fondus Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Hei. Jeg har lyst på noe saker som gjør at hvis noen rører på mopeden min, så skal det sitte en liten detektor plassert på mopeden et sted som oppfatter ristingenbevegelsen og gir signal til en radiosender eller noe som sender ut signal. I lomma mi vil jeg da ha en mottaker som oppfatter signalet og varsler meg via lydvibrering e.l. Finnes det noe sånt? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Ja, det kalles tyverialarm. Noen kan tilogmed ringe deg opp på mobilen. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 nja.. blir vel litt forskjell på dette og en vanlig tyverialarm, blir det ikke? Tyverialarmer består jo som regel av brytere som gir signal til en baseenhet, for eksempel. Men finnes det altså sånne typer tyverialarmer for sykler o.l.? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Er en tyveri/hærverk alarm da. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Bare ta en telefon til den lokale sykkelsjappa så skal du se. Men det er jo klart at en avansert alarm med oppringing sikkert koster en del. Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hva med å koble en ledning til ramma og batteriet, gi sykkelen _litt_ strøm all the time, så om noen kommer borti så vil denne strømmen jordes(?) og sette igang alarmen du seff har montert Har prøvd dette ut på jernplater osv. Tror det kan fungere på en moped også Uansett, snedig om du gir litt _mer_ strøm, da tyven din vil få seg et helvedes sjokk og raskt trekke til seg fingrene [/u] Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 HAHA Genialt ! Verdens beste moped alarm uten tvil !! Først blir han nesten stekt - så kommer du og kan fortsette og banke skiten ut av han Hehehe...En slik en MÅ du lage. Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Ja, det der høres ut som en trans-voice, selges på holars.no sidene deres er passord-beskyttet osv. kansje du kan handle direkte fra dem, men det er en grosist, så jeg er ikke sikker.. koster vel kansje 3-4 tusen da... men, den har alt d hadde lyst på da.. vib. varsling, osv.. har forresten en gammel versjon av det systemet montert inn i pc'n.. funker fint det.. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Så den spenningsforskjellen skaper en gnist i bensintanken og vips har du både ødelagt tyven og sykkelen i samme slengen...Tror at det er lite lurt... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Så den spenningsforskjellen skaper en gnist i bensintanken og vips har du både ødelagt tyven og sykkelen i samme slengen...Tror at det er lite lurt... Det samme tenkte jeg på. ingen god ide det nei :| Det jeg egentlig er mest redd for, er at noen putter sukker eller pisser på tanken eller gjør noe annet fanskap. det har nemlig skjedd med noen mopeder her i bygda. De ligger på skraphaugen nå. Jeg tenkte tanken med å feste en leder til tanklokket og en til utsiden på tanken, mellom tanken og lokket liksom. passe på at det ikke kommer i kontakt med noe annet metall på mopeden. blir omtrent som en sabotasjealarm på et alarmanlegg. går alltid en liten spenning der, men hvis den spenningen brytes (når dem skrur opp lokket) så kan jeg f.eks koble det til mopedbatteriet og inn på tuten. Mopeden står som regel der det er folk som hører det. Dette høres ikke så umulig ut eller? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Lag noe som som slår ut folk med gass (ok, jeg HAR spillt for mye Splinter Cell). Da er de jo der etterpå også Har mest troen på jævelskap som merker risting, og piper ************* høyt Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 http://www.spyshop.se/ har mye slikt snaxx Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hva med å koble en ledning til ramma og batteriet, gi sykkelen _litt_ strøm all the time, så om noen kommer borti så vil denne strømmen jordes(?) og sette igang alarmen du seff har montert Har prøvd dette ut på jernplater osv. Tror det kan fungere på en moped også Uansett, snedig om du gir litt _mer_ strøm, da tyven din vil få seg et helvedes sjokk og raskt trekke til seg fingrene [/u] Og så mekker du opp en slik en stun gunn: Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 faen,.. Noe galt.. Fikk tak i det for noen dager siden... Men ivertfall, det var en tegning over en stunn gunn, som lages av et 9v battery.. Lenke til kommentar
0din Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 For det første: Hvilken moped har du? Det finnes mange mopeder som det kan kjøpes låsbare tanklokk til.. Sjekk ut www.crash.no eller www.mc-deler.no Med tanke på bevegelsesalarm så kan en få kjøpe en liten gadget hos biltema..Den koster 30 kroner og lager herlige 90 illsinte desibel.. Den funker slik at når en liten magnetsak kommer utenfor en viss avstand fra hovedenheten så piper det no inni HE**TE! Husker ikke va den heter nøyaktig med det var noe sånt som døralarm eller .no... Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Der er stunn gunneren oppe! 1700v gjennom kroppen! DEILI!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå