Gå til innhold

Hvordan bruke easycap til å ta opp tv program?

Bayas

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat kjøpt meg easycap, jeg gjorde dette fordi jeg syns det var en billig invistering for jeg trengte noe som kunne ta opp rett fra tven. Jeg har kjøpt en s-video kabel til easycap + at jeg har kjøpt en overgang til scart. Jeg lurer på hvorfor jeg ikke får til å ta opp det som er på tv skjermen. Har koblet s-videoen fra scart kontakten som står i tv-en og over til easycap som står koblet til maskinen. Alivell får jeg bare svart bilde, både på Ulead video studio(programmet ble levert med) og windows movie maker. Er det noen som kan forklare meg hvordan man skal koble alt sammen, å hvordan innstillingene må være for at jeg skal kunne ta opp rett fra tv. MVH Bayas

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei har selv en easyCap som jeg for øvrig kjøpte på Dealextremefor ca. 140kr. Jeg er ikke helt sikker på hva som er problemet ditt, det hadde vært fint om du kunne forklare det enda litt nærmere. Jeg har selv bare koblet RCa kontakter til den fra min TV-Dekoder. Det fungerer fint. Men jeg har lastet ned InterVideo WinDVR 3 og bruker det istede for programmet som fulgte med grunnet på WinDVR kan man lage en Scheduel sånn at man velge EKS: å ta opp 24 hver uke.

Mvh Herman

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har koblet det slik du har gjort jeg også.I ulead så går du Inn på VideoStudio Editor, deretter på fanen Capture, der har du 3 valg , velg der Capture video, Inne i luken Source skal det stå Syntec STK1150, deretter går du inn på Options som du finner videre under der, Velg Video and Capture Prop..., Input setter du Video Composite, velg deretter fanen der det står Channel, gå inn på advanced, sett den på kanal 35.

Dette var det gjorde å det virket:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...