Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

vill flytte til mamma, men er redd at pappa skal bli skuffet.


Anbefalte innlegg

halo,

 

 

har en del tanker oppi hodet nå, jeg bor oss faren min til vanlig.

men jeg har sånn smått begynt og tenkte på og flytte til moren min, men hun bor i andre enden av landet. har mest venner oss pappa, men han sliter veldig med økonomien og jeg får ikke så mye der. mamma har mye bedre økonomi men bor i finnmark og jeg har ingen venner der, men masse familie.

 

hva er best? penger familie eller falleferdig hus,lite penger osv, men flere venner ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tviler sterkt på at pappa vill bo i nord, han har bdd her før sammen med mamma men aldri igjenn sier han.

jobb ja.....viss du finner noe en 14 åring kan jobbe med uten om aviser, norpost så give me al call. :cool:

sikker ja jeg er ikke helt sikker men føler at jeg ikke finner det ut før jeg prøver meg på og flytte dit.

har veldig lyst på og ha mere penger, mere familie men jeg er veldig usikker på om jeg kan trives oppe i nord, er der ofte i feriene men det blir jo ikke det samme og bo der.

 

pappa vill nok forstå, men jeg tror han vill gå personlig konkurs viss han må begynne og betale barnebidrag til 3 barn i stede for 2. da får han jo enda en utgift, for meg så virker det som han såvitt klarer og betale det han har i dag.

 

så burde jeg la faren min få enda større problemer eller burde jeg flytte til mamma hvor jeg kan ha det bra ?

tviler egentlig litt på at han vill forstå, fordet jeg har egentlig sakt at jeg vill bo oss han.

Lenke til kommentar

Når du nevner din fars økonomi - er det midlertidig eller vil det bedre seg på sikt? Trives du med faren din, får du de daglige måltidene og nødvendig skoleutstyr? Viktigst er kanskje hvor godt du selv trives med faren din og dine nåværende venner.

 

Poenget mitt er: hvis du klarer deg og er glad i dine nærmeste som du bor med nå, er det ikke noe poeng i å flytte. Det er viktigere å trives (rettere sagt: være lykkelig) samtidig så du er fattig, enn rik og ulykkelig - om du skjønner.

 

Du er tross alt 14 år gammel, det er ikke lenge til du får en sikkelig jobb. Det er mange plasser hvor dem tar inn 15/16 åringer som selgere hos elektronikkbutikker og andre steder. Hvor moden du er og ser ut er kanskje en viktig faktor her men.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Det er viktigere å trives (rettere sagt: være lykkelig) samtidig så du er fattig, enn rik og ulykkelig - om du skjønner.

 

Bra sagt.

 

Lytt til Woods, men følg ditt eget hjerte.

 

Du kan jo ta en prøveperiode nord i landet?

-og flytte tilbake om ting ikke fungerer?

 

Det ER mulig.

 

Min helt personlige mening: Venner, bekjente, omgangskrets > familie

 

Gudd løkk.... !

:list_item:

Lenke til kommentar
har en del tanker oppi hodet nå, jeg bor oss faren min til vanlig.

men jeg har sånn smått begynt og tenkte på og flytte til moren min, men hun bor i andre enden av landet. har mest venner oss pappa, men han sliter veldig med økonomien og jeg får ikke så mye der. mamma har mye bedre økonomi men bor i finnmark og jeg har ingen venner der, men masse familie.

 

hva er best? penger familie eller falleferdig hus,lite penger osv, men flere venner ?

 

Jeez.

Så du får ikke alt du peker på og dermed velger å flytte.

Skuffa over dagens ungdom :p

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar
Jeez.

Så du får ikke alt du peker på og dermed velger å flytte.

Skuffa over dagens ungdom :p

 

 

selvtolkning ftw eller?

 

Kan være trådstarter ikke får nok skolesaker eller nok mat for alt du vet... i tillegg kan det være at trådstarter har en hobby feks: data eller fotball som er for dyr til at han/hun drive på med den. Slike ting.

 

edit: OT eh... du kan egentlig bare se selv om du burde flytte fra faren din eller ikke. For meg som heller ikke er i en "få hva jeg vil" situasjon økonomisk ville jeg aldri flytta fra vennene mine. Du må nesten se selv. Du vil alltids få nye venner lengre nord vettu ! :D

 

Dessuten er jo snøscooter et stort pluss her i nord ;)

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

har det meste jeg trenger oss pappa men, huset er falleferdig og ser helt for jevelig ut.

for se skal prøve og bo hjemme en stund til men har egentlig lyst på gi opp og flytte hit.

men jeg er fortsatt usikker på om det materielle og familien i nord vill veie opp mot venner i sør.

 

snøscooter ja....har det sellom jeg ikke bor der. :p

Lenke til kommentar
har det meste jeg trenger oss pappa men, huset er falleferdig og ser helt for jevelig ut.

for se skal prøve og bo hjemme en stund til men har egentlig lyst på gi opp og flytte hit.

men jeg er fortsatt usikker på om det materielle og familien i nord vill veie opp mot venner i sør.

 

snøscooter ja....har det sellom jeg ikke bor der. :p

 

 

Så det er fordi OT har en snøscooter og masterfifty sier at min tolkning av OT som materialist er feil. Gøy.

 

Men uansett, hva gjør det om huset ser litt falleferdig ut? Så lenge det ikke lekker eller er råtten så bryr vel ikke kompisene dine seg om det?

Eller vent, de kan ikek være såååå gode venner hvis du ofrer de for å bo i et bedre hus med en snøcooter. Høres litt ut som moren din kjøper deg, men det er nå bare "min tolkning" som fifty her påpeker.

Lenke til kommentar

Penger er alt barn/ungdommer tenker på nå til dags. Dere melker foreldrene deres på alle mulige måter. For meg virker det som om at du ikke bryr det veldig om faren din. So what, han har sikkert dårlig råd, men han prøver vel så godt han kan for at du skal ha det bedre?

 

Hva med å tjene dine egne penger?

 

 

 

god damn the youth of today.

Lenke til kommentar
har det meste jeg trenger oss pappa men, huset er falleferdig og ser helt for jevelig ut.

for se skal prøve og bo hjemme en stund til men har egentlig lyst på gi opp og flytte hit.

men jeg er fortsatt usikker på om det materielle og familien i nord vill veie opp mot venner i sør.

 

snøscooter ja....har det sellom jeg ikke bor der. :p

 

 

Så det er fordi OT har en snøscooter og masterfifty sier at min tolkning av OT som materialist er feil. Gøy.

 

Men uansett, hva gjør det om huset ser litt falleferdig ut? Så lenge det ikke lekker eller er råtten så bryr vel ikke kompisene dine seg om det?

Eller vent, de kan ikek være såååå gode venner hvis du ofrer de for å bo i et bedre hus med en snøcooter. Høres litt ut som moren din kjøper deg, men det er nå bare "min tolkning" som fifty her påpeker.

 

Er enig i din tolkning, men hvor prøvde more kjøpe han? ser ikke helt poenget. Det med snøscooter var en vittig kommentar om hva som er artig i nord, men det hadde ingenting med tråden og gjøre... Satt det en linje under og med en smiley bak for og understreke at det har ingenting med saken og gjøre.

 

Som sagt venner. Veldig viktig part av hverdagen spesielt i barndoms/ungdoms årene... Du må som sagt velge, men du sa tidligere i tråden at faren din ikke hadde råd til og kjøpe deg det du VIL ha. Skaff deg jobb, ikke avisbud? hvorfor ikke?. Barnevakt, måkke snø og sikkert mye mer hvis du bare har lyst. Har du lyst på en jakke? tjen penger til og kjøp den selv som flere i tråden har nevnt.

 

Trenger vel strengt tatt ingen "dagens ungdom" kommentarer. Det er hardt og være ungdom idag også. Fristelser (spill, røyk og rusmidler generelt) gruppepress (sex, rusmidler osv osv) for ikke og snakke om grådigheten (defineringen av hva vi MÅ ha) har økt kraftig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...