delete_this_account Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Har snart vannkjølinga klar, og lurer på om noen har erfaringer med disse cpu'ene ved overklokking. Har tenkt på følgende: Multiplier ligger nå på 10.5 og da er hastighet 10.5x133Mhz som er 1397Mhz. Kan jeg med 156W Peltier+vannkjøling klare 12.5x150Mhz som er 1875Mhz? Eller må jeg ha større peltier? Spenningen skal justeres til 1.85V. Skal ha vannkjøling på Chipset og ram også. Dette må jo være rått hvis det fungerer. Problemet med å stille multiplieren til dette hovedkortet, så må jeg gjøre dette manuelt, som innebærer å kutte broer. Går det an å borre et lite hull der de andre er laserkutta (borre 0,1mm og måle etter brudd, borre 0,1mm etc...)? Er jeg helt på blåbærtur, eller virker dette ok? :smile: Lenke til kommentar
Danny Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 er ikke mp ulåst? mp hoved kort er ikke særlig gode til å overklokkes med spes tyan Lenke til kommentar
xthal Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 borre i hovedkortet?? vil ikke det bli vel risky, ettersom det da vil være en relativt stor sjanse for å kutte av noen andre ledere i lagene under... :sad: Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Quote: On 2002-01-18 08:34, Hellstorm skrev:Har tenkt på følgende: Multiplier ligger nå på 10.5 og da er hastighet 10.5x133Mhz som er 1397Mhz.Kan jeg med 156W Peltier+vannkjøling klare 12.5x150Mhz som er 1875Mhz?Eller må jeg ha større peltier?Spenningen skal justeres til 1.85V.Skal ha vannkjøling på Chipset og ram også.Dette må jo være rått hvis det fungerer. Jeg tviler sterkt på at du kan stille V-core på Tyan-kortene. Asus A7M266-D kortet støtter kun V-core mod for CPU0, og det er ikke muligheter for å justere multiplierne i det hele tatt, kun FSB. I alle review'er jeg har lest klager forfatterne på de manglende og fraværende overklokkingsmulighetene på Tyan sine dual AMD kort, så hvis kortet ditt støtter V-core, multiplier og FSB modifikasjon må dette være noe helt nytt. Quote: Problemet med å stille multiplieren til dette hovedkortet, så må jeg gjøre dette manuelt, som innebærer å kutte broer. Går det an å borre et lite hull der de andre er laserkutta (borre 0,1mm og måle etter brudd, borre 0,1mm etc...)? Når det gjelder borringa du snakker om er du nok litt på bærtur. Det man gjør når man skal multiplier-unlocke en Athlon palomino er å forbinne broer, ikke kutte dem. Så for all del ikke begynn å borr i de stakkars brikkene! Det fører ingen steds henn :smile: [ Denne Melding var redigert av: bluescreen på 2002-01-19 04:08 ] Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Les dette: http://www6.tomshardware.com/howto/01q4/01...p2000oc-08.html Det GÅR an å stille multiplier og volt manuelt på begge prosessorene. Hvis cpu er ulåst, og det ikke går an å justere i bios, så går det an å justere denne med å kutteforbinde broer slik det er vist i tomshardware. Og i mitt tilfelle er multiplieren 10.5, og L3 og L4-broene på begge prosessorene er koblet slik det er vist på 10.5. Da bios ikke bryr seg om at prosessorene er ulåst, vil den automatisk justere seg etter L3 og L4. Det samme skjer med spenningen på L11. Det jeg lurer på om 1600+ kan klare 1875Mhz? Lenke til kommentar
DeltaVifte Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Quote: Det jeg lurer på om 1600+ kan klare 1875Mhz? Tvilsomt, ihvertfall uten en v-mod. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Ved å kortslutte alle L11 bruene på Athlon MP og XP vil spenninga bli satt til 1,85V. Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Spenninga skal opp til max ja. Lenke til kommentar
DeltaVifte Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Tror du må ha mer enn 1.85V for å kjøre stabilt på 1875MHz. :smile: Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Går ikke å stille multiplier på Tyan Tiger mp2460, så enkelt er det. :sad: Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 19. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2002 Det GÅR an å stille volt og multiplier på tyan tiger. Ikke i bios, men via broene på prosessorene. LES: http://www6.tomshardware.com/howto/01q4/01...p2000oc-08.html Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Ja det stemmer selvfølgelig :smile: Men er det ikke litt slitsomt å legge sølvtråden etc. opp til multiplier på 12, for så og boote og finne ut at den ikke starter, deretter fjerne alt og begynne på nytt. Når du i utgangspunktet har et rått kort, jeg kjørte mitt tyan med 2X XP1700+ og 1gb ram og GF3, det kicka ass på stabilitet, selv om jeg fikk dårligere enn abit kr7a i 3dmark med samme oppsett og en CPU. Dual ruler på stabilitet og jeg kan knapt vente til jeg får mitt nye Asus A7m dual med MPX chipsett Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 20. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2002 Ja det blir litt mye dill, men jeg liker å dille med maskinen. Er jo selvfølgelig forsiktig, og vil helst vite hvordan jeg gjør ting før jeg gjør det. Som for eksempel hvordan jeg bryter broene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå