El Grebr Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Jeg formaterte maskina i går og har ikke fått noe lyd etterpå. Har et ASUS P5Q hovedkort. Har innstallert driverne fra cd'n og alt ser i orden ut, bortsett fra at jeg ikke får noe lyd. Prøvde og å laste ned nye drivere, men fikk ikke lyd da heller. Prøvde med et ekstrnt usb lydkort og får da lyd. Noen som har noen tips , eller tester jeg kan kjøre? Har vista 32-bit Endret 22. desember 2008 av El Grebr Lenke til kommentar
El Grebr Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Ingen tips? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 NÅr du sjekker i enhetsbehandlingen, så mangler du ingen drivere? Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Kan du legge ut bilde av Lyd og Audio enheter. Jeg har ikke Vista , men i XP Pro blir det : Start > Control Panel > Lyd og Audio Enheter Lenke til kommentar
El Grebr Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Under kontrollpanel, maskinvare og lyd har jeg "Juster systemvolum", "Endre systemlyder" og "Administrer lydenheter" under "Lyd". Da er det kun "Juster systemvolum" som ser ut til aa fungere for det skjer ikke noe hvis jeg trykker paa de andre to. Jeg faar forresten heller ikke til aa trykke paa det som staar under "Tastatur" litt lengre ned... (som dere kanskje forstaar^^) Saa vidt jeg vet fungerer alt av drivere. Den reagerer naar jeg setter i hoytalere, men fortsatt ingen lyd. Ingen respons hvis jeg prover frontpanel. Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Som pilen viser er høyttalerne inaktiv. Hadde de vært aktiv , ville høyttalerne vært farget slik som symbolene til Windows- lyder og Realtek HD Har du satt dette opp på riktig måte ? Har du 2.1 eller kanskje 5.1 system ? Nå skal jeg være forsiktig med å uttale meg siden jeg ikke har Vista. Jeg har selv slitt med et samme problemet. Da var det drivere som ikke var riktig installert. Har du sjekket kabler og slikt ? Endret 23. desember 2008 av johome Lenke til kommentar
El Grebr Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Aha... da vet jeg i det minste en konkret ting som staar i veien for lyden... takk takk. Skal ta en titt i kabinettet, men etterpaa prover jeg med en ny formatering... ikke umulig at det virker igjen da:) Lenke til kommentar
norbat Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Reinstallering av windows? er litt voldsomt. Det er nok bare noen innstillinger for å aktivere utgangen du bruker. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) ..dra kabel til høytalerene ut av pcen og sett den i igjen da popper det opp et vindu som lar deg velge hva du har koblet til.. Hadde samme problemet som du her i går etter reinnstalereing av os Endret 23. desember 2008 av taz Lenke til kommentar
El Grebr Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Takk for svar:) Jeg formaterte (jeg hadde jo akkurat gjort det, så ikke så mye styr) og etterpå fikk jeg norsk tastatur og kom meg inn over alt under kontrollpanel. Lyden fungerer fint nå (men høytalerikonet er fortsatt grått^^) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå