Gå til innhold

Mitt første bilde med nytt kamera. BK

CebteR

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk mitt første speilrefleks kamera for noen uker siden (Canon EOS 450D) og er meget fornøyd. Har ikke hatt så mye tid til å fotografere, har da blitt noe.

Tok det første "ordentlige" bildet her for noen dager siden.

Nå er jeg helt ny innen fotografi, så tilbakemeldinger hadde vært positivt, slik at jeg kan forbedre meg. Fortell gjerne hva det dere likte med bildet, og hvordan dere kanskje selv ville ha tatt det.

Takker for svar :)

EDIT: fikk komprimert bilde ^^ Håper dere er fornøyd nå...

post-142954-1230035453_thumb.jpg

Endret av cebter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les rettningslinjene, og det står klart å tydeli her ett sted, hvordan man kan komprimere bildet, og legge det ut som vedlegg.

veldi redd for at det ikke kommer til å bli noen kommentarer til bildet, for hvertfall jeg, gidder ikke åpne en ekstern link, hvor jeg må til å zoome en hel del for at jeg skal se hele bildet.

Lenke til kommentar
Ja, det er det programmet i den guiden jeg bruker. PIXresizer. Men får det ikke til å fungere.

Det blir jo bare å gjette når du ikke skriver hva som skjer eller ikke i det prog. Jeg brukte også dette en stund, så jeg gjetter.. Om jeg ville ha med Exif-info fikk jeg av og til bare et helt svart bilde. Om jeg huket bort for å lagre exif så fikk jeg et forminsket bilde ut. Vet ikke om det er siste versjon jeg har. Det er 2.0.3.

Lenke til kommentar

Der kom bildet, det gikk til slutt. Riktig størrelse også.

Absolutt et brukbart førstebilde. Nesten abstrakt i formen. Synes du valgte riktig fokus-punkt.

Det er riktignok noen ting jeg ville ha gjort anderledes. Det er litt for lite luft over iPoden og på venstre side, samtidig som det er litt for mye på bunn og høyre side. Jeg ville nok også eksponert bildet lysere; men det er nok mer en smaksak.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...