Gå til innhold

Kjøpt bærbar og printer på Elkjøp som ikke funker sammen

Anbefalte innlegg

En bekjent gikk inn i en Elkjøp butikk i august og spurte om et tilbud på en bærbar og en skriver som fungerer sammen.

Fornøyd gikk personen ut og trodde at alt var i orden.

Hun flyttet i mellomtiden og trengte ikke skriveren pga plassmangel i hybelen, derfor brukte hun bare den bærbare.

Nå er hun hjemme og ønsket å bruke utstyret. Men dette var visst lettere sagt enn gjort.

Skriveren blir installert og alt ser ut til å være i orden, bare at skriveren ikke vil kommunisere med maskinen. Kommer ingen feilmelding opp, skriveren er bare "død".

Med XP fungerer den som den skal så at den er defekt er sjekket.

Brukte noen timer for å prøve å få den til å funke, og fant en del forumtråder på forskjellige forum hvor folk hadde lignende problemer. Jeg måtte til slutt gi opp.

Så da lurer jeg på, har hun noen rettigheter?

Kan hun "kreve" at butikken setter opp utstyret ettersom det ikke fungerer "ut av boksen"? Det var jo dette hun ba om :( Og det kjipe er jo at det en god stund siden kjøp :(

Har prøvd å installere skriveren rett etter at recovery image er lastet inn og med en ren test-installasjon av vista med samme resultat (med og uten alle oppdateringer). "Mannen i gata" skal da ikke trenge å slite så mye, er en grunn til at hun gikk til Elkjøp for å få noe som passer sammen osv slik at det blir enklest for henne.

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lol, har hatt dårlig erfaring med pb jeg og. Var og hjalp en ingeniør med et problem på en helt ny (for tre-fire år siden) pb pc. Toppmodell med top spec`s, problemet var at Autocad ikke viste alle menyene. slet voldsomt, oppdaterte alt av drivere etc. ringte hit og dit, til slutt brukte jeg gjenopprettingen fra recoverypartisjonen, (full gjenoppretting!!), nope, problemet var der enda i autocad. Til slutt tok jeg rett og slett og installerte en XP pro oem på en annen disk, oppdaterte med drivere fra hw produsentene (ati osv), bang! Autocad fungerte som det skulle.

Problemet var rett og slett med ett eller annet som PB hadde installert i imaget de brukte på maskinen da den var ny.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...