Neverio Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hei Jeg kjøpte meg Canon EOS 1000D idag, er fornøyd hittil. Men det er en liten ting jeg stusser over. Når jeg blar igjennom bildene jeg har tatt får jeg stadig opp "kan ikke vise bilde", noen som vet hva dette kommer av? Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Vil tro det har skjedd en feil når filen(e) ble skrevet til minnekortet. Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Da kan det kanskje ha noe med minnekortet mitt da? det var demo vare når jeg kjøpte det.. Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hei Jeg kjøpte meg Canon EOS 1000D idag, er fornøyd hittil. Men det er en liten ting jeg stusser over. Når jeg blar igjennom bildene jeg har tatt får jeg stadig opp "kan ikke vise bilde", noen som vet hva dette kommer av? Kan det være mulig du tar bilde i RAW som kanskje ikke støttes? Sjekk bildekvaliteten på kameraet i menyen. Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Har ikke noe særlig peiling på dette, men på bilde kvalitet står det "L" med en kvartmåne for å si det slikt(3888x2592 [999]) Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Har ikke noe særlig peiling på dette, men på bilde kvalitet står det "L" med en kvartmåne for å si det slikt(3888x2592 [999]) Hvis du tar bilde i RAW format skal det stå RAW. For meg høres det ut som om du ikke er på bildekvalitet på menyen men på oppløsning, kjenner ikke til Canon så veldig godt men håper det kommer en Canonist inneom her som kan forklare. Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Ser nå i etter tid at det står RAW + L siden av det jeg beskrev over.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Prøv å formater minnekortet ditt på nytt. Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Ser nå i etter tid at det står RAW + L siden av det jeg beskrev over.. Ut fra det jeg tolker så betyr det RAW i full oppløsning, finner du JPEG som alternativ? Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Prøv å formater minnekortet ditt på nytt. Jeg ville prøvd denne ideen. Står det RAW + L, så lagrer den et raw bilde og et jpeg av samme. Dette kan du jo justere om du går i menyen. Ville tro du kommer til å bruke bare jpeg med det første hvis du ikke har greie fra før. EDIT: Kryss av i haken lavnivåformatering, og formater. EDIT2: Husk å overføre bildene som du vil ha før du gjør dette Endret 22. desember 2008 av victoryseieren Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvis du har problemer når du ser på bile i kamera; så er et nok lurt å formatere kortet. Hvilken type er det ? Er på PC-en, så bør du installere litt mer programvare. Tom Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 var bare kamera jeg hadde problemer med enkelte filer, men har knipset noen bilder nå og har ikke merket noe mere enda.. eneste det så ut som at noen bilder var skadet når jeg prøvde å se de på pcn.. Prøver å formatere minnekortet nå, så får jeg håpe at det hjelper og problemet ikke dukker opp igjen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvilket merke er kortet ? Tom Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 ScanDisk Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 SanDisk tenker jeg. For hvis det heter ScanDisk, så er det en fake. Nå pleier SanDisk å levere gode kort; så det er nok sannsynlig at det virker OK etter formatering. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Kanskje jeg er litt trøtt, men på meg virker det bare som om han forsøker å åpne råfilene i feil program (win fax og bilde?). Siden det er noen av bildene som ikke vises, altså i dette tilfellet 50%. Du trenger et spesielt program for å åpne disse filene, DPP på Canons disk er glimrende. JPG åpner du i alle programmer. Det er som andre har nevnt de samme bildene, men i et annet filformat. Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Stemmer at det var SanDisk ja. Jeg har ikke fått opp den meldingen om at "kan ikke vise bilde" etter at jeg formaterte kortet. Så da ser det ut som at alt virker som det skal nå. Takk for all hjelp:) Lenke til kommentar
buitre Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Stemmer at det var SanDisk ja. Jeg har ikke fått opp den meldingen om at "kan ikke vise bilde" etter at jeg formaterte kortet. Så da ser det ut som at alt virker som det skal nå. Takk for all hjelp:) Siden det var et demo kort, er det mulig det lå bildefiler fra andre kameraer i det. Da vil ikke ditt kamera kunne åpne de. Fint at det går bra etter du formaterte kortet. Gratulerer med nytt kamera Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Plausibel forklaring, som ser ut til å være løsningen. Det er forresten lurt å formatere kortet ofte. Jeg gjør det hver gang, og har blant annet derfor aldri opplevd noen problemer med de kortene jeg har hatt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg har opplevd denne feilen en gang selv, og det hjalp å formatere den gangen også. Det som er viktig; er å formatere kortet i kameraet (fra menyvalget til kameraet); ikke fra Windows når det står i kortleseren, eller når kamera er koblet til PC'en. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå