Gå til innhold

Pc til musikkinspilling, filmtitting og kanskje noe spilling

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny stasjonær pc som skal hovedsakelig brukes til hverdagssurfing og nedlastning (for det meste).. Ønsker også en maskin som fint kan takle eksternt lydkort til inspilling av musikk. Den skal også kunne ha utgang og tilkoplingsmulighet til projektor (som jeg har i samme rom). Det er heller ikke minus at den takler enkelte spill, men spiller for det meste på konsoll, så trenger liksom ikke noe som kjører crysis lett...

Et godt lydsystem, keyboard og mus ønskes også.. Skjerm vet jeg ikke hvor viktig er (mht, at filmtittingen kan koples opp til projektor), men har selvfølgelig lyst på en skjerm som er helt ok...

har ingen makspris her og nå, men ønsker liksom ikke brenne bort 20 000 på det... regner vel maks 12-14 k ...

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ekrtert lydkort?

Ønsker også en maskin som fint kan takle eksternt lydkort til inspilling av musikk.

har et bra eksternt lydkort med jackinnganger til gitar, keyboard, studio mick ect. Tenker vel mer på prosessor og cpu. HAr prøvd på laptopen, men den takler ikke inspilling og redigering av musikk like bra som jeg ønsker!! Så spm er vel kanskje angående prosessor? :p

til ravii.

ja, projektoren er hd kompitabel! Støy burde være lavt, men kabinettets utseende o.l er ikke viktig! 5.1 hadde vært fint, men ikke en ytterst nødvendighet, har koblet til projektoren til et fint hjemmekinonlegg.. men har ikke mye peil på pris på speakere og sub til pc.. forslag?!?

game-pc'en til komplett var jo kurrant, men trenger jeg virkelig så mye?? (av ren nyskjerrighet) Hvis ja, no problemo, men bare lurer...

Endret av -Zoso-
Lenke til kommentar

Du trenger deffinitivt ikke så mye.

Om du skal ha gode høytalere til PC så er vel Bose Companion 5 (Til 3500kr) det beste alternativet, men siden du har hjemmekinoanlegg er det ikke sikkert du har behov for så god lydkvalitet..? Uansett ville jeg heller lagt pengene i disse en i komplett-gamern :)

Men til innspilling av musikk hadde det muligens vært en fordel med bedre høytalere? Jeg har ikke drevet med dette selv, andre som har noen innvendinger?

Har ett forslag her:

Ta utgangpunkt i denne

Skift

Kabinett:

NZXT HUSH (Godt, støydempet kabinett som er enkelt å bygge i)

PSU:

Corsair Powersupply 650W (Overkill, men strømforsyning og kabinett er de delene du har lengst.. Den er av meget god kvalitet og støyer lite.)

CPU

AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core

GPU

PowerColor Radeon HD 3850 512MB GDDR3 (Med HDMI)

RAM

Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL4 2GB Dimm's, E.P.P and DHX

Kanskje Blu-ray spiller?

Det som kommer til å lage lyd er prosessorkjøleren. Du kan innstalere en annen kjøler senere om det er noe problem.

Men, om du kan vente:

AMD kommer med ny socket 8. jan, dette kommer til å påvirke priser. Jeg ville ventet til slutten av februar/mars for å se tester av socker osv.

Endret av ravii
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til det Bose Companion 5 settet som er anbefalt over, men jeg ville funnet meg et par gode aktive studiomonitorer. Sjekk imerslund, riff og andre norske lyd/gitarbutikker og music123.com. Hvilken som helst moderne pc med et godt og egnet[/] lydkort ville kunne takle musikkinnspilling uten å være noen flaskehals. Sats heller på lydutstyr, høyttalere, miker, preamps, osv.

Jeg spiller inn en del musikk på en pentium 4 2.4ghz uten noen problemer... Men har et Echo Miamidi kort som er :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...