blond85 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg har laget en hjemmeside, kjøpt domene hos aktive24 og fikk en ftp-server adresse av nettleverandøren som er canal digital (online.no) Nå har jeg stresset i flere mnd, og endelig fått hjemmesiden på nett. Men det jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med, er åssen jeg kan bruke domene, istedet for den lange duste-adressen jeg fikk fra canal digital.. Har prøvd meg litt inne på administrator sidene der jeg har domenet, men får det ikke til.. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Du får enkelt og greit ikke koblet et domene til en slik konto. Ikke på en ordentlig måte iallefall, det du må gjøre blir å sette CDI-siden i en iframe eller videresende domenet til CDI-siden. Lenke til kommentar
blond85 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Oi.. det skjønte jeg ikke noe av.. bortsett fra at det ikke går på en ordentlig måte.. Hadde blitt takknemlig for et litt utdypene svar.. Takk Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Tror nesten du blir nødt til å spørre active24 om de kan putte din home.online.no/~xxxxx adresse i en iframe. Om de ikke tilbyr det blir du nesten nødt til å kjøpe deg et billig webhotell. Koster fra 60kr/året om serveren er i USA. Lenke til kommentar
blond85 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Okei.. Hvis jeg kjøper et webhotell, kan jeg da bare flytte filene over dit på samme måte som jeg la de ut på online sine sider, med ftp? Eller er det en mer tidkrevende prosess? Lenke til kommentar
slett meg! Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Du kan jo også sette opp egen server og kjøpe et domene på domain.com. Det er billigere enn et webhotell. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) @ALS: blond85 har allerede kjøpt domene. Dessuten er ikke bare å sette opp en server selv, man bør ha en viss kunnskap om hvordan alt fungerer, spesielt hva angår sikkerheten. Går veldig fint med ftp ja, bare at du bruker en annen adresse, brukernavn og passord. Så det du må gjøre er å kjøpe deg et webhotell, deretter peker du domenet ditt til navneserverene til webhotellet. Kan hjelpe deg på vei om du ønsker det. Har du Paypal får du faktisk opprettet webhotell på et blunk. Endret 22. desember 2008 av Stealthy Lenke til kommentar
blond85 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Går veldig fint med ftp ja, bare at du bruker en annen adresse, brukernavn og passord.Så det du må gjøre er å kjøpe deg et webhotell, deretter peker du domenet ditt til navneserverene til webhotellet. Kan hjelpe deg på vei om du ønsker det. Har du Paypal får du faktisk opprettet webhotell på et blunk. Det hadde vært supert om du hadde giddet! For jeg har holdt på i over en måned med dette her, og fikk den akkurat ut på nett i går! Har vært rimelig frustrert! Regner med det er lettere for meg, som har så lite peiling, å kjøpe et webhotell enn å styre med egen server..(?) Er det noen spesielle bra webhotell? Paypal- er det en betalingsmåte? har hørt det før, men husker ikke hva det var. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) PayPal er en betalingsløsning ja, se https://www.paypal.com Ellers så har du jo en del selskaper som tar kort. Egen server vil jeg sterkt fraråde da det er overkill som bare det. Men til ditt bruk ville jeg nok anbefalt noyos.no sin V-liten pakke. 100 mb plass og 1000 mb/mnd med overføring for den nette sum av 60,- i året. Endret 22. desember 2008 av Stealthy Lenke til kommentar
blond85 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Okei. Tenkte jeg skulle høre med dem der jeg kjøpte domene av, om de kan gjøre det du nevnte tidligere.. hvis ikke så er noyos.no bare noen tastetrykk unna. Kan ringe dem i morgen. Du er vel ikke langt unna hvis jeg skriver innpå her igjen om noen dager..? Jeg er kjempe takknemlig for at du hjelper meg!! Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Ring til active24 først du. Funker det er det nok den letteste løsningen. Har på e-postvarsling jeg, så skal titte innom om du eller noen andre skriver noe. Lenke til kommentar
blond85 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Ring til active24 først du. Funker det er det nok den letteste løsningen.Har på e-postvarsling jeg, så skal titte innom om du eller noen andre skriver noe. Tusen takk! Ønsker deg en fantastisk jul! Lenke til kommentar
blond85 Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Case closed! Jeg snakket med aktive24 og de puttet adr i en iframe. Igjen tusen takk for all hjelp! Nå legger jeg hjemmesiden på hyllen for en stund, for nå er den der den skal være! God jul! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå