Mac Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg har kjøpt meg en AMD xp2500 og et Asus A7N8X Delux. Kjøler er MCX462+ med Thermaltake Smart Case Fan II @ 4200rpm. Jeg kjørte opp volten til 1.825, FSB til 200 og multiplyer 11,5x. Maskinen starta den.. og kjørte stabilt en stund i Windows. Jeg installerte Asus Probe for å sjekke tempen på CPU og den viste mellom 30 og 40 avhengig av hva jeg dreiv med(viser det samme i biosen). Kan jeg stole på Asus sin temp måler? -Karl Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Det er nok riktig at temperaturen varierer. Når maskinen er idle (gjør lite), så utvikler den mindre varme. Etter en halv times spilling vil den derimot være endel varmere... Helt normalt med andre ord! Lenke til kommentar
Mac Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Det skjønner jo jeg også, men dette er etter spilling. Jeg syns tempen var litt vell lav.. det var det jeg mente. Kan den vise for lite liksom? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Sjekk i Biosen rett etter du har spillet. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Du kan flashe til den nyeste biosen. Eventuelle feilmålinger har da sikkert blitt redusert til det minimale. Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 bruk ASUS Probe... da kan du sjekke CPU-temperaturen fra windows.... du kan eventuellt "stresse" maskina med å køyre f.eks sisoft sandra.... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 En Barton@2300MHz@1,85Vcore utvikler temmelig mye varme, så jeg synes den virket litt for kjølig, selv med såppas bra kjøling som du har. Jeg antar du ikke bare har bra kjøling på CPU men også i resten av kabinettet? Har du tatt på ribba for å kjenne selv om det kan være rett? Sjekk om BIOS-oppdateringer er kommet... Lenke til kommentar
frans Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Min ligger på 41-42 grader idle ved 1,7 volt (i bios) og lå på 35 og 36 grader ved 1,65 volt. Har PAL8045 med Enermax justerbar vifte. Kjører nå på 2.300 rpm. Viften blåser i stedet for å suge. Har en stk 92 mm kabinett vifte. Temperaturen på hovedkortet ligger på 35-36 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå