jlj Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Hei, merket for en ukes tid siden at jeg hadde høyere ping når jeg spillte og brukte ventrilo over internett. Jeg har scannet pc for virus, spyboots og adware uten at det hjalp, har prøvd å bytte router uten at det hjalp. så prøvde jeg på en annen pc i huset og samme problemmet var der. har restarta routern og modemet uten at det hjalp noe. Har også tatt sånn test av linja på itavisen, og der var linja det den skulle være. Jeg bruker kabel, men det er en trådløs router. har også prøvd å ta nettverkskablen rett i modemet uten at det hjalp. Noen som vet hva problemet kan være? Takk for alle svar Endret 22. desember 2008 av jlj Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Slå av og på router og modem. Gå i dosvindu (CMD) og kjør kommando: tracert www.uio.no Post resultatet og ca hvor du bor om det ikke er lagt inn her. Pass på at det ikke går trafikk på nettverket når du tester. Hvis du bruker trådløst nettverk så ping routeren din også. Eks: ping 192.168.1.1 Lenke til kommentar
jlj Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Jeg bor i Vestfold/Larvik/Nevlunghavn Endret 22. desember 2008 av jlj Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Du får nok kontakte Tele2 og klage. Du har alt for høy responstid mot første hopp. Det er forøvrig langt fra første gang at det har vært problem med Tele2 & ping. Endret 22. desember 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Du har nok blitt koblet om fra Telenorsentral til Tele2 sentral. Du må få endret fra interleaved profil til fastpath profil, dette kan ordnes ved å ta kontakt med Tele2. Lenke til kommentar
SunStar_Pictures Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hva vil høyt ping bety?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ping er responstid fra du sender en forespørsel til du får svar. Man kan f.eks sende en pingforespørsel mot UIO og finne ut hvor raskt nettet fungerer. Dette er viktig når man f.eks skal spille reaksjonsspill over nett eller snakke via iptelefon. I Windows kan man åpne 'dos'vindu ved å gå i Start, Kjør... CMD <enter> og skrive inn kommando. ping www.uio.no For å se hver enkelt hopp underveis så kan man bruke traceroute. tracert www.uio.no Responstiden avhenger selvsagt av hvor du befinner deg. På østlandet ligger man gjerne under 10ms mot UIO mens tiden stiger til ca 15-20ms i Trøndelag. Bruker man radioteknologi vil tiden bli endel høyere. Ofte over 100ms. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå