Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trenger råd til første moped.


blom93192

Anbefalte innlegg

Mange mopeder viser over 45 på speedo, skal alle blodtrimmes da?

 

Mener å ha hørt at Derbi har litt større porter i sylinderen enn andre, muligens derfor den går litt bedre.

Men tror ikke det lille der skal ha så mye å si, er vel som regel en margin på rundt 5km/t.

Nei, men han sier at han har fått bevist at den gjør 55-60km/t fra før, så hvorfor i helsike ikke bare få den til å klare 80 når man først risikerer trimbot?

 

Klart det er mange som viser 55-60 på speedo, men veldig få går i de hastighetene nedplomberte etter det jeg har erfart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Derbien min går i mellom 50-55. Det fant jeg ut når pappa satt bak i bilen når jeg øvelseskjørte og speedometeret i bil viste 55-60 km/t ;)

Broren min som var første eier hadde også problemer med å få registrert mopeden på biltilsynet fordi de mente at det var gjort noe med den, siden jeg gikk såpass fort. Da måtte han ha bevis fra forhandleren at alle delene var orginale.

Men da blir du avskiltet på tralla uansett da, når det er så mye over 45 km/t.

 

Så hva er da vitsen? Likegodt å bare blodtrimme den når du først er i gang da.

 

 

 

 

hvis mopeden er gammal så skjer det ikkenoe, for da er den orginal sån. så hvis du har en gammel moped som er orginal så kan de ikke si noe på det for alt er orginalt.

Lenke til kommentar
hvis mopeden er gammal så skjer det ikkenoe, for da er den orginal sån. så hvis du har en gammel moped som er orginal så kan de ikke si noe på det for alt er orginalt.

Dette er ikke sant. Loven i dag sier tom. at ALLE mopeder/scootre (50cc) ikke skal overstige den maksimale hastigheten på 45 km/t. Du har selv ansvaret for å holde kjøretøyet i den tilstand at den ikke skal overstige 45 km/t.

 

Ingen unntak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...