Gjest Slettet+3124 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jepp, da har jeg tatt steget over i fra Windows og helt over til Ubuntu, dette gjelder nå for alle mine maskiner, dette er 2 stk stasjonære maskiner, og 2 stk laptoper. Itillegg så har jeg en Macbook. Så skal det bli morsomt å se om jeg får dette til i det daglige da.. Spillinga mi foregår nå på PS3'en i stedet. Har også lastet inn Windows Vista Ultimate i VirtualBox, og det virker faktisk!! Men jeg får ikke noe nettverk på Vistaen, dette er VirtualBox 2.04. Dette er den som ligger default i tilleggspakkene til Ubuntu. Så hvis det er noen som føler for å fortelle meg hvordan jeg gir Vistaen et nettverk så hadde jeg blitt glad!! Det er faktisk morsomt å leke med andre OS i den virtuelle maskina! Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Gratulerer Jeg vil anbefale at du oppgraderer til 2.1. Legg til dette i source.list. Eller i "Third-Party Software" deb http://download.virtualbox.org/virtualbox/debian intrepid non-free så en: "sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade" eller lignende. Jeg vet ikke helt hvorfor du ikke får nett, funker ut av boksen for meg. Men jeg bruker 2.1 da og testa bare med XP. Gjennom nat. (host har 10.0.1.x mens, klienten da får 10.0.2.x) Vitualbox er et flott program ja, og generelt virtualisering er tingen Endret 22. desember 2008 av Smif Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg er ikke så god på dette ennå. Men hvordan legge dette til i sourcelist? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Jeg er ikke så god på dette ennå. Men hvordan legge dette til i sourcelist? Du kan redigere file direkte, og legge til den linja nederst. Skriv i terminalen: sudo gedit /etc/apt/sources.list Evt. bytt ut gedit med din favoritt text editor. Eller du kan gjøre det på GUI måten: System -> Administration -> Software Sources -> Third-Party Software(tab) -> Add Der legger du inn den linja. Btw. Anbefaler deg å prøve å lære deg litt terminalen. du ser jo hvor mye være det er å forklare GUI. Endret 22. desember 2008 av Smif Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Fikk denne feilmeldingen: W: GPG error: http://download.virtualbox.org intrepid Release: De følgende signaturene kunne ikke verifiseres fordi den offentlige nøkkelen ikke er tilgjengelig: NO_PUBKEY DCF9F87B6DFBCBAE Jeg kan jo avinstallere den versjonen som jeg har, og laste den nye versjonen. Men hva vil kommandoen i terminalen bli da: sudo apt-get install ... ? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 prøv først å ignorer feilmeldingen.. og Kjør en sudo apt-get update (eller refresh i synaptic) Så søker du på virtualbox i synaptic. Hvilken versjon står der da? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Gratulerer! Skulle gjerne være 100% Linux selv, men pga Linux VS Windows tester og slikt krever Hardware at jeg har Windows installert i en stund til BTW: Det kan hende du ikke finner den nyeste utgaven av Virtualbox i Synaptic selv om du har gjort det riktig. Ihvertfall på min Ubuntu 8.10 installasjon viser ikke Synaptic enkelte tredjeparts-pakkebrønner når offentlig gpg nøkkel ikke er tilgjengelig. Prøv derfor å bruk apt-get i terminal og svar ja når den spør om du vil installere på tross av at offentlig nøkkel ikke er tilgjengelig. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Kjør dette for å legge til gpg nøkkel: wget -q http://download.virtualbox.org/virtualbox/debian/sun_vbox.asc -O- | sudo apt-key add - Adept hos meg viser ikke alltid tredjeparts repo's. Vet ikke om dette også gjelder Synaptic, men du kan prøve å oppdatere xapian index. Dette skal også skje automatisk, men ikke så ofte, så nye repo's ligger ikke i listen. sudo update-apt-xapian-index Endret 23. desember 2008 av WzUp Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hurra, håper du finner ut at alle dine bruksområder (og garantert mer) dekkes av alternative OS. Jeg anbefaler deg også å fortsette lekingen i Virtualbox, test f.eks ut forskjellige desktop environments som KDE, XFCE og Openbox. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Takker for oppmuntringer! Har da en liten case, hvordan streame filmer i fra Ubuntuen til PS3? Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Du kan bruke MediaTomb: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Guide:(...treaming_server Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå