CebteR Skrevet 22. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Hei. Fikk mitt første speilrefleks kamera for noen uker siden (Canon EOS 450D) og er meget fornøyd. Har ikke hatt så mye tid til å fotografere, har da blitt noe. Tok det første "ordentlige" bildet her for noen dager siden. Nå er jeg helt ny innen fotografi, så tilbakemeldinger hadde vært positivt, slik at jeg kan forbedre meg. Fortell gjerne hva det dere likte med bildet, og hvordan dere kanskje selv ville ha tatt det. Takker for svar EDIT: fikk komprimert bilde ^^ Håper dere er fornøyd nå... Endret 23. desember 2008 av cebter Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 22. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 Les rettningslinjene, og det står klart å tydeli her ett sted, hvordan man kan komprimere bildet, og legge det ut som vedlegg. veldi redd for at det ikke kommer til å bli noen kommentarer til bildet, for hvertfall jeg, gidder ikke åpne en ekstern link, hvor jeg må til å zoome en hel del for at jeg skal se hele bildet. Lenke til kommentar
CebteR Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 Ja, men får ikke det bildekomprimeringsprogrammet til å fungere... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 Ja, men får ikke det bildekomprimeringsprogrammet til å fungere... Hvilket program bruker du ? Har du lest denne guiden, som viser en grei fremgangsmåte ? Tom Lenke til kommentar
CebteR Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 Ja, det er det programmet i den guiden jeg bruker. PIXresizer. Men får det ikke til å fungere. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 Ja, det er det programmet i den guiden jeg bruker. PIXresizer. Men får det ikke til å fungere. Hva skjer ? Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 Ja, det er det programmet i den guiden jeg bruker. PIXresizer. Men får det ikke til å fungere. Det blir jo bare å gjette når du ikke skriver hva som skjer eller ikke i det prog. Jeg brukte også dette en stund, så jeg gjetter.. Om jeg ville ha med Exif-info fikk jeg av og til bare et helt svart bilde. Om jeg huket bort for å lagre exif så fikk jeg et forminsket bilde ut. Vet ikke om det er siste versjon jeg har. Det er 2.0.3. Lenke til kommentar
Ardisrawr Skrevet 23. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2008 lawl, hvis du ikke klarer det kan du alltids ta print scrn og lime det inn i paint, kvaliteten blir dårlig men det er det som skjer når man ikke skjønner programmene man bruker (anbefaler å lagre i png og ikke jpg) Lenke til kommentar
CebteR Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg skal prøve å komprimere det i photoshop. legger ved som edit ^^ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg skal prøve å komprimere det i photoshop. legger ved som edit ^^ Velg save for web; der er et valg for endre størrelse. Velger du JPEG 80-85% så blir filen passe stor og uten sjenerende artifakter. Tom Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 23. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2008 du trenger jo ikke pixrezier om du har ps da Går fint ann å gjøre det i photoshop, send meg pm om du ikke får til så skal jeg forklare det for deg Lenke til kommentar
CebteR Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. desember 2008 Ja, nå er bilde lagt ved som vedlegg. Det er også komprimert, så comments hadde vært koselig ^^ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2008 Der kom bildet, det gikk til slutt. Riktig størrelse også. Absolutt et brukbart førstebilde. Nesten abstrakt i formen. Synes du valgte riktig fokus-punkt. Det er riktignok noen ting jeg ville ha gjort anderledes. Det er litt for lite luft over iPoden og på venstre side, samtidig som det er litt for mye på bunn og høyre side. Jeg ville nok også eksponert bildet lysere; men det er nok mer en smaksak. Tom Lenke til kommentar
CebteR Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2008 Takker meget for gode tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå