre selv, funka ikke særlig bra må jeg si.

Edit:

Mange som kom meg i forkjøpe der ja.

Endret av Hayer
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Freddy_*

har sagt det her tusen ganger før, og blitt ignorert omtrent like mange men; IKKE si hva du føler. Da er det en stor sjanse for at du skremmer jentene vekk. Enten blir de skremt av den grunn at de ikke liker deg, eller så kan det hende de LIKTE deg helt til du absolutt skulle si dette. Er i noen situasjoner det tar vekk spenningen, og da kan motparten ofte miste følelsene... Vis det heller fysisk ved å flørte med henne og ta på henne. En ting jeg har funnet ut er viktig, er at man burde ta på jentene, så man ikke havner i vennesonen. Vis at du er en gutt, og ikke en av hennes venninner.

Lenke til kommentar

Til trådstarter ville jeg anbefalt å gjøre alt det vanlige. Du må tenke at du er premien hennes. Du skal kvalifisere henne, ikke omvendt. Om du er/virker desperat så skremmer du henne bort. Er ikke noe drastisk du skal gjøre, det er bare noe å ha i bakhodet. Alltid hver høffelig og skikkelig.

Lenke til kommentar
har sagt det her tusen ganger før, og blitt ignorert omtrent like mange men; IKKE si hva du føler. Da er det en stor sjanse for at du skremmer jentene vekk. Enten blir de skremt av den grunn at de ikke liker deg, eller så kan det hende de LIKTE deg helt til du absolutt skulle si dette. Er i noen situasjoner det tar vekk spenningen, og da kan motparten ofte miste følelsene... Vis det heller fysisk ved å flørte med henne og ta på henne. En ting jeg har funnet ut er viktig, er at man burde ta på jentene, så man ikke havner i vennesonen. Vis at du er en gutt, og ikke en av hennes venninner.

Helt riktig og det burde ikke være noe å diskutere engang. Funker nesten aldri å si hva man føler eller spørre om det.

Burde snart bli klistret opp en sticky med objektive sannheter :D

Endret av Modeswitch
Lenke til kommentar

Etter å ha skummet gjennom innlegget så virker det som du ofte havner i 'vennefella' ta en titt på PUA tråden og spessielt dette med fysisk kontakt, jeg også hadde en tendens til å bli 'bestevenner' med alt for mange jenter, men så fort du er litt fysisk endrer dette seg. angående om du ville finne ut om hun liker deg eller ikke; finn det ut da vel!? kan da ikke være så vanskelig å flørte litt mer en vanlig og tolke hvilke signaler du får?

Lenke til kommentar

Det å si at du var i ferd med å falle for henne, var nok ikke så lurt. Det er noe man aldri burde gjøre. Du skulle heller prøvd med litt kroppskontakt, og sett hvordan hun reagerte på det.

Hvis dere var mye sammen før eksamen, så er ikke det et dårlig tegn, men det kan hende hun bare vil ha deg som venn. Etter ferien så kan du prøve å ta litt kontakt, men ikke vær masete. Hvis dere finner på noe, så virk litt uinteressert, for da vil hun begynne å lure hvis hun ser på deg som noe mer enn en venn. For akkurat nå så kan det hende at hun føler at du er bikkja hennes, som hun bare trenger å pøystre på, og så hopper du opp i fanget hennes. Dette må du forandre på.

Du skal ikke bli en drittsekk over natten, men hun må få inntrykk av at du ikke er bikkja hennes lenger. Ta det derfra og se hva som skjer. Hvis dette skal gå, så må du være tålmodig. Dette kan ta tid, så hvis du er utålmodig, så burde du heller glemme henne, og se på dette som en lærepenge.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Student_*

Er forsåvidt klar over at det ikke var så lurt, men gjort er gjort, og hun har jo ikke skygget helt unna. Dessuten liker hun jo at jeg er litt fysisk med henne, og tar selv initiativ til å være med meg, så da kan det vel fortsatt være en brukbar sjanse?

Lenke til kommentar
Er forsåvidt klar over at det ikke var så lurt, men gjort er gjort, og hun har jo ikke skygget helt unna. Dessuten liker hun jo at jeg er litt fysisk med henne, og tar selv initiativ til å være med meg, så da kan det vel fortsatt være en brukbar sjanse?

Ja, det kan være en sjanse :)

Eller så tenker hun kanskje at du ikke liker henne på samme måte lenger, siden det gikk noen uker før dere pratet med hverandre, og derfor bare ser på deg som en venn nå. Men du får bare være enda mer fysisk med henne, så finner du ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...