ZACHY Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hallo alle dere. Jeg har et lite dilemma for tiden. Jeg jobber idag i et teleselskap og skulle i utgangspunktet bli ansatt til utvikling av intern systemer. Men jeg skulle jobbe på support 2 mnd først for å se hva behovet for systemer osv er. Nå har jeg konkludert med at det er en rekke ting som må på plass for kunne drive effektivt og kunne behandle den økende kundegruppen. i tillegg skulle jeg også ha ansvar for et større prosjekt. Her ble jeg satt som en person som skulle ha ansvar for å finne en løsning vi kunne selge, enten egenutviklet eller kjøpt fra tredje part. Her ble det konkludert med at vi skulle utvikle denne løsningen selv og jeg skulle ha hoved ansvaret for dette. Nå ser det imidlertid ut til jeg ikke kommer til å få noen av disse oppgavene. Det går nemlig rykter om de holder på med å ansette en annen kandidat til dette. Jeg vet ikke hvorfor det er blitt sånn, men min mistanke er at min tekniske sjef ikke liker utviklerverktøyene jeg ville brukt (Delphi, c#, MS SQL + XML/XSL) og har derfor ansatt noen som kan de språk han fåretrekker (php + mysql). Dette ender med at jeg blir sittende på support og ber forlk ta ut strømmen på telefon adapteret og sette den inn igjen. Dette er ikke så veldig akseptabelt for meg, da jeg har flere års erfaring som selvstendig, har jobbet som lærer i programmering. Jobbet innen drift og innleid til en rekke IT firmaer på kortere oppdrag. Burde jeg si til sjefen at jeg slutter hvis jeg ikke blir satt til noe annet? Burde jeg finne et annet tilbud først også si til sjefen at jeg har fått et annet tilbud og vurderer å takke ja til dette? God jul og takk for at dere gidder å lese dette:) Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hallo alle dere. Jeg har et lite dilemma for tiden. Jeg jobber idag i et teleselskap og skulle i utgangspunktet bli ansatt til utvikling av intern systemer. Men jeg skulle jobbe på support 2 mnd først for å se hva behovet for systemer osv er. Nå har jeg konkludert med at det er en rekke ting som må på plass for kunne drive effektivt og kunne behandle den økende kundegruppen. i tillegg skulle jeg også ha ansvar for et større prosjekt. Her ble jeg satt som en person som skulle ha ansvar for å finne en løsning vi kunne selge, enten egenutviklet eller kjøpt fra tredje part. Her ble det konkludert med at vi skulle utvikle denne løsningen selv og jeg skulle ha hoved ansvaret for dette. Nå ser det imidlertid ut til jeg ikke kommer til å få noen av disse oppgavene. Det går nemlig rykter om de holder på med å ansette en annen kandidat til dette. Jeg vet ikke hvorfor det er blitt sånn, men min mistanke er at min tekniske sjef ikke liker utviklerverktøyene jeg ville brukt (Delphi, c#, MS SQL + XML/XSL) og har derfor ansatt noen som kan de språk han fåretrekker (php + mysql). Dette ender med at jeg blir sittende på support og ber forlk ta ut strømmen på telefon adapteret og sette den inn igjen. Dette er ikke så veldig akseptabelt for meg, da jeg har flere års erfaring som selvstendig, har jobbet som lærer i programmering. Jobbet innen drift og innleid til en rekke IT firmaer på kortere oppdrag. Burde jeg si til sjefen at jeg slutter hvis jeg ikke blir satt til noe annet? Burde jeg finne et annet tilbud først også si til sjefen at jeg har fått et annet tilbud og vurderer å takke ja til dette? God jul og takk for at dere gidder å lese dette:) tror jeg ville gått for det siste forslaget ditt. go jul. Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) [...] Burde jeg si til sjefen at jeg slutter hvis jeg ikke blir satt til noe annet?Burde jeg finne et annet tilbud først også si til sjefen at jeg har fått et annet tilbud og vurderer å takke ja til dette? God jul og takk for at dere gidder å lese dette:) Om du finner noe annet du har lyst å søke på så kan det være lurt å snakke med sjefen før du sender avgårde en søknad. Hvorfor? 1) Du kan få sjefen til å stille opp som en god referent om du avtaler før du søker. I fall du ikke sier noe kan sjefen føle seg litt snytt fordi du søker andre jobber bak ryggen hans/hennes og kanskje ikke gi den beste referansen. Eller i verste fall, hva om din framtidige arbeidsgiver kontakter sjefen din uanmeldt og du ikke har sagt noe!? 2) Sjefen får en mulighet til å rette opp på situasjonen, og kanskje du ikke behøver å bytte jobb likevel. Endret 23. desember 2008 av tickinghd Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 si til sjefen at du slutter om du ikke får de oppgavene du ble tiltenkt. og si at du kommer til å søke på andre jobber til du faktisk får de oppgavene du skal ha. personlig ville jeg sluttet og tatt en annen jobb, men det er litt dårlig gjort ovenfor sjefen, da får han ikke mulighet til å rette opp i sine feil. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 [...] Burde jeg si til sjefen at jeg slutter hvis jeg ikke blir satt til noe annet?Burde jeg finne et annet tilbud først også si til sjefen at jeg har fått et annet tilbud og vurderer å takke ja til dette? God jul og takk for at dere gidder å lese dette:) Om du finner noe annet du har lyst å søke på så kan det være lurt å snakke med sjefen før du sender avgårde en søknad. Hvorfor? 1) Du kan få sjefen til å stille opp som en god referent om du avtaler før du søker. I fall du ikke sier noe kan sjefen føle seg litt snytt fordi du søker andre jobber bak ryggen hans/hennes og kanskje ikke gi den beste referansen. Eller i verste fall, hva om din framtidige arbeidsgiver kontakter sjefen din uanmeldt og du ikke har sagt noe!? 2) Sjefen får en mulighet til å rette opp på situasjonen, og kanskje du ikke behøver å bytte jobb likevel. Jeg er for så vidt enig i dette, men jeg mener at du bør være ærlig med sjefen din og spørre om ryktene om den nye ansatte er sanne. Hvis de er sanne bør du spørre hva DU må gjøre for at du faktisk skal få denne jobben. Om du formulerer deg riktig da må jo sjefen din faktisk gi deg noe å jobbe etter, og jobben kan bli din likevel. Dette er også en god metode når man diskuterer lønn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå