Jørgen Sørheim Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Har tatt hjemmetesten på mensa.no, men det er to oppgaver jeg ikke helt ser systemet i. Noen som kan gi et ørlite hint slik at jeg kan slutte å irritere meg? Jeg ønsker ikke et konkret svar. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Tok nettop testen selv og fikk problemer med akkurat de samme oppgavene. Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Tror jeg klarte begge oppgavene, ikke så lett, spesielt hvis man er under tidspress På nr. 29 må du se på hva som er på høyre side av strekene i forhold til venstre side... På nr. 34 må man prøve å se på om firkantene ligger over eller under streken og hva som skjer med firkantene... Ja, jeg suger til å gi hint! Kan prøve å forklare mer utdypende, men er redd for å røpe for mye. 4 Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Da så jeg det med en gang. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) 29: Se på summen (ikke beint fram selvfølgelig, men det har noe med en viss sum å gjøre) av "kasser" (tror jeg er riktig da). Endret 22. desember 2008 av ManagHead Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 På 29 så må du se hvordan summen er på hver side av streken. Legg til om boksene er på samme side av pålen og trekk fra om de er på motsatt side. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Nå var det vel sånn at han ville ha hint, ikke få svaret svart på hvitt. Den andre har jeg ikke fått til enda. Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 I oppgave 34 så har det noe å gjøre med overgangene horisontalt på linjene. Ta for eks utgangspunkt i den rette streken. Svaret er Ruten øverst til høyre etter min mening 3 Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Svaret på 34 er ikke oppe til høyre. Den eneste muligheten til å få full score 145 er å velge en annen - men jeg ser ikke logikken. Hvorfor skulle det ikke være oppe til høyre? Edit: riktig svar er den nede i midten. Jeg er dog uenig med logikken. Endret 9. februar 2009 av Daehli Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 på oppgave 29 ser det ut som streken er det samme som = i en likning. De svarte boksene er negative tall, og de hvite posetive. Lenke til kommentar
CheeseSucker Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ah... eg hugsar desse oppgåvene frå då eg tok mensatesten =) Oppgåve 29 forstod eg, men oppgåve 34 blei nok rein tipping. Mogleg løysing på 34: Denne fungerer på dei 8 første felta, men eg har ikkje funne eit talsystem som passar med det siste feltet. 4 Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Det er slik jeg ville gjettet løsningen, så enten er det noe feil med logikken vår, ellers er det noe feil med testen i seg selv. Lenke til kommentar
Lila1996 Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Tror jeg klarte begge oppgavene, ikke så lett, spesielt hvis man er under tidspress Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor På nr. 29 må du se på hva som er på høyre side av strekene i forhold til venstre side... På nr. 34 må man prøve å se på om firkantene ligger over eller under streken og hva som skjer med firkantene... Ja, jeg suger til å gi hint! Kan prøve å forklare mer utdypende, men er redd for å røpe for mye. hvordan ser man spoilerteksten? Lenke til kommentar
Lila1996 Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Jeg klarte 29, men ikke 34. Hvordan er man svarene deres på hvordan den skal løses? Går ikke å klikke på den linken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå